Uniwersalne okulary 3D już za rogiem

Wreszcie nadchodzą uniwersalne okulary 3D. Trzej wielcy producenci Panasonic, Samsung i Sony oraz firma XPAND 3D (producent okularów 3D) zapowiedziały opracowanie wspólnego standardu okularów. W skrócie aktywne okulary 3D będą pasować do wszystkich telewizorów wymienionych powyżej producentów. Jeżeli więc wymienimy telewizor na model innego producenta, nie będziemy musieli kupować potem innych okularów.

Okulary 3D

Uniwersalne okulary 3D w 2012 roku

Producenci chcą ustalić uniwersalny standard dla swoich okularów 3D, który pozwoli na kompatybilność z telewizorami różnych producentów (wspierających aktywne 3D). Nowy standard ma być ustalony we wrześniu. Uniwersalne okulary 3D trafią do sklepów dopiero w 2012 roku.

Uniwersalne okulary 3D na odsiecz słabej sprzedaży 3D TV

Telewizory 3D sprzedają się słabo, a jednym z powodów jest irytujący fakt, że oferowane w wysokich cenach aktywne okulary 3D nie są kompatybilne z telewizorami różnych producentów. Z badań firmy NPD wynika, że konsumenci właśnie okulary 3D uznają za barierę w przejściu do świata 3D. Obecnie okulary 3D jednego producenta nie działają na telewizorze drugiego producenta.

Aktywne okulary 3D są za drogie

Dlaczego aktywne okulary 3D się nie sprzedają? Problemem dla konsumentów jest nie tylko brak kompatybilności, lecz także zbyt wysokie ceny, które wahają się od 40 do ponad 100 USD za jedną parę. A więc zakup np. 4 par okularów dla całej rodziny to duży dodatkowy wydatek dla konsumentów. Chociaż niedawno Samsung znacząco obniżył ceny za okulary 3D Panasonic wprowadził na rynek najlżejsze na świecie okulary 3D, to wciąż za mało.

Uniwersalne okulary 3D weźmiemy ze sobą do znajomych

Ze względu na ceny i brak kompatybilności ciężko oglądać wspólnie filmy 3D czy wydarzenia sportowe. Uniwersalne okulary 3D sprawią, że możemy wziąć swoje okulary 3D pójść do kolegi i wspólnie oglądać mecz w 3D, pomimo, że jego telewizor będzie od innej firmy.

Okulary 3D

Okulary 3D

Niejasna przyszłość 3D

3D TV nie wzbudza szału wśród konsumentów. Obecnie przyszłość 3D jest niejasna. Z szeroko zakrojonych badań firmy Nielsen z grudnia 2010 roku, wynika, że aż 59 proc. mieszkańców Ameryki Północnej definitywnie nie jest zainteresowanych zakupem 3D TV. Według prognozy firmy analitycznej SNL Kagan z czerwca tego roku, tylko 2 proc. domów w USA będzie miało telewizory 3D do końca 2011 roku. Uniwersalne okulary z pewnością pomogą w popularyzacji 3D TV. Ale... od uniwersalnych okularów 3D lepsze byłyby telewizory 3D bez okularów czyli autostereoskopowe. Może Toshiba, Samsung i Sony coś pokażą w tej kwestii na targach IFA we wrześniu.

Weź udział w pojedynku: Aktywny Samsung kontra pasywne LG - które okulary 3D są lepsze?