WarCraft III
-
- Radosław Grabowski,
- 20.03.2001
Już wkrótce na naszym rynku pojawi się trzecia część legendarnej serii zatytułowanej WarCraft. Tym razem oręż skrzyżują ze sobą 4 różne rasy, a rozgrywka zawierać będzie sporo elementów RPG. O tych oraz innych pomysłach ludzi z Blizzard Entertainment przeczytać możecie w naszej zapowiedzi.
Obchodząca swoje dziesięciolecie firma Blizzard Entertainment, jest bez wątpienie jednym z najbardziej zasłużonych producentów gier na świecie. Na koncie zatrudnionych w niej programistów znajduje się wiele znakomitych produkcji, wśród których absolutną perełką jest WarCraft. Niebawem gra stanie się trylogią, gdyż trwają prace nad kolejną odsłoną tego kultowego tytułu. Oficjalna premiera odbędzie się najprawdopodobniej w drugiej połowie 2001 roku. Dystrybucję gry na terenie Polski zajmie się firma CD Projekt.
Warstwa fabularna przeniesie nas do jednej z krain świata fantasy, którą ponownie nawiedzi niszczący duch wojny. Tym razem w konflikcie zbrojnym wezmą udział aż cztery rasy. Oprócz Ludzi (działających w kooperacji z Elfami i Krasnoludami) oraz Orków, pojawią się także Nie-umarli i Nocne Elfy. Każda z walczących stron dysponować będzie unikalnymi budynkami oraz jednostkami bojowymi dzielącymi się na trzy kategorie: lądowe, powietrzne i morskie. Wśród wszystkich oddziałów najważniejszą rolę odegrają bohaterowie, wyposażeni w potężną broń oraz posiadający zestaw specjalnych cech osobowych. Te ostatnie można zwiększać dzięki zbieranym punktom doświadczenia, uzyskiwanym zarówno za zwycięstwa w bitwach, jak i dzięki wykonywaniu zadań przydzielanych przez napotkanych NPC. Wymienione powyżej cechy dowodzą, że gra nie będzie już klasyczną strategią RTS, ale mieszanką elementów taktycznych i wątków znanych z RPG. Kreatorzy określają ten gatunek jako RPS, czyli Role-Playing Strategy.
Omawiany produkt to pierwsze dzieło Blizzard Entertainment, w którym zostanie zastosowana całkowicie trójwymiarowa grafika. Jej generowaniem zajmie się zbudowany od podstaw engine oferujący wiele interesujących rozwiązań. Akcja przedstawiona będzie za pomocą izometrycznej perspektywy z możliwością niewielkiego przybliżania lub oddalania widoku. Podczas gry zaobserwujemy perfekcyjnie wykonane środowisko, podlegające dynamicznym przekształceniom (np. plamy krwi na ziemi, ślady stóp na śniegu, pożary lasów itp.). Nie zabraknie również spektakularnych efektów powodowanych przez zaklęcia magiczne oraz stale zmieniających się warunków pogodowych. Jednostki powstaną w oparciu o przestrzenne modele szkieletowe, dzięki czemu ich animacja będzie płynna i realistyczna. Całość uzupełni przejrzysty interfejs użytkownika, pozwalający na szybkie i intuicyjne wydawanie komend.
Biorąc pod uwagę profesjonalizm i spore doświadczenie twórców, możemy spodziewać się, że WarCraft III stanie się godnym sukcesorem swych poprzedników. Jeśli wszystkie zapowiedzi i obietnice zostaną spełnione, to doczekamy się nowego kamienia milowego w ewolucji gier komputerowych. Oby tylko zespół developerski uporał się ze wszystkimi pracami na czas, gdyż w przeciwnym razie produkt może się zestarzeć i podzielić los Diablo II.