WhatsApp wprowadza kontrowersyjną aktualizację

Użytkownicy popularnego komunikatora mają „jeszcze kilka tygodni” na wyrażenie zgody na kontrowersyjną aktualizację prywatności. W przeciwnym razie zaryzykują utratę dostępu do funkcji aplikacji.

WhatsApp wprowadza kontrowersyjną aktualizację

Kontrowersyjna aktualizacja WhatsApp

Jeszcze kilka dni temu użytkownicy WhatsApp mieli czas do tej soboty (15 maja), aby zaakceptować aktualizację, która dotyczy zmian zasad niezbędnych do umożliwienia użytkownikom wysyłania biznesowych wiadomości. WhatsApp przedłużył termin, dając więcej czasu na przejrzenie i zaakceptowanie polityki, lecz bez podawania konkretnego terminu.

Za „kilka tygodni” użytkownicy, którzy nie wyrazili zgody, zaczną otrzymywać „trwałe przypomnienia”, aby to zrobić. Jeśli się nie zdecydują, funkcjonalność aplikacji zostanie stopniowo ograniczona.

Użytkownicy, którzy nie zgadzają się na aktualizację po tych przypomnieniach, nie będą mogli uzyskać dostępu do swojej listy czatów - co oznacza, że ​​nie będą mogli wysyłać ani odbierać wiadomości.

Nadal dostępne będzie odbieranie przychodzących połączeń telefonicznych i wideo oraz otrzymywanie powiadomień przez krótki czas, zanim ta funkcja zostanie ostatecznie odebrana.

WhatsApp wprowadza kontrowersyjną aktualizację

Aplikacja WhatsApp

Kiedy po raz pierwszy ogłoszono to na początku tego roku, aktualizacja zasad wywołała obawy, że WhatsApp zacznie udostępniać dane osobowe użytkowników swojej firmie macierzystej. Na szczęście potwierdzono, że tak nie jest.

15 maja to nadal data wejścia w życie nowej polityki - dotyczy użytkowników, którzy już zgodzili się na aktualizację. Użytkownikom, którzy tego nie zaakceptowali, firma daje jeszcze kilka tygodni na przejrzenie i zaakceptowanie.

Przez ostatnie kilka miesięcy użytkownicy powinni widzieć baner w aplikacji, który pozwala im wyrazić zgodę na aktualizację.

WhatsApp wprowadza kontrowersyjną aktualizację

Chat WhatsApp

Na szczęście WhatsApp wyjaśnił jakie są faktyczne zmiany i na co tak naprawdę zgadzają się użytkownicy.

Zasadniczo użytkownicy muszą zezwolić firmom na przechowywanie czatów WhatsApp na Facebooku i zarządzanie nimi.

Firmy mają możliwość korzystania z bezpiecznych usług hostingowych Facebooka do zarządzania czatami WhatsApp ze swoimi klientami, odpowiadania na pytania i wysyłania informacji, takich jak pokwitowania zakupu.

Nie zmieni się za to kwestia udostępniania danych Facebookowi w przypadku rozmów niezwiązanych z działalnością biznesową i informacji o koncie.