Więcej e-książek

Barnes & Noble tworzy nowy dział zajmujący się promocją elektronicznych książek.

Barnes & Noble.com, największy konkurent księgarni Amazon.com, zamierza spopularyzować e-książki poprzez zachęcanie poczytnych autorów do pisania nowych powieści, które będą dostępne wyłącznie w postaci elektronicznej. Dodatkową zachętą dla autorów udostępniających nigdzie dotąd nie publikowane utwory mają być wysokie, sięgające 35%, prowizje ze sprzedaży

Promocją i sprzedażą elektronicznych książek zajmie się specjalnie powołany nowy dział Barnes & Noble Digital. Zaoferuje on wsparcie edytorskie dla autorów, monitoring sprzedaży oraz możliwość elektronicznego kontaktu z czytelnikami. Wykorzystanych do tego zostanie również 400 tys. witryn współpracujących z księgarnią, które otrzymują prowizję za każdy sprzedany egzemplarz. Wydawca Michael Fragnito z Barnes & Noble Digital powiedział: "Posiadamy 6 mln zarejestrowanych klientów. Wiemy przykładowo, kto dokładnie zakupił powieści Deana Koontza. Możemy skontaktować się z każdym z takich klientów i zaoferować im możliwość zapoznania się z jego nowymi dziełami".

Pierwsze oryginalne e-książki, dostępne w formatach opracowanych przez Microsoft oraz Glassbook, pojawią się w połowie bieżącego roku. Czytelnicy będą mogli robić w nich notatki podczas czytania, stosować zakładki, podświetlać wybrany tekst, szukać określonych zwrotów i słów, tworzyć własne rysunki oraz korzystać ze słownika dla wyjaśnienia nieznanych terminów. W razie potrzeby będą mogli również skorzystać z odnośników do zasobów Internetu. Jak zapowiada Fragnito, osoba wybierająca się w podróż będzie mogła zapisać do swego laptopa 20 tytułów, a uczeń - wszystkie lektury na najbliższy rok szkolny. Ceny książek będą wynosić 6-8 USD, czyli znacznie mniej niż wydań papierowych.

Więcej informacji: www.barnesandnoble.com