Wiedźmin 2: Zabójcy królów. Najładniejsza gra RPG jaką widzieliście
-
-
- Łukasz Sabatowski,
- 26.03.2010, godz. 10:00
Dlaczego Wiedźmin 2 będzie sukcesem
Wydawca przekonuje, że głównym celem przyświecającym pracom nad pierwszym Wiedźminem było nauczenie się robienia gier komputerowych najwyższej jakości, zbudowanie zgranego zespołu deweloperskiego i wypromowanie marki Wiedźmin/The Witcher. Cele te zostały zrealizowane - pierwsza część przygód Geralta odniosła ogromny sukces - sprzedanych zostało ok. 1,5 mln kopii gry, ponad 1 mln osób zarejestrowało się na stronie thewitcher.com, tytuł zdobył ok. 100 nagród i zarobił dla producenta prawie 2 mln złotych.
Dlatego też Wiedźmin 2: Zabójcy królów będzie miał znacznie łatwiej na rynku niż poprzednia część gry. Wszyscy wiedzą, czego mogą oczekiwać po tym tytule.
Zobacz również:
Budżet pierwszej części gry wyniósł ogółem 27 mln zł. Budżet kontynuacji już teraz został określony jako znacząco przewyższający tę kwotę. Co ciekawe, gra jest częściowo finansowana przez Unię Europejską (grant w wysokości 100 tys. euro).
CD Projekt chciałby Wiedźmina 2 wydać w wersji na konsole nowej generacji: Xboksa 360 i PlayStation3. Nie wiadomo jednak, kiedy miałoby to nastąpić, tym bardziej, że projekt Wiedźmin 1: Powrót Białego Wilka na konsole został zamrożony. Być może wydawca powróci do tego pomysłu (przedstawiciele firmy sami przyznają, że jest to produkcja o dużym potencjale rynkowym), ale na pewno nie nastąpi to w tym roku.
Twórcy nie chcieli ujawnić, jacy aktorzy użyczą głosów na potrzeby polskiej wersji językowej. Zapytani o to, ile godzin rozgrywki zapewni Wiedźmin 2: Zabójcy królów, byli równie enigmatyczni, odpowiadając, że to zależy od gracza (i wywołując przy okazji wesołość zgromadzonych widzów).
Więcej informacji: CD Projekt