Wiedźmin 2: Zabójcy królów. Najładniejsza gra RPG jaką widzieliście

Ciekawsza fabularnie, zaawansowana technologicznie i dopracowana wizualnie - taka ma być druga część gry o przygodach Geralta. O sile tej produkcji mają zadecydować m.in. nowy silnik gry, przebudowany system walki i zmiany w mechanizmie rozwoju postaci. Wiedźmin 2 już teraz, nieco górnolotnie, jest określany przez producenta "najlepszą komputerową grą RPG, jaką widzieliśmy".

Po stłumieniu rebelii Bractwa Płonącej Róży oraz ocaleniu życia króla Foltesta, Geralt trafił w sam środek politycznej zawieruchy w królestwie Temerii. wspiera monarchę w jego misji przywrócenia porządku w prowincji. Ostatni bastion Bractwa w końcu ulega królewskiej armii. Na drodze do pokoju stoi już tylko zbuntowany zamek Baronowej La Valette, która odseparowała się od królestwa. Miesiąc po próbie zabójstwa Foltesta, jego armie stają u wrót zamku, przygotowując sie do ostatecznej bitwy. Tymczasem Geralt zaangażowany w jego ochronę, nie może się zająć rozwiązaniem najbardziej intrygującej go sprawy tajemniczego wiedźmina - zabójcy...

Oto tło fabuły gry "Wiedźmin 2: Zabójcy królów". Kontynuacja przeboju CD Projekt sprzed 2,5 roku została oficjalnie zapowiedziana przez wydawcę 23 marca (w serwisie GameTrailers pojawił się oficjalny zwiastun Wiedźmina 2), a zaprezentowana szerszej publiczności 25 marca. Goście zgromadzeni w jednym z warszawskich klubów mieli okazję obejrzeć tzw. build produkcyjny - gra jest cały czas rozwijana, a ukończenie prac nad nią przewidziane jest na pierwszy kwartał 2011 r.

Fabularny majstersztyk?

Już w trakcie finalizowania fabuły pierwszego Wiedźmina zaczęto myśleć nad kolejną częścią gry. Prace ruszyły zaraz po premierze, w październiku 2007 r. Jedną z najmocniejszych stron "Zabójców królów" ma być scenariusz. Tomasz Gop z CD Projekt mówi: chcemy opowiadać wielkie, dojrzałe, głębokie i mądre historie. To dążenie ma znaleźć odzwierciedlenie w fabule. Z zapowiedzi producenta wyłania się obraz historii zaskakującej, wciągającej i opowiadanej w "nowoczesny" sposób. Gracz będzie musiał radzić sobie z rozbudowanymi dylematami moralnymi i liczyć się z długofalowymi konsekwencjami podejmowanych wyborów.

Gracz może też liczyć na spotkania ze starymi dobrymi znajomymi z "jedynki", m.in. z czarodziejką Triss Merigold i bardem Jaskrem.

Słowo o nowościach

Jedną z podstawowych innowacji w Wiedźminie 2 jest zastąpienie zmodyfikowanego silnika gry Aurora, licencjonowanego od BioWare, a użytego w "jedynce" autorską technologią CD Projekt RED, dostosowaną specjalnie na potrzeby gier cRPG z nieliniową fabułą.

Kolejna nowość to konieczność dokonywania wyborów w określonym czasie - opcja pojawi się w momencie konwersacji, a gracz będzie musiał szybko zdecydować, jaką akcję podjąć (rozwiązanie podobne nieco do akcji decydujących o przyznaniu punktów Renegata/Idealisty w Mass Effect 2). Ma to stworzyć graczowi wrażenie prawdziwego uczestniczenia w rozgrywającej się scenie. W rozmowach będzie mogło uczestniczyć nawet kilka osób. W grze dostępnych będzie kilka trybów kamery, które - jak obiecują twórcy - będą powiązane z kontekstem działań bohaterów na ekranie (walka, przemieszczanie się, interakcje).

Wiedźmin 2 - galeria: