Wiedźmin 2: Zabójcy królów. Najładniejsza gra RPG jaką widzieliście
-
-
- Łukasz Sabatowski,
- 26.03.2010, godz. 10:00
Ciekawsza fabularnie, zaawansowana technologicznie i dopracowana wizualnie - taka ma być druga część gry o przygodach Geralta. O sile tej produkcji mają zadecydować m.in. nowy silnik gry, przebudowany system walki i zmiany w mechanizmie rozwoju postaci. Wiedźmin 2 już teraz, nieco górnolotnie, jest określany przez producenta "najlepszą komputerową grą RPG, jaką widzieliśmy".
Polecamy:
Zobacz także:
Oto tło fabuły gry "Wiedźmin 2: Zabójcy królów". Kontynuacja przeboju CD Projekt sprzed 2,5 roku została oficjalnie zapowiedziana przez wydawcę 23 marca (w serwisie GameTrailers pojawił się oficjalny zwiastun Wiedźmina 2), a zaprezentowana szerszej publiczności 25 marca. Goście zgromadzeni w jednym z warszawskich klubów mieli okazję obejrzeć tzw. build produkcyjny - gra jest cały czas rozwijana, a ukończenie prac nad nią przewidziane jest na pierwszy kwartał 2011 r.
Zobacz również:
Fabularny majstersztyk?
Już w trakcie finalizowania fabuły pierwszego Wiedźmina zaczęto myśleć nad kolejną częścią gry. Prace ruszyły zaraz po premierze, w październiku 2007 r. Jedną z najmocniejszych stron "Zabójców królów" ma być scenariusz. Tomasz Gop z CD Projekt mówi: chcemy opowiadać wielkie, dojrzałe, głębokie i mądre historie. To dążenie ma znaleźć odzwierciedlenie w fabule. Z zapowiedzi producenta wyłania się obraz historii zaskakującej, wciągającej i opowiadanej w "nowoczesny" sposób. Gracz będzie musiał radzić sobie z rozbudowanymi dylematami moralnymi i liczyć się z długofalowymi konsekwencjami podejmowanych wyborów.
Gracz może też liczyć na spotkania ze starymi dobrymi znajomymi z "jedynki", m.in. z czarodziejką Triss Merigold i bardem Jaskrem.
Słowo o nowościach
Jedną z podstawowych innowacji w Wiedźminie 2 jest zastąpienie zmodyfikowanego silnika gry Aurora, licencjonowanego od BioWare, a użytego w "jedynce" autorską technologią CD Projekt RED, dostosowaną specjalnie na potrzeby gier cRPG z nieliniową fabułą.
Kolejna nowość to konieczność dokonywania wyborów w określonym czasie - opcja pojawi się w momencie konwersacji, a gracz będzie musiał szybko zdecydować, jaką akcję podjąć (rozwiązanie podobne nieco do akcji decydujących o przyznaniu punktów Renegata/Idealisty w Mass Effect 2). Ma to stworzyć graczowi wrażenie prawdziwego uczestniczenia w rozgrywającej się scenie. W rozmowach będzie mogło uczestniczyć nawet kilka osób. W grze dostępnych będzie kilka trybów kamery, które - jak obiecują twórcy - będą powiązane z kontekstem działań bohaterów na ekranie (walka, przemieszczanie się, interakcje).
Wiedźmin 2 - galeria: