Wiedźmin 3 na PS4 - piękny, ale nie idealny. Recenzja gry


System walki w Wiedźminie 3

Profesja Geralta to zabójca potworów. Bohater wplątuje się co prawda w ramach wątku głównego w polityczne intrygi, ale zadaniem każdego wiedźmina jest poruszanie się po wsiach i miastach oraz zabijanie za pieniądze najróżniejszych paskudztw, które zabijają i straszą mieszkańców skupisk ludzi. Często też Geralt wdaje się w potyczki z ludźmi, którzy stają mu na drodze. Po rozpoczęciu walki Geralt wyciąga jeden z mieczy - stalowy na ludzi, srebrny na potwory.

Walka polega na wyprowadzaniu szybkich lub silnych ciosów oraz blokowania i wykonywaniu uników lub przewrotów. Oprócz tego Geralt może korzystać z pięciu czarów nazywanych Znakami. System ten wymaga wprawy, ale podstawy można bardzo szybko opanować. Pozwoli to cieszyć się efektownymi animacjami. Co jakiś czas aktywowane są bardzo krwawe ciosy kończące. Pokonanie bardzo silnego wroga daje dużo satysfakcji

Zobacz również:

  • Wiedźmin, sezon 3 - kiedy premiera, obsada, fabuła. Wszystko, co wiemy o serialu od Netflix
  • Wiedźmin 3 na PS5 i Xbox Series X. Wszystko, co wiemy o aktualizacji

Wiedźmin 3: Dziki Gon to typowa gra cRPG

Wiedźmin 3 na PS4 - piękny, ale nie idealny. Recenzja gry

Oprócz wielowątkowej historii, w trakcie której gracz może podejmować wybory realnie wpływające na wygląd świata gry, obecny jest system rozwoju postaci. Zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia pozwala odblokować nowe umiejętności, a zwiedzanie opcjonalnych lokacji na mapie daje dostęp do coraz lepszego wyposażenia. Obecny jest też system craftingu, który pozwala wykonywać ekwipunek na podstawie znalezionych schematów i warzyć mikstury alchemiczne poprawiających czasowo statystki. Wiedźmin może korzystać też z olejów nakładanych na miecze, kusz i petard. Możliwości jest bez liku.

CD Projekt RED zdecydowało się nie stosować systemu, który wyrównuje poziom wrogów do postaci gracza. Ze względu na formułę otwartego świata na samym początku można trafić na wrogów i zadania, które wymagają zdobycia przez gracza znacznie więcej doświadczenia. Nie pozostaje wtedy nic innego, niż zapamiętać lokację silnego gryfa lub wiwerny i wrócić tam później. Można oczywiście spróbować porwać się na takiego przeciwnika, a pokonanie dajmy na to bazyliszka o kilka poziomów silniejszego od postaci po kilkunastu minutowej walce daje naprawdę wiele satysfakcji.

Oprawa graficzna w Wiedźminie 3

Graliśmy w grę w wersji do konsoli PlayStation 4 na telewizorze. Gra wygląda bardzo ładnie. To, że twórcy przygotowali otwarty świat, gdzie każda lokacja jest naprawdę dopieszczona, robi wrażenie. Wiedźmin 3 jest bodaj najładniejszą grą z gatunku cRPG, jaka pojawiła się do tej pory. Gracz może zwiedzać pola, lasy, bagna i miasta, a w późniejszej części gry przenosi się do kolejnej ogromnej lokacji, czyli archipelagu wysp gdzie można znaleźć również zaśnieżone szczyty.

W grze zastosowano cykl dobowy oraz najróżniejsze efekty pogodowe. Wpływają one nie tylko na liczbę atakujących gracza potworów, ale też zapewniają niesamowite doznania wizualnej. Ten sam zamek na wzgórzu i dom obok farmy zupełnie inaczej wygląda w nocy niż w trakcie porywistej burzy. Wielokrotnie grając w Wiedźmina 3 można zatrzymać się tylko po to, by podziwiać przepiękne widoki.


Nie przegap

Zapisz się na newsletter i nie przegap najnowszych artykułów, testów, porad i rankingów: