Wiedźmin 3 na PS5 i Xbox Series X. Wszystko, co wiemy o aktualizacji

Przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje na temat next-genowej aktualizacji dla gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, która będzie dostępna na konsolach PS5 i Xbox Series X.

Wiedźmin 3: Dziki Gon (fot. CD Projekt RED)

Wiedźmin 3: Dziki Gon miał swoją premierę w 2015 roku, jednak nadal pozostaje jedną z najlepszych i najbardziej imponujących gier RPG na świecie. Po sporych komplikacjach i przesuwaniu daty premiery, możemy wreszcie powiedzieć, że pojawienie się aktualizacji Wiedźmina 3 na konsole Xbox Series X oraz PS5 to tylko kwesta czasu.

Wydarzenia przed Dzikim Gonem

Jeśli chcecie poznać szczegóły opowieści zawartej w Wiedźmin 3: Dziki Gon, warto obejrzeć materiał przygotowany przed CD Projekt RED.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS5 i Xbox Series X - data premiery

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS5 i Xbox Series X/S początkowo miał się pojawić już w 2021 roku. Z różnych powodów premiera została przesunięta. W tym roku, po odebraniu produkcji rosyjskiemu deweloperowi data debiutu ponownie została anulowana.

W tej chwili możemy już jednak oficjalnie powiedzieć, że next-gen update do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie dostępny na konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S 14 grudnia tego roku. Takie wieści przekazał CD Projekt RED za pomocą swojego konta na portalach społecznościowych.

Update będzie dostępny 14 grudnia o godzinie 1 w nocy na PC oraz Xbox i o 12 (północ) na PS5.

Wiedźmin 3 na PS5 i Xbox Series X. Wszystko, co wiemy o aktualizacji

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS5 i Xbox Series X - cena

Posiadacze gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na Xbox One oraz PS4 mogą liczyć na bezpłatną aktualizację dla konsol aktualnej generacji. Podobnie z osobami, które mają grę na PC. Oni także skorzystają z darmowej aktualizacji.

Od 26 stycznia kupimy pudełkowe wydanie gry. Sugerowana cena wynosi 159,90 zł. W zestawie otrzymamy:

  • Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon
  • Rozszerzenia Serce z kamienia oraz Krew i wino + 16 DLC
  • Naklejki
  • Mapa
  • The Witcher Universe: Kompendium

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS5 i Xbox Series X - ulepszenia i nowości

CD Projekt RED pokazał, jak Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wyglądał na PC oraz konsolach aktualnej generacji. Twórcy zapowiedzieli mnóstwo ulepszeń wizualnych w porównaniu do pierwowzoru. Przede wszystkim możemy liczyć na wyższej jakości tekstury, wsparcie dla ray tracingu oraz obsługę technologii NVIDIA DLSS 2 oraz AMD FSR 2.0 na PC. Twórcy zadbali także o tryb fotograficzny i tryb fotograficzny Ultra+ oraz ulepszoną mapę.

Wspólnie z platformą Netflix jest przygotowana także nowa, dodatkowa zawartość, która obejmuje przedmioty kosmetyczne oraz... Jaskra.

Tak wyglądają szczegóły ulepszeń, jakie pojawią się w nowej wersji Wiedźmina.

  • Usprawnienia wizualne - możemy liczyć m.in. na ray tracing, ulepszone Screen Space Reflection, ulepszenia roślinności i lepsze tekstury
  • Kamera, sterowanie, interfejs - twórcy dodadzą alternatywną kamerę, która pozwoli być jeszcze bliżej wydarzeń. Eksploracja powinna być jeszcze wygodniejsza w połączeniu z trybem szybkiego rzucania Znaków, filtrowaniem mapy i opcją dynamicznego ukrywania minimapy.
  • Tryb foto - CD Projekt RED zdecydował się na dodanie do gry trybu fotograficznego.
  • Mody - w grze pojawią się najbardziej uznane mody stworzone zarówno przez społeczność jak i samego dewelopera.
  • Zadania - na prośbę graczy twórcy wprowadzili nieco poprawek i niektórych zadaniach
  • Postępy miedzyplatformowe - będziemy mogli przenosić zapisane gry i postępy w rozgrywce pomiędzy różnymi platformami.
  • DLC - we współpracy z Netflixem, CD Projekt RED przygotował nowe DLC, które będzie obejmowało m.in. nowy wygląd Jaskra i Nilfgaarzkich żołnierzy. Będziemy mogli także wykonać nowe zadanie inspirowane fabułą serialu.

Twórcy zdecydowali się na wprowadzenie do gry 2 trybów - Ray-tracing oraz Performance.

Usprawnienia czekają także graczy korzystających z PC. W tym przypadku mogą liczyć na dodatkowe korzyści. Firma NVIDIA przedstawiła szczegóły, jak najnowsze komputery i laptopy wykorzystają potencjał mocnych kart graficznych.

  • RTX Global Illumination (RTXGI) - bardziej wciągające i realistyczne zewnętrzne oświetlenie
  • Ray-traced ambient occlusion - poprawia cieniowanie wokół obiektów zasłaniających światło
  • Ray-traced shadows - zwiększa wierność, przejrzystość i widoczność cieni
  • Ray-traced reflections - zwiększa dokładność i jakość odbić na wodzie i innych odbijających powierzchniach

Wiedźmin 3 - next-gen update - galeria zdjęć

Szczegółową listę zmian i nowości możecie sprawdzić na stronie CD Projekt RED.

Wiedźmin 3 na PS5 i Xbox Series X - nowa misja i dodatki kosmetyczne

Nowa misja w Wiedźminie nie będzie co prawda wielkim zadaniem, ponieważ jej ukończenie ma zająć około 30 minut, jednak możemy spodziewać się epickiego starcia, a nawet kilku możliwych zakończeń. W oficjalnym wypowiedzi studia przeczytamy:

  • Wiedźmin Netflix DLC to nowa misja w stylu polowania na padlinożerców, która odbywa się w Diabelskim Dole w Velen. Diabelski Dół to miejsce, do którego trafiasz zaraz po opuszczeniu startowej strefy Białego Sadu. To duże, okrągłe, otoczone drewnianym płotem miejsce, w którym wydaje się, że nic się nie dzieje. Obecnie przebywa tam tylko kilku wrogów, a duże drzwi do kopalni są zamknięte. To DLC otwiera te drzwi.

Oprócz zadania w grze pojawią się także przedmioty kosmetyczne inspirowane serialem Netflixa. Możemy liczyć m.in. na nowy wygląd towarzyszy, w tym Jaskra, uzbrojenia oraz zbroi Nilfgardu. Dodatki są oczywiście opcjonalne i będziemy mogli je wyłączyć w menu gry.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS5 i Xbox Series X - co z DLC?

Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsolach Xbox Series X oraz PS5 zostanie wydany w wersji kompletnej. Oznacza to, że poza edycją podstawową, dostępne będą także wszystkie wcześniejsze DLC oraz da dodatki fabularne - Serce z kamienia oraz Krew i Wino.

Wiedźmin 3 na PS5 i Xbox Series X - lista modów, jakie pojawią się w grze

CD Projekt RED zdradził, jakie mody stworzone przez społeczność zostały zaimplementowane do gry:

  • World Map Fixes
  • Nitpicker's Patch - Various Visual Fixes
  • The Witcher 3 HD Reworked Project
  • FCR3 - Immersion and Gameplay Tweaks
  • HDMR - HD Monsters Reworked Mod

Wiedźmin 3: Dziki Gon w promocji

Jeśli jeszcze nie grałeś w 3 część Wiedźmina, lub po prostu nie chcesz czekać, aż cena gry wzrośnie po wydaniu aktualizacji, możesz już teraz kupić aktualną wersję w świetnych cenach. Pamiętaj, że po wydaniu aktualizacji, zostanie ona udostępniona za darmo dla posiadaczy gry na Xbox One oraz PS4.

Wiedźmin 3 Dziki Gon na PC

Wiedźmin 3 Dziki Gon na PS4/ PS5

Wiedźmin 3 Dziki Gon na Xbox One/Xbox Series X/S

Wiedźmin 3: Dziki Gon z problemami na PC (Aktualizacja)

Niestety nie wszystko poszło po myśli CD Projekt RED, jeśli chodzi o wypuszczenie next genowej aktualizacji Wiedźmina. O ile w przypadku konsol aktualnej generacji wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku, tak o nowej-starej grze tego samego nie mogą powiedzieć użytkownicy komputerów osobistych. Sami przetestowaliśmy nowego Wieśka na bardzo mocnym sprzęcie i trzeba powiedzieć jasno - nie jest dobrze.

Na szczęście REDzi są świadomi problemu i badają sprawę. Deweloper obiecuje, że pojawi się łatka niwelująca problemy.

Aktualizacja

CD Projekt RED w ekspresowym tempie opublikował łatkę, która naprawia działanie Wiedźmina 3 na komputerach osobistych. W oficjalnym ogłoszeniu możemy przeczytać:

I kilka dni później do graczy pecetowych trafiła kolejna aktualizacja, która tym razem skupiła się m.in. na "dalszej poprawie ogólnej stabilności, a także poprawkach do trybu foto". Zmian jest więcej, jednak usprawnienia w arabskiej wersji językowej niezbyt nas interesują.

Duża aktualizacja zmierza do Dzikiego Gonu

CD Projekt RED poinformował, że w grze Wiedźmin 3 Dziki Gon pojawiła się nowa aktualizacja, która usprawnia wiele elementów produkcji.

PC

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego opcja odbicia w przestrzeni ekranu nie działała na PC, mimo że była włączona. Gracze, którzy wcześniej ustawili poziom SSR na wysoki, mogą teraz zauważyć różnicę w wydajności.
  • Dodano nowy tryb wydajności globalnego oświetlenia z ray tracingiem, z którego mogą skorzystać gracze posiadający kompatybilny sprzęt. Zwiększa on liczbę klatek na sekundę, przedkładając wydajność nad zasięg i precyzję.

KONSOLE

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach możliwe było utworzenie większej liczby zapisów, niż pozwalał na to limit, co powodowało różne problemy z zapisywaniem gry lub resetowaniem ustawień użytkownika.
  • Poprawiono jakość odbić w przestrzeni ekranu na konsolach nowej generacji.
  • Zoptymalizowano globalne oświetlenie z ray tracingiem na konsolach nowej generacji, aby poprawić wydajność trybu Ray Tracing.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

  • Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego mogło nie dać się wejść w interakcję z Avallac'hem w ramach celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
  • Sprawy rodzinne – naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszanie się gry podczas przejścia z rozmowy z Krwawym Baronem do Historii Ciri: Wyjście z cienia.
  • Królewski Gambit – naprawiono błąd, w wyniku którego mogło nie dać się wziąć udziału w walce na pięści z drugim Vildkaarlem z powodu niewidzialnej przeszkody.
  • Awantura o wino: Belgaard – dodano poprawkę wsteczną dla błędu naprawionego w aktualizacji 4.00, który sprawiał, że zadanie nie mogło zostać zaliczone, jeśli podczas eksplorowania gracz zniszczył gniazda potwora istotnego w zadaniu.
  • Niebezpieczna gra – zbroja w pokoju Caesara powinna teraz zmieniać swój wygląd, gdy włączony jest Alternatywny wygląd nilfgaardzkiej zbroi.
  • Axii Marionetka – zwiększono zdrowie marionetki i obrażenia, jakie zadaje.
  • Mutacja Przypływ adrenaliny powinna teraz działać zgodnie ze swoim opisem.
  • Wprowadzono niewielkie zmiany w zadaniach i przerywnikach filmowych.

LOKALIZACJA – dostępne na wszystkich platformach

  • Usunięto szereg błędów w lokalizacji arabskiej.
  • Dodano zlokalizowaną wersję piosenki Orianny „Kołysanka o niedoli” w dubbingu koreańskim i chińskim uproszczonym.
  • Dostosowano animację ruchu ust Priscilli tak, aby pasowała do chińskiego dubbingu (wariant uproszczony) podczas piosenki „Wilcza zamieć”.

Wiedźmin 3 z poprawkami na PC

Po next genowej aktualizacji Wiedźmina 3 nie ustępują głosy, mówiące o tym, że na komputerach osobistych gra nie działa tak, jak powinna. Twórcy wzięli sobie to do serca i już wkróce dostępny będzie patch, który usrawni produkcję na PC.

Dziękujemy za wsparcie i opinie na temat next-genowego wydania Wiedźmina! W najbliższych dniach planujemy wydać Hotfix dla gry na PC, który rozwiąże problem spadków wydajności.

Cieszy fakt, że twórcy nadal dbają o rozwój gry, która przecież jedną z ważniejszych wizytówek studia.

Nowa aktualizacja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon (next-gen) - 13.02.2023

PC

Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.

Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.

Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.

Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.

Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

KONSOLE

Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.

Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.

Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.

Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.

Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.

Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.

Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.

Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji

Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.

Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.

Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.

Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.

Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.

Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.

LOKALIZACJA – dostępne na wszystkich platformach

Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.

Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.

Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.

Uwaga: wypisano tu jedynie najbardziej zauważalne zmiany. Aktualizacja zawiera inne drobne poprawki, które nie znalazły się na tej liście.

Zobacz także: Xbox Game Pass 2022 - kompletna lista gier. Sprawdź, w co jeszcze zagramy w tym roku


Nie przegap

Zapisz się na newsletter i nie przegap najnowszych artykułów, testów, porad i rankingów: