Wielka flota sił zjednoczonych
-
- Matthew Bath,
-
- Piotr Ciupiński,
- 01.03.2001

<b>Asset Panel</b> Wszystkie zasoby witryny mogą być śledzone, grupowane i podglądane przy użyciu Asset Panelu.
Ustawianie tabel
Projektanci stron WWW powinni poczuć ulgę i radość. Wreszcie sposób tworzenia tabel w programie przeszedł gruntowną przemianę. Położono duży nacisk na uproszczenie logiki ich użycia. Niewątpliwie wpłynie to na ułatwienie pracy - teraz należy traktować tabele jako lekki podkład strukturalny projektu strony, w odróżnieniu od przeładowanych tabelami ciężkich stron WWW.

<b>Interfejs użytkownika</b> Interfejs jest teraz zgodny ze standardem Macromedii, włączając w to mały pasek na dole okna dokumentu.
Macromedia zapewnia, że Dreamweaver 4 tworzy uniwersalne tabele, które będą identycznie wyglądały w wszystkich przeglądarkach.
Zasoby w jednym miejscu
Nowy panel o nazwie Asset Panel, znany już niektórym z Flasha, daje przegląd wszystkich mediów wykorzystanych w projekcie. W jednym oknie mamy pełną informacje o grafice, użytych kolorach i zewnętrznych odnośnikach. Panel umożliwia także podgląd tych mediów. Możesz więc zobaczyć malutką ikonkę każdego z elementów i format (np. JPEG) oraz rozmiar pliku.
![]() | ||
#Informacje o kodzie# Zaznacz znacznik w trybie widok kodu (Code View), a szybko uzyskasz informacje; dzięki funkcji "kopiuj i wklej" zobaczysz jego przykłady w akcji, włączając w to kod JavaScript. |

<b>Flash, tekst i przyciski</b> Możesz przygotować wektorowe przyciski z edytowalnym tekstem oparte na technologii Flash. Wszystko to w Dreamweaverze bez potrzeby odwoływania się do zewnętrznych aplikacji.
Według firmy, około 75% twórców stron wykorzystuje własną grafikę. Biorąc to pod uwagę, Macromedia postanowiła stworzyć możliwość pracy z grafiką nie tylko dzięki wykorzystaniu Fireworksa, ale bezpośrednio w Dreamweaverze. Podobne do funkcji Roundtrip HTML jest narzędzie Roundtrip Graphics Editing, pozwalające na otwarcie, edycję i optymalizację grafiki za pomocą Fireworks 4 bezpośrednio z poziomu Dreamveawera.
Dzięki temu projektant ma możliwość wklejania i importowania kodu HTML stworzonego w programie Fireworks bezpośrednio do Dreamweavera. Podwójne kliknięcie obrazka otwiera jego źródło w Fireworks. Wszelkie zmiany są od razu odświeżane i wyświetlane w Dreamweaverze. Funkcja działa w dwie strony, gdyż Fireworks odczytuje zmiany w kodzie HTML czy Javy dokonane przez Dreamweavera. Dreamweaver współpracuje również z Flashem, wykorzystując jego grafikę wektorową, co pozwala na tworzenie animowanych przycisków (rollover) w połączeniu z tekstem.