Wielka flota sił zjednoczonych


Wielka flota sił zjednoczonych

<b>Asset Panel</b> Wszystkie zasoby witryny mogą być śledzone, grupowane i podglądane przy użyciu Asset Panelu.

Podręcznik ten to trochę więcej niż elektroniczny plik pomocy. Użytkownicy mają możliwość wybrania kodu w Dreamweaverze i przywołania odpowiedniej sekcji, by uzyskać informacje na temsat konkretnego znacznika czy atrybutu i zobaczyć go w działaniu. Dodatkowo struktura podręcznika jest bardzo elastyczna i pozwala na indywidualne rozwijanie własnych plików pomocy na bazie XML i wprowadzanie ich do aplikacji.

Ustawianie tabel

Projektanci stron WWW powinni poczuć ulgę i radość. Wreszcie sposób tworzenia tabel w programie przeszedł gruntowną przemianę. Położono duży nacisk na uproszczenie logiki ich użycia. Niewątpliwie wpłynie to na ułatwienie pracy - teraz należy traktować tabele jako lekki podkład strukturalny projektu strony, w odróżnieniu od przeładowanych tabelami ciężkich stron WWW.

Wielka flota sił zjednoczonych

<b>Interfejs użytkownika</b> Interfejs jest teraz zgodny ze standardem Macromedii, włączając w to mały pasek na dole okna dokumentu.

Właściwości te zawierają możliwość ustawiania komórek tabeli na stronie, a potem przetwarzanie i zmianę ich położenia. Kreator stworzy układ strony dostosowany do konkretnej wielkości albo pozwoli treści strony na swobodny przepływ w przypadku zmiennego jej rozmiaru. Co więcej, użytkownicy mogą grupować poszczególne komórki, by stworzyć zagnieżdżone tabele niezależne od innych komórek. Dzięki tej możliwości nawet gdy pracujemy ze zmiennymi danymi (które mogą spowodować zmianę rozmiaru komórek), nasz layout pozostanie nienaruszony.

Macromedia zapewnia, że Dreamweaver 4 tworzy uniwersalne tabele, które będą identycznie wyglądały w wszystkich przeglądarkach.

Zasoby w jednym miejscu

Nowy panel o nazwie Asset Panel, znany już niektórym z Flasha, daje przegląd wszystkich mediów wykorzystanych w projekcie. W jednym oknie mamy pełną informacje o grafice, użytych kolorach i zewnętrznych odnośnikach. Panel umożliwia także podgląd tych mediów. Możesz więc zobaczyć malutką ikonkę każdego z elementów i format (np. JPEG) oraz rozmiar pliku.

Wielka flota sił zjednoczonych
#Informacje o kodzie# Zaznacz znacznik w trybie widok kodu (Code View), a szybko uzyskasz informacje; dzięki funkcji "kopiuj i wklej" zobaczysz jego przykłady w akcji, włączając w to kod JavaScript.
Wielka flota sił zjednoczonych

<b>Flash, tekst i przyciski</b> Możesz przygotować wektorowe przyciski z edytowalnym tekstem oparte na technologii Flash. Wszystko to w Dreamweaverze bez potrzeby odwoływania się do zewnętrznych aplikacji.

Do tej pory przy złożonych projektach stron z dużą liczbą elementów składowych szybko można było stracić kontrolę nad organizacją pracy. W każdym projekcie są pewne pliki i detale najczęściej wykorzystywane przez twórców na stronach (logo, grafika nawigacyjna). To właśnie z myślą o nich powstała zakładka Favourites (Ulubione). Użytkownicy mogą teraz grupować zasoby nadając im własne nazwy oraz zarządzać nimi wedle uznania.

Według firmy, około 75% twórców stron wykorzystuje własną grafikę. Biorąc to pod uwagę, Macromedia postanowiła stworzyć możliwość pracy z grafiką nie tylko dzięki wykorzystaniu Fireworksa, ale bezpośrednio w Dreamweaverze. Podobne do funkcji Roundtrip HTML jest narzędzie Roundtrip Graphics Editing, pozwalające na otwarcie, edycję i optymalizację grafiki za pomocą Fireworks 4 bezpośrednio z poziomu Dreamveawera.

Dzięki temu projektant ma możliwość wklejania i importowania kodu HTML stworzonego w programie Fireworks bezpośrednio do Dreamweavera. Podwójne kliknięcie obrazka otwiera jego źródło w Fireworks. Wszelkie zmiany są od razu odświeżane i wyświetlane w Dreamweaverze. Funkcja działa w dwie strony, gdyż Fireworks odczytuje zmiany w kodzie HTML czy Javy dokonane przez Dreamweavera. Dreamweaver współpracuje również z Flashem, wykorzystując jego grafikę wektorową, co pozwala na tworzenie animowanych przycisków (rollover) w połączeniu z tekstem.