Wielka flota sił zjednoczonych


Sypiając z wrogiem

Wielka flota sił zjednoczonych

<b>Wyskakujące menu</b> Tworzenie wyskakujących menu zajmuje tylko chwilkę, a do tego nie musisz znać poleceń JavaScriptu.

Dopracowano import i eksport plików z Photoshopa. W Fire-works 4 możemy otwierać pliki Photoshopa z zachowaniem oryginalnych ustawień, takich jak: warstwy, maski warstw, edytowalny tekst, maski obiektów, a także zachować efekty, które zostały zadeklarowane w Photoshopie. Podobnie to działa w druga stronę. Pliki mogą być zapisane w Fireworks i przeniesione z powrotem do Photoshopa bez naruszenia danych.

Macromedia nie ograniczyła się tylko do współpracy z Photoshopem. Dodano nowe formaty, w tym możliwość importowania EPS i plików stworzonych we FreeHandzie 9, a te swobodnie eksportować do programu Adobe Illustrator. Zupełną nowością jest ukłon w stronę bezprzewodowej technologii. Wprowadzono obsługę WBNP, czyli bitmapowych obrazków wykorzystywanych w technologii WAP. Faktycznie cały proces eksportu grafiki przeszedł gruntowne przeobrażenie. Dzięki precyzyjnej kontroli, większość zmiennych może być dowolnie przekształcana. Dotyczy to między innymi ustawień HTML (Adobe GoLive, Dreamweaver, Microsoft FrontPage), rozszerzeń (.htm,.asp, i.shtml) oraz zdolności do nadawania nazw plikom małymi literami.

Animacja na żywo

Wielka flota sił zjednoczonych

<b>Przetwarzanie wsadowe</b> Dzięki temu poleceniu możesz zaoszczędzić sporo czasu. Pozwala ono na otwieranie, modyfikację i zapisanie zestawu zdjęć czy rysunków do publikacji w sieci.

Już we wcześniejszych wersjach Fireworks istniały funkcje związane z animacją, ale w wersji 4. dodano Live Animation. Macromedia określa tę funkcję jako metodę produkcji zgrubnych animacji, przeznaczoną dla nowicjuszy. Live Animation daje użytkownikom możliwość tworzenia i edycji na ekranie prostych animacji, w których obiekty poruszają się, skalują, obracają lub zanikają - w obrębie kilku klatek.

Macromedia podkreśla, że nie jest to substytut Flasha. Live Animation powinno pozwolić projektantowi strony WWW wykonać około połowy podstawowych animacji. Do obsługi tej funkcji nie jest wymagane żadne doświadczenie - po prostu wybierasz obiekt do animacji (np. logo) i dodajesz mu atrybuty animacji, takie jak liczba klatek, zmiany przezroczystości itd. Następnie po prostu przeciągasz obiekt na nowe miejsce.

Wprowadzając nowe funkcje związane z layoutem w Dreamweaverze, programiści z Macromedia dodali w Fireworks 4 odnośniki do tych funkcji (i do samego Dreamweavera). Fireworks 4, reklamowany jako produkt dla projektantów WWW, wywodzących się ze studiów graficznych, zawiera teraz funkcję edycji tabel związaną z Dreamweaverem. Dzięki niej użytkownicy obu aplikacji mogą wymieniać grafiki i kod HTML w obie strony, nie niszcząc struktury swoich prac. Jak twierdzi Macromedia, oznacza to, że grafik może wyeksportować z Fireworks 4 tabelę tworzącą z kawałków całość grafiki i przekazać ją programiście, który może pracować nad tabelą w Dreamweaverze. Z kolei programista może odesłać tabelę z powrotem do projektanta, który zmieni grafiki w tabeli nie niszcząc kodu napisanego przez programistę.

Dodano również moduł do przetwarzania wsadowego. Macromedia twierdzi, że funkcja ta opracowana z myślą zarówno o użytkownikach początkujących, jak i zaawansowanych, pozwala szybko zaprojektować i wykonać skomplikowane procesy wsadowe, które mogą zawierać polecenia programu. Można wybrać konkretne pliki do przetwarzania, określić, jakim procesom mają być poddawane (np. eksport, skalowanie, zmiana nazwy) oraz ustalić sposób nazewnictwa plików.

UltraDev 4

Wielka flota sił zjednoczonych

<b>Selektywny JPEG</b> Zauważ różnicę. Przedstawiony balon został zamaskowany i ustawiony na najwyższą jakość. Jakość reszty obrazu ustawiono na 15%. Zwróć uwagę, że zakłócenia na niebie i drugim balonie nie wpływają na wygląd głównego balonu.

Dreamweaver UltraDev 4 jest drugim wydaniem narzędzia ze stajni Macromedia, służącym do tworzenia i zarządzania aplikacjami opartymi na bazach danych w Internecie. Pierwsza wersja, opublikowana w czerwcu 2000 r. korzystała z funkcji layout Dreamweavera i łączyła strony WWW z bazami danych za pomocą technik ASP, JSP i CFML.

W nowej wersji wszystkie właściwości zostały zaimplementowane do Dreamweavera 4, tak samo jak podzielne okno podglądu kodu i zintegrowany edytor tekstowy - z obsługą CFML (Cold Fusion Markup Language). Kod jest podświetlany na kolorowo, dzięki czemu łatwiejsza jest jego edycja. Nowa wersja UltraDev pozwala na łatwiejsze wykorzystanie Dreamweavera i Fireworksa w pracy nad projektem.

Specyficzne nowe cechy Dreamweavera UltraDev to Live Objects, Server Behaviours oraz zdalna łączność z bazami danych. Zintegrowany inspektor zachowań serwera (Server Behaviours Inspector) pozwala uzyskać interaktywność stron WWW bez potrzeby ręcznej ingerencji w kod po stronie serwera. Funkcja ta może być wykorzystana do nawigacji rekordami w bazach danych, aktualizacji itp. Live Object to łatwy w użyciu kreator formularzy, pozwalający na tworzenie interfejsu do stron pochodzących z zasobów baz danych.