Wielkanoc to kiepski czas dla handlu online. Obroty spadają nawet o 40%
-
- 14.04.2022, godz. 12:32
Choć wszystkie święta wydają się czasem żniw dla sklepów online, to jednak Wielkanoc jest wyjątkiem. Sklepy online wówczas tracą. A dlaczego?
Święta Bożego Narodzenia są czasem, w którym w sklepach online mocno rosną obroty. Podobnie podczas Black Friday, Cyber Monday czy innych wydarzeń. Dlaczego zatem Wielkanoc rządzi się innymi prawami? Jak pokazują analizy Agencja.com, sprzedaż w e-commerce w okresie wielkanocnym w 2021 roku była aż o 40% mniejsza niż w czasie ją poprzedzającym i zaraz po niej. Robert Stolarczyk, prezes zarządu Promotraffic, jednej z czołowych polskich agencji digital marketingowych dla e-commerce i b2c, wyjaśnia to następująco:
To normalne, że nawet e-konsumenci wyciszają się w święta szukając odskoczni od codziennych zakupów, ale też wirtualnego świata. Dobra agencja w strategii digital marketingowej, którą tworzy dla klienta, bierze pod uwagę takie okresy specjalne. Wcześniej zaplanowana komunikacja z użytkownikiem, budowanie list odbiorców, koordynacja komunikacji omnichanell nie tylko w obszarze jednej przestrzeni, jaką jest np. wyszukiwarka internetowa, pomaga nie tylko w tym, aby sprzedaż podczas takich okresów nie była niższa, ale w tym, żeby jej potencjał wykorzystać do maksimum. Kluczowe jest myślenie wielokanałowe, a nie skupianie się tylko na dolnym etapie lejka sprzedażowego, jakim jest reklama tekstowa w ramach Google Ads
Powodem spadków są krótki okres przedświąteczny, specyfika świąt oraz obecna sytuacja gospodarcza. Te trzy czynniki zniechęcają do większych zakupów. Ponadto klienci pamiętają o nadchodzącej majówce, na która chętniej wydaja swoje pieniądze. Z badania przeprowadzonego dla Polskiej Agencji Prasowej wynika, że 64% Polaków ograniczy swoje wydatki na święta Wielkiej Nocy (w porównaniu z poprzednim rokiem), zaś jedna trzecia wyda na nie mniej niż 200 złotych.
Źródło: Lightbe










Zobacz również: