Windows 11 z ważną funkcją. Docenisz ją na spotkaniach online

Microsoft dodał nową opcję do Windowsa 11. Ucieszą się z niej szczególnie pracownicy zdalni, którzy większość dnia spędzają na spotkaniach online.

Najnowsza kompilacja testowa Windowsa 11 w kanale Developer Preview otrzymała nowy przycisk, który wylądował w prawym rogu paska zadań. Pozwala on na szybkie wyciszenie mikrofonu podczas korzystania z komunikatorów takich jak Microsoft Teams, Zoom czy Cisco Webex.

Windows 11 i Microsoft Teams
Źródło: microsoft.com

Windows 11 i Microsoft Teams

Źródło: microsoft.com

Nowe rozwiązanie pozwala szybko i wygodnie wyciszyć mikrofon z dowolnego miejsca w systemie bez konieczności szukania odpowiedniej funkcji w programie, w którym przeprowadzane jest spotkanie. Wystarczy, że klikniemy na ikonę na pasku powiadomień. Ikona pojawi się po rozpoczęciu spotkania i będzie się wyświetlać aż do jego zakończenia. Funkcja zadziała niezależnie od aplikacji, która aktualnie otwarta jest na pierwszym planie.

Zobacz również:

  • Najlepsze programy do czyszczenia systemu Windows
  • Najlepsze narzędzia do klonowania dysków 2021/2022
  • Ulepszone Menu Start trafiło do Windowsa 11. Jakie zmiany?

Przedstawiciele Microsoftu przekazują, że nowa funkcja Windowsa 11 oznacza

koniec z kłopotliwymi i krępującymi momentami, gdy zapomnisz wyłączyć lub wyciszyć mikrofon. Teraz możesz komunikować się i współpracować z pewnością siebie i łatwością, korzystając z nowej funkcji wyciszania połączeń w systemie Windows 11
.

Przycisk wyciszania połączeń w Windows 11
Źródło: digitaltrends.com

Przycisk wyciszania połączeń w Windows 11

Źródło: digitaltrends.com

Aktualnie rozwiązanie działa ze starą wersją Microsoft Teams na kontach szkolnych lub stworzonych przez organizację. Potrzebny jest również Windows 11 w kanale deweloperskim. Wkrótce funkcja zostanie rozszerzona na kolejne kompilacje Windowsa 11 po czym trafi do wszystkich użytkowników jako aktualizacja. Microsoft rozszerzy funkcjonalność przycisku do innych popularnych platform takich jak Google Meet, Slack czy Zoom.