Windows 7 bije rekordy sprzedaży

Windows 7 sprzedał się dwukrotnie lepiej niż jakikolwiek inny system operacyjny z rodziny Windows w tym samym przedziale czasowym - ogłosił Steve Ballmer. CEO Microsoftu wypowiedział się również na temat konkurencyjnej platformy Mac i zdementował plotkę o Zune Phone.

Steve Ballmer ogłosił podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy Microsoftu, że Windows 7 jest absolutnym hitem jeśli chodzi o rodzinę Windows. Ballmer dodał, że najnowszy OS sprzedał się dwa razy lepiej niż dowolny inny system operacyjny w tym samym przedziale czasowym.

Ballmer określił wzrost popularności systemu Mac o "ułamki dziesiątych procenta" i dodał, że wielu młodych ludzi niedługo "wyrośnie" ze swojego uwielbienia do platformy Mac.

Jeden z akcjonariuszy zapytał Microsoft dlaczego niezbyt dobrze radzi sobie z młodszymi klientami. Ballmer odpowiedział, że to kwestia marketingu oraz różnych czynników związanych z wiekiem. "Prawda jest taka, że Microsoft radzi sobie z młodzieżą całkiem nieźle, szczególnie gdy rozmawiamy o grupie studentów" - dodał Ballmer.

"Windows 7 daje nam świetną możliwość by dotrzeć do tej grupy osób" - kontynuował Ballmer - "W czasach spowolnienia ekonomicznego ludzie znacznie łatwiej zrozumieją, że Mac oznacza zakup tego samego komputera co normalnie za znacznie większą cenę".

Ballmer oznajmił, że Microsoft zamierza wciąż bardzo mocno inwestować w wyszukiwarkę internetową, system mobilny Windows Mobile oraz innowacyjne technologie jak chociażby Project Natal dla Xboksa 360.

Inny z akcjonariuszy zapytał o stosunkowo słabe wyniki Windows Mobile OS. Ballmer nie zgodził się z tym zarzutem i powiedział, że Windows Mobile OS ma w tym momencie około 10-12% rynku, a konkurencyjny Android tylko 3%. Dodał, że dla porównania iPhone ma 20%, RIM 20-25% i Nokia około 45% rynku.

"To jest bardzo konkurencyjna gra" - dodał Ballmer - "Mamy wiele możliwości by poprawić nasz produkt i zmienić pozycję na rynku".

Podczas spotkania pojawiło się również pytanie o tzw. Zune Phone, który według wielu doniesień sieciowych miałby być sygnowany logo Microsoftu. Ballmer odpowiedział: "Myślę, że mamy bardzo dobrą strategię, która koncentruje się na oprogramowaniu, a nie na budowaniu urządzeń. Dzięki temu oferujemy wiele produktów na różne platformy, tak jak z Windows na różne komputery osobiste".