Wojnę o 3D TV wygrywa Samsung - koreański koncern podbił Europę i USA

LG ostatnio stara się intensywnie promować swoje nowe telewizory Cinema 3D, a tymczasem to koreański rywal zza miedzy zdecydowanie wygrywa rywalizację w segmencie 3D TV. W pierwszym kwartale tego roku Samsung zdominował rynek telewizorów 3D zarówno w USA jak i w Europie - do koreańskiego koncernu należy już bowiem połowa całej sprzedaży 3D TV na obu tych rynkach. To imponujący wynik.

Samsung 3D TV

Samsung liderem 3D w USA

Na amerykańskim rynku Samsung opanował już aż 48,8 proc. rynku w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Wiceliderem jest (27.4 proc.), na trzecim miejscu znajduje się Panasonic (13.9 proc.), a na czwartym z wynikiem tylko 6.6 proc.

Samsung panuje też w Europie

Natomiast w pierwszym kwartale w Europie Samsung zdobył jeszcze większą dominację - aż 49,9 proc. rynku. Kolejność konkurentów pozostała ta sama. Za Samsungiem uplasowało się Sony (23.4 proc.), Panasonic (10,2 proc.) oraz LG (7.7 proc.).

Aktywne 3D wygrywa z pasywnym 3D

Najgorzej wśród gigantów wypada LG, dlatego nic dziwnego, ze koreański koncern prowadzi intensywnie kontrofensywę związaną z ich telewizorami Cinema 3D - ostanio nawet James Cameron pochwalił pasywne 3D.

Jak na razie wygrywa aktywne 3D (migawkowe) - tę technologię właśnie preferują liderzy zestawienia - Samsung, Sony i Panasonic. Z danych firm NPD (USA) i GfK (Europa) wynika, że aktywne 3D stanowią w Europie 83,5 proc. sprzedanych 3D TV, a w USA jest to aż 88,5 proc.

Samsung 3D TV

Samsung 3D TV

Samsung rządzi i dzieli na rynku 3D TV

Zdobycie połowy rynku 3D - i to na dwóch najważniejszych kontynentach - to imponujący wynik. Samsung wciąż pnie się w gorę. Z pewnością w tym roku trochę pomagają mu problemy japońskich producentów, których fabryki ucierpiały w wyniku wielkiego trzęsienia ziemi w Japonii. Ale nie zmienia to faktu, że dynamiczny trend wzrostowy Samsunga utrzymuje się już od dawna, częściowo może dzieje się tak przez niższe ceny produktów, ale z pewnością jest tak również dzięki sukcesywnemu ulepszaniu produktów. Już od dawna Samsung jest cenioną marką wśród konsumentów, a czasy gdy był kojarzony z tanimi podróbkami już dawno minęły. Wygląda na to, że Samsung ma przyszłość.

Źródło: WhatHiFi