Xbox Live: nawet milion osób "dostało bana" od Microsoftu
-
- 12.11.2009, godz. 10:40
Microsoft zablokował dostęp do usługi Xbox Live ok. milionowi graczy na całym świecie. Powodem tej decyzji było domniemanie, że użytkownicy ci zmodyfikowali swoje konsole do gier tak, by móc uruchamiać na nich nielicencjonowane kopie gier, np. pobrane z sieci P2P.
Informacje o zablokowaniu dostępu do usługi zbiegły się w czasie z premierą mocno wyczekiwanej przez użytkowników gry Call of Duty: Modern Warfare 2. Kopie gry pojawiły się w sieciach bezpośredniej wymiany plików jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem jej do sprzedaży, co mogło zmotywować Microsoft do takiego a nie innego posunięcia (być może, że w porozumieniu z wydawcą CoD, Infinity Ward).
Zobacz również:
Z usługi Xbox Live, umożliwiającej rozgrywkę przez Sieć z innymi graczami, jak i kupowanie gier, korzysta ogółem ponad 20 mln osób. Konsola Xbox 360 wyposażona jest oryginalnie w technologię DRM, wykrywającą legalność uruchamianej na urządzeniu gry. Zbanowani użytkownicy nadal mogą korzystać ze swoich konsol, jeśli nie będą łączyć się z Internetem - logowanie do konta w Xbox Live ani gra w sieci nie będą jednak możliwe.
Przerabianie konsol, czyli tzw. modding, jest powszechne, a zarabianie na tym procederze - ścigane. Wg policji narusza bowiem art. 287 Kodeksu Karnego: "Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przesyłanie informacji lub zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis na komputerowym nośniku informacji podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5."