Z wizytą w tunelu aerodynamicznym BMW Sauber F1

"Aerodynamika ma decydujący wpływ na zachowanie bolidu Formuły 1. Nowy komputer pozwoli nam lepiej pracować nad nowym samochodem. W tym roku chcemy bowiem zmniejszyć nasz dystans do czołowych drużyn" - oznajmił szef zespołu BMW Mario Theissen.

Jedna macierz robi duże wrażenie - a co dopiero 12 połączonych...

Jedna macierz robi duże wrażenie - a co dopiero 12 połączonych...

Computational Fluid Dynamics - o co w tym chodzi?

Przełom w F1 rozpoczął się w 1993 roku, kiedy Benetton nawiązał współpracę z firmą Fluent Europe. System Computational Fluid Dynamics - CFD (w wolnym tłumaczeniu - komputerowa mechanika płynów), określany jest przez niektórych jako tunel aerodynamiczny w komputerze. Znacznie ułatwia symulację badań aerodynamicznych w trakcie projektowania samochodu. Nie trzeba budować modeli i "dmuchać" na nie w tunelu. Takie testy prowadzi na bieżąco komputer Albert 2.

Symulacja generowana przez superkomputer

Symulacja generowana przez superkomputer

Czerwone obszary wskazują, gdzie jest największy opór powietrza

Czerwone obszary wskazują, gdzie jest największy opór powietrza