Za Spotify płaci już 87 mln użytkowników na całym świecie. Rosną też przychody serwisu

Obchodzący niedawno 10 rocznicę urodzin Spotify ma już 191 mln użytkowników na całym świecie, z których aż 87 mln zdecydowało się na płatną subskrypcję. Mimo wykazanej straty operacyjnej jest ona o 92 proc. niższa od zeszłorocznej. Szwedzki gigant streamingu audio zaczyna powoli wychodzić na prostą.

Spotify

Spotify narodziło się pod koniec października 2008 roku w zupełnie innej rzeczywistości, niż obecna. W kwietniu tego roku spółka zadebiutowała na amerykańskiej giełdzie i wciąż nie przynosi zysków. Wartym odnotowania jest jednak znaczący spadek straty operacyjnego do poziomu 6 mln euro (o 92 proc. mniej, niż przed rokiem). W tym kontekście optymizmem napawa również wzrost liczby użytkowników płacących miesięczny abonament.

W skali roku liczba subskrybentów usługi Spotify Premium urosła o 40 proc. do poziomu 87 mln. Zwiększyła się również globalna liczba użytkowników, osiągając poziom 191 mln (28 proc. więcej niż rok temu). Większość z nich mieszka na terenie Europy (36 proc.). Druga największa grupa to Ameryka Płn. (31 proc.). Na koniec IV kwartału Szwedzi prognozują wzrost liczby użytkowników do poziomu 199 - 206 mln.

Wyniki Spotify po trzecim kwartale 2018 roku

Wyniki Spotify po trzecim kwartale 2018 roku

Oczywiście oczekiwania Spotify związane są również z przyrostem liczby płacących użytkowników. Może ich być nawet 93 - 96 mln. To z kolei wiąże się ze wzrostem przychodów i pojawieniem się długo oczekiwanego zysku w wynikach finansowych. Jego wartość szacuje się na 15 mln euro. O ile w Europie o swój wynik Szwedzi mogą być spokojni, za oceanem muszą zmierzyć się z serwisem streamingowym Apple.

Okazuje się bowiem, że Apple Music przegania Spotify pod względem liczby płatnych subskrypcji w USA.