Zawieszenie karty miejskiej w czasie kwarantanny

Z powodu panującej epidemii koronawirusa, wiele osób zrezygnowało z podróżowania komunikacją miejską. Pasażerowie, którzy posiadają aktualny bilet długookresowy, mogą zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą o tymczasowe zawieszenie karty miejskiej. Co należy zrobić?

źródło: Warszawski Transport Publiczny/facebook

Warszawski Transport Publiczny postanowił wprowadzić idealne rozwiązanie dla osób, które z powodu trwającej epidemii całkowicie zrezygnowały z przemieszczania się komunikacją publiczną. Wystarczy wysłać e-mail do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą o zawieszenie biletu długookresowego. W wiadomości musi być zawarty numer karty, którą chcemy zablokować. To ciąg 11 cyfr, umieszczony w prawym górnym rogu dokumentu. Wniosek można przesyłać na podany adres mailowy: [email protected]. W tytule wiadomości należy wpisać: zawieszenie biletu.

Zawieszenie karty miejskiej w czasie kwarantanny

źródło: Warszawski Transport Publiczny/facebook

Jak zaznacza WTP, pasażerowie nie otrzymają zwrotu pieniędzy, lecz będą mogli przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin. Odblokowanie karty miejskiej będzie możliwe jedynie w Punkcie Obsługi Pasażera (w dowolnym terminie), gdzie pracownicy wznowią działanie karty. Przesunięcie okresu ważności będzie liczone od dnia złożenia wniosku drogą elektroniczną.

Jeśli ktoś chce ubiegać się o zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletu, musi osobiście zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażera, ponieważ konieczna jest zmiana zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej. Należy jednak zaznaczyć, że w związku z koronawirusem, połowa placówek w Warszawie została zamknięta. Więcej informacji na stronie WTP.

Oficjalne informacje na temat zawieszenia biletów długookresowych znajdziecie na Facebooku Warszawskiego Transportu Publicznego

Aby odpowiednio kontrolować swoje zdrowie, warto pomyśleć o zakupie termometru bezdotykowego.