Zjedzenie czekoladki zwiększa chęć posiadania komputera Apple?

Zjedzenie czekolady powoduje zwiększenie zainteresowania komputerami firmy Apple - tak przynajmniej wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez dwóch amerykańskich profesorów - Juliano Larana i Chrisa Janiszewskiego.

Dwaj naukowcy - Juliano Laran (Uniwersytet Miami) i Chris Janiszewski (Uniwersytet Floryda) opublikowali wyniki swoich badań w magazynie The Journal of Consumer Research.

Przeprowadzili oni doświadczenie, w które zaangażowali dwie grupy ochotników. Pierwszej podano do zjedzenia czekoladki truflowe, natomiast druga musiała się obejść smakiem. Badacze wykazali następnie, iż osoby, które zjadły nawet jedną czekoladkę, miały skłonności do postawy "a co mi tam" i nie oparły się propozycji dalszego ucztowania - z ochotą pałaszowały między innymi lody, pizzę i czipsy ziemniaczane. Druga grupa natomiast bez problemu odmówiła "niezdrowego" poczęstunku.

Następnie naukowcy pokazali wszystkim przebadanym kilka przedmiotów będących symbolem statusu (w tym komputer z nadgryzionym jabłuszkiem) i zapytali, czy czują pragnienie stania się ich posiadaczem. Okazało się, iż osoby, które zjadły czekoladkę, odczuwały znacznie większą potrzebę zdobycia takiego urządzenia.

"Nasze badania pokazały, że nawet coś tak niewielkiego jak zjedzenie czekoladki, może z czasem prowadzić do nieświadomego dążenia do dogadzania sobie" - tłumaczą naukowcy.

Być może jest w tym ziarnko prawdy. Z pewnością bowiem sporo szczęśliwych właścicieli najnowszego sprzętu Apple'a zaczynało od skromniejszych gadżetów tego amerykańskiego producenta.