Zmiany w Yahoo!

Gigant internetowy Yahoo! postanowił rozszerzyć kadrę kierowniczą o trzy nowe stanowiska oraz wprowadził na stronach serwisu nowe rozmiary banerów.

Gigant internetowy Yahoo! postanowił rozszerzyć kadrę kierowniczą o trzy nowe stanowiska. Nowi dyrektorzy będą odpowiedzialni za poszczególne działy serwisu. Norman Hullinger (poprzednio dyrektor ds. sprzedaży w Egghead) zostanie wiceprezesem i dyrektorem Yahoo! Auctions. George E. Williams (poprzednio w Prodigy Services i Ameritrade) zajmie stanowisko wiceprezesa oraz dyrektora Yahoo! Finance. Była wiceprezes American Express, Tiana G. Wimmer zostanie natomiast dyrektorem ds. marketingu bezpośredniego.

Nominacje te nastąpiły w okresie dużych ubytków kadry kierowniczej Yahoo! W marcu br. ustąpił ze swojego stanowiska dotychczasowy prezes firmy Tim Koogle, nadal pozostaje on jednak przewodniczącym Rady Nadzorczej. Od tego momentu firma rozważyła już wiele kandydatur na najwyższe stanowisko w Yahoo! Jedną z nich był eks-prezes BMG Entertainment, Strauss Zelnick. Nie był on jednak zainteresowany tą propozycją. Firmę opuścili niedawno także dyrektor sprzedaży, Anil Singh; Savio Chow, szef Yahoo! Asia oraz dyrektor Yahoo! Europe Fabiola Arredondo.

Równocześnie Yahoo! poinformował, że jego oddział europejski wprowadził na stronach swojego serwisu dwa nowe formaty banerów w celu zwiększenia sprzedaży reklam. Nowym typom banerów nadano nazwy: "Skyscraper" (wysoki, wąski baner wyświetlany wzdłuż krawędzi strony) i "Rectangle" (mający kształt tradycyjnego banera, ale większy rozmiar). Yahoo! skorzystał tym samym z rady Internet Advertising Bureau (IAB), aby wprowadzić większe formaty reklamy banerowej. Fru Hazlitt, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Yahoo! Europe, stwierdził, iż nowe rodzaje banerów przyniosą klientom duże korzyści na bardzo obecnie konkurencyjnym e-rynku, dając im bardziej atrakcyjną formę reklamy.