Zoo w komputerze - zaopiekuj się pecetowym zwierzakiem


The Sims 2 - Zwierzaki

Zoo w komputerze - zaopiekuj się pecetowym zwierzakiem

Sims 2: Zwierzaki

Gra, o której słyszał niemal każdy użytkownik komputera. Gra rekordzista, która pod względem sprzedanych egzemplarzy przebija nawet World of Warcraft. Ten konkretny dodatek ukazał się w 2006 roku i skupia się na pupilach naszych Simów.

Dostajemy tu do wyboru 75 ras psów i 30 ras kotów. Tworzenie pupila jest zbliżone do tworzenia nowego Sima. Zwierzęta, tak jak ich właściciele, mają swoje własne motywy postępowania. Możemy więc wytrenować je tak, by wykonywały sztuczki. Ciekawostką jest rozwój kariery (służba, show biznes oraz ochrona). Opieka nie jest skomplikowana, jednak należy postępować rozważnie by przeprowadzić naszego ulubieńca przez wszystkie trzy stadia życia przewidziane w tej produkcji. Nie otrzymujemy bezpośredniej kontroli nad zwierzęciem lecz tak jak w przypadku realnych zwierząt musimy wchodzić z nimi w interakcje za pomocą naszego Sima.

Zobacz również:

  • Kultowa seria powraca! Jagged Alliance 3 na zwiastunie

Evolution The Game of Intelligent Life

Zoo w komputerze - zaopiekuj się pecetowym zwierzakiem

Evolution: The Game of Intelligent Life

Gra, która ukazała się w grudniu 1997 roku dzięki Interplay Entertainment. Jest to połączenie symulacji życia ze strategią czasu rzeczywistego. Cała zabawa polega na przeprowadzeniu ewolucji na okazach historycznych, bądź też stworzeniach wygenerowanych losowo przez komputer. Warunkiem zwycięstwa jest znalezienie się na szczycie łańcucha ewolucyjnego w wyścigu z innymi 'przeciwnikami' kierowanymi przez komputer. Aby zakończyć rozgrywkę należy doprowadzić do wytworzenia się gatunku inteligentnego, jednak nie muszą to być Homo Sapiens. Zdarzają się partie, gdzie efektem ewolucji będą jaszczuro - ludzie czy ludzie - papugi. Zdecydowanie jedna z bardziej oryginalnych pozycji na liście.

Spore

Zoo w komputerze - zaopiekuj się pecetowym zwierzakiem

Spore

Maxis wydaje się być specjalistą od gier, które łączą w sobie wiele gatunków i sprowadzają się do tego, co na zachodzie określa się mianem "zabawy w bogów". Jest to kolejna gra studia odpowiedzialnego za legendarne tytuły pokroju SimFarm, tym razem występująca jako połączenie symulatora życia, strategii czasu rzeczywistego, RPG i gry akcji. W Spore naszym zadaniem jest objęcie kontroli nad organizmem żywym od momentu jego powstania jako organizmu mikroskopijnego do całkiem inteligentnego potworka. W Spore możemy się nawet pokusić o podbój kosmosu, gdy wystarczająco rozwiniemy naszego podopiecznego. Gra wywołała sporą burzę na rynku. Głównie dzięki proceduralnemu tworzeniu świata jak również dzięki temu, że nie występuje tutaj coś takiego jak zakończenie (open-ended gameplay).