Zumi + Facebook = Maperia. Nowy lokalizator internetowy

Maperia.pl to nowy serwis umożliwiający lokalizację adresów i wyszukiwanie informacji o wybranych obiektach. W odróżnieniu od innych lokalizatorów usługa charakteryzuje się cechami właściwymi dla serwisów społecznościowych - w jej rozwoju uczestniczą internauci, którzy mogą publikować swoje zdjęcia, filmy i opinie.

Do podstawowych funkcjonalności Maperii należy m.in. możliwość wyszukiwania obiektów znajdujących się w bazie punktów użyteczności publicznej z użyciem słów kluczowych i adresów; opcje obserwacji mapy w kilku trybach widoku (mapa drogowa, zdjęcia satelitarne, mapa hybrydowa); funkcje wyznaczania trasy; możliwość wyszukiwania obiektów znajdujących się w konkretnej odległości od poszukiwanej lokalizacji.

Twórcy serwisu podkreślają jednak, że to, co czyni Maperię unikalną, to związana z nią społeczność. Zarejestrowani użytkownicy serwisu mogą do niego dodawać wykonane przez siebie zdjęcia i filmy - materiały te uzupełniają mapy.

"W obecnych lokalizatorach brakuje funkcji społecznościowych, dzięki którym każdy użytkownik mógłby kreować w sieci swoją okolicę, brać czynny udział w lokalnych wydarzeniach, zapraszać znajomych i informować o ciekawych, jego zdaniem, miejscach. Naszym celem było stworzenie tętniącego życiem narzędzia internetowego - wiarygodnego źródła informacji, do którego internauci będą chętnie wracać" - przekonuje Michał Zagórski, jeden z twórców Maperii.

Profile w serwisie mogą zakładać zarówno użytkownicy indywidualni, jak i firmy. Maperia umożliwia tym ostatnim publikowanie ofert, cenników i innych informacji handlowych.

Maperia funkcjonuje też w postaci mobilnej, dla telefonów komórkowych z obsługą sieci 2G/3G. Właściciele lub smartfonów z systemem mogą też pobrać i zainstalować w swoich urządzeniach aplikację Layar, korzystającą z technologii Augmented Reality (wystarczy skierować telefon na dany obiekt, a na ekranie pojawią się informacje na jego temat, dostępne m.in. w bazie Maperii).

Więcej informacji: Maperia.pl