eDeklaracje - jak rozliczyć podatki przez Internet
-
- Robert Szyszka,
- 30.03.2011, godz. 14:00

e-Deklaracje Desktop na bieżąco weryfikuje poprawność wpisywanych danych

e-Deklaracje Desktop zawiera kompletną bazę aktów prawnych potrzebnych podczas rozliczania podatków

Załączniki w systemie e-Deklaracje dodaje się w trakcie wypełniania, wpisując odpowiednie wartości w pola załączników

Klikając Pokaż szczegóły można się zapoznać z przyczynami odrzucenia dokumentu przez system e-Deklaracje
Korzystanie z e-Deklaracje Desktop
Po zdefiniowaniu informacji o użytkowniku można przystąpić do korzystania z programu. Nie ma on tak rozbudowanego systemu pomocy, jak inne tego typu aplikacje dlatego trzeba samemu wiedzieć, jakie formularze należy wypełnić. Program zawiera za to kompletną bazę aktów prawnych używanych podczas rozliczania podatków.
1. Po uruchomieniu programu dostępne są cztery funkcje. Za pomocą Katalog formularzy przystąpisz do wypełniania zeznania. Po kliknięciu Moje rozliczenia uzyskasz dostęp do zapisanych kopii dokumentów. Dzięki temu nie musisz w trakcie jednej sesji komputerowej wypełniać wszystkich druków. Pod poleceniem Akty prawne kryją się wszystkie ustawy i rozporządzenia dotyczące podatków. Do ustawień programu uzyskasz dostęp za pomocą Ustawienia programu.
2. Kliknij Katalog formularzy. Wybierz formularz do wypełnienia z wyświetlonego zestawu, na przykład PIT-37. Jeżeli chcesz zapoznać się z instrukcją wypełniania kliknij łącze KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO INSTRUKCJI. Abu otworzyć dokument użyj przycisku Otwórz.
3. Za pomocą przycisku Podświetl pola możesz włączać i wyłączać oznaczenie pól przeznaczonych do wypełnienia. Pomiędzy poszczególnymi danymi możesz przechodzić za pomocą klawisz [TAB] bądź myszy. Czasami możesz zobaczyć komunikat, który informuje, że wartość danego pola zostanie wypełniona automatycznie po uzupełnieniu załącznika. Początkowo jednak nie ma żadnych. Aby dołączyć do zeznania załącznik przejdź do pól o numerach 129-132 w sekcji J i wpisz w każde potrzebną liczbę załączników. Pojawią się one natychmiast w zestawie. Pamiętaj, jeżeli chcesz usunąć załącznik nie wpisuj w dane pole liczby 0 lecz całkowicie wykasuj jego zawartość.
4. Aby zapisać kopię dokumentów w trakcie ich wypełniania kliknij Zapisz kopię roboczą. Wydrukujesz je za pomocą Drukuj. Jeżeli chcesz uruchomić procedurę przesyłania wybierz Dalej. Zanim to jednak zrobisz przewiń dokument do góry i użyj przycisku Sprawdź poprawność, by wyszukać ewentualne błędy. Jeżeli nie było błędów w kolejnym oknie kliknij Wyślij i po wyświetleniu numeru referencyjnego potwierdzającego wysyłkę wybierz Koniec.
5. Wróć do głównego okna programu i kliknij sekcję Moje rozliczenia. Zobaczysz cztery karty zawierające kopie robocze wypełnianych zestawów, zestawy wysłane, odrzucone oraz zweryfikowane i przyjęte przez urząd. Wybierz kartę Wysłane. Odszukaj na liście swój zestaw i kliknij łącze Status. Jeżeli dokument jest poprawny zostanie przeniesiony do karty Wysłane - przyjęte, w przeciwnym razie znajdzie się na karcie Wysłane - odrzucone. Przejdź do dokumentów zaakceptowanych. Kliknij Pokaż Urzędowe Poświadczenie Odbioru, a po otwarciu okna z formularzem kliknij Drukuj.
Pamiętaj, jedynie prawidłowe UPO stanowi dowód złożenia zeznania podatkowego drogą elektroniczną.