iPod ma 10 lat
-
- IDG News Service,
-
- 24.10.2011, godz. 10:35
Firma Apple przy pomocy iPoda zrewolucjonizowała sposób rozprowadzania muzyki oraz branżę elektroniki konsumenckiej. Do czasu wydania odtwarzacza muzycznego połączonego ze sklepem iTunes, Apple było znane głównie z komputerów. iPod wszystko zmienił i dał początek całej serii przenośnych urządzeń firmy z "i" w nazwie.
Recenzje:
Zobacz też:
- Apple może wkrótce wycofać z oferty iPody classic i shuffle
- iPod touch - czyli nie tylko odtwarzacz audio
Archiwum:
iPod zmienił naprawdę wiele. Dotyczy to przychodów i pozycji firmy Apple, modeli biznesowych w branży elektronicznej, sposobu dystrybucji muzyki i treści cyfrowych oraz stylistyki wykonania odtwarzaczy mp3 i innych urządzeń przenośnych.
Zobacz również:
iPod i iTunes namieszały w branży
Po wprowadzeniu iPoda, nagle okazało się, że nie trzeba kupować całej płyty, żeby uzyskać jedną piosenkę, która interesuje kupującego. Ten pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę. Teraz Apple sprzedaje w iTunes także filmy, seriale, aplikacje, e-booki i inne produkty.
Naukę z modelu biznesowego iPoda i iTunes wyciągnęła cała branża. Obecnie Amazon sprzedaje całą gammę produktów oprócz książek elektronicznych i papierowych, a do zakupów zachęca wprowadzając coraz nowsze urządzenia połączone ze sklepem, takie jak niedawno zaprezentowany tablet Kindle Fire.
Do wyboru, do koloru
iPod nadał rytm całej branży muzycznej i wyznaczył kierunek sprzedawcom treści cyfrowych oraz producentom elektroniki konsumenckiej. Początkowo był to 5 GB odtwarzacz muzyczny działający tylko z Mac OS i korzystającym ze złącza FireWire zamiast USB. Obecnie linia zawiera iPoda Classic, iPoda touch (z ekranem dotykowym), iPoda Nano i małego iPoda Shuffle. Miliony tych urządzeń sprzedawane są na całym świecie.
Poniżej materiał filmowy z prezentacji pierwszego iPoda, którą 10 lat temu przeprowadził Steve Jobs.