Biznesowa netykieta
-
- 10.12.2010, godz. 12:20
GoldenLine, LinkedIn i Profeo to popularne serwisy społecznościowe nastawione na biznes i pracę. Obowiązująca netykieta jest tu ostrzejsza, bo łatwiej o utratę partnerów, klientów i wiarygodności. Opracowaliśmy 10 zasad obecności w serwisach biznesowych.

GoldenLine.pl to największa społeczność biznesowa w polskiej sieci. Łączy aż 3 miliony osób.
Polecamy:
- Zwolnieni z powodu Facebooka. Najczęstsze błędy użytkowników "social media"
- Facebook - jak się zachowywać, aby nie zaszkodzić sobie i innym?
Zobacz też:
Więcej informacji:
Biznesowa netykieta
1. Jeśli masz listę pełną klientów, zastanów się nad jej utajnieniem.
2. Nawiązuj biznesowe relacje. To proste: odzywaj się w branżowej grupie!
3. Nie rozpędzaj się pisząc o swojej firmie. Nawet, jeśli myślisz, że mówisz dobrze o swojej pracy - uważaj! Nie jesteś profesjonalistą od public relations, a to co napisałeś, może być błędne lub nawet szkodliwe dla firmy.
Sieciowy gigant Cisco Systems, w umowie z pracownikiem, wyszczególnia m.in. by nie angażowali się w żadne sieciowe debaty na temat firmy bez pozwolenia.
4. Nie spamuj - lubisz dostawać niechciane reklamy?
5. Nie wpisuj w CV umiejętności, których nie masz.
6. Poproś o rekomendacje współpracowników i szefów.
7. Przyjmuj zaproszenia od znajomych, chyba, że miałeś z nimi złe doświadczenia w pracy.
8. Spersonalizuj adres swojego profilu.
9. Umieszczaj linki do swoich stron i blogów, ale raczej tych związanych z pracą!
10. Zaglądaj przynajmniej raz na tydzień - co, jeśli dostaniesz ofertę?
Jim Louderback - menadżer, jakiego nie chcesz...
W sieciach społecznościowych również menadżerowie powinni być ostrożni. Prezes telewizji sieciowej Revision3, Jim Louderback, najpierw dał swojemu pracownikowi lśniącą rekomendację w LinkedIn, a w 5 dni później zwolnił go ze swojej firmy.
Czy zdarzały się Wam jakieś wpadki w biznesowych społecznościach? Chętnie poznamy ciekawe historie i porady dotyczące biznesowej netykiety.