Google Drive - najlepszy dysk online


Zapisywanie grafik internetowych na Dysku

Skoro użytkownik ma na Dysku Google do dyspozycji tyle wolnej przestrzeni dlaczego nie wykorzystać jej do przechowywania plików graficznych ściągniętych z sieci? Żaden problem, tyle że w normalnych warunkach grafikę trzeba najpierw pobrać, potem zapisać w folderze z danymi do synchronizacji i na koniec zsynchronizować z magazynem w sieci. Tymczasem można tę operację znacznie uprościć. Wystarczy użyć przeglądarki Chrome z zainstalowanym odpowiednim dodatkiem. W połączeniu z tym tandemem Dysk odkryje przed użytkownikami wiele nowych możliwości.

1 Uruchom Chrome. Jeżeli pozostawiłeś aktywną stronę powitalną zaznacz w niej łącze Chrome Web Store i kliknij Rozszerzenia oraz Znajdź roszerzenia. W przeciwnym przypadku kliknij przycisk Dostosowywanie i kontrolowanie Google Chrome umieszczony w prawym górnym rogu okna, następnie kolejno polecenia: Narzędzia, Rozszerzenia i Pobierz więcej rozszerzeń. Rozwiń menu Pokaż widoczne u góry i ustaw w nim filtr Od Google. Odszukaj na liście i zaznacz rozszerzenie o nazwie Zapisz na dysku Google (możesz też od razu użyć wyszukiwarki). Kliknij przycisk Za darmo oraz Dodaj, by je zainstalować.

Google Drive - najlepszy dysk online

2 Gdy trafisz w internecie na plik graficzny, który będziesz chciał pobrać kliknij go prawym przyciskiem mysz i wybierz z menu kontekstowego polecenie Zapisz obraz w: Dysk Google. Gdy korzystasz z rozszerzenia pierwszy raz, musisz jeszcze zaakceptować warunki jego używania. Kliknij w tym celu przycisk Akceptuj. Plik zostanie pobrany, a na ekranie wyświetlone zostanie okno pozwalające określić dalsze postępowanie. Klikając Zmień nazwę możesz zmienić nazwę pliku, polecenie Kosz pozwoli natychmiast skasować zdjęcie. Klikając link z nazwą katalogu na Dysku Google, zostaniesz przeniesiony do serwisu, a wybierając łącze z nazwą pliku spowodujesz wyświetlenie zdjęcia na osobnej karcie. Kliknij Zamknij.

3 Rozszerzenie Zapisz na dysku Google oferuje więcej możliwości. Gdy po otworzeniu dowolnej strony, klikniesz przycisk dodatku umieszczony na pasku narzędzi Chrome zapiszesz na Dysku w postaci pliku PNG całą zawartość witryny. Kliknięcie tego przycisku prawym przyciskiem myszy rozwinie menu kontekstowe, wybierając Opcje otworzysz okno konfiguracyjne. W sekcji HTML pages określisz sposób zapisu witryn, a w sekcji Zapisz w folderze zmienisz domyślny katalog zapisywania pobranych danych.

Załączniki z Dysku Google

Jedną z ogromnych zalet Dysku Google jest ścisła integracja serwisu z innymi usługami Google. Oznacza to, że mogą one wzajemnie korzystać ze swoich zasobów, narzędzi i funkcji. W związku z tym nie trzeba już na przykład umieszczać w wiadomościach pocztowych załączników i martwić się o podział dużych plików na mniejsze, by nie przekroczyć maksymalnego rozmiaru wiadomości. Jeżeli chcesz przesłać pocztą dużą paczkę danych, umieść je w Google Drive, a adresatowi przekaż jedynie łącze do miejsca, z którego będzie mógł je pobrać.

1 Otwórz pocztę Gmail i kliknij Utwórz, by rozpocząć edycję nowej wiadomości. Wpisz adresata, tytuł i treść przesyłki. Wszystko po staremu. Aby jednak dodać do informacji załącznik nie klikaj tradycyjnej ikony spinacza ale umieść nad nią jedynie kursor, a po pojawieniu się dodatkowych przycisków, kliknij ikonę Dysku Google widoczną obok.

2 Korzystanie z Dysku jest bardzo elastyczne. Jeżeli załącznik znajduje się na nośniku lokalnym możesz go po prostu przeciągnąć myszą do otwartego właśnie okna. Gdy nie chcesz korzystać z metody przeciągania, kliknij przycisk Wybierz pliki z komputera i wskaż dokumenty, które chcesz załączyć do wiadomości. Wystarczy dwukrotnie kliknąć i zaakceptować wybór przyciskiem Importuj. Pliki, które są już w serwisie Google Drive załącza się po rozwinięciu grupy Mój dysk. Korzystając z filtra (Udostępnione mi, Oznaczone gwiazdką, itp.) możesz od razu zawęzić listę obiektów do wyboru i ułatwić znalezienie właściwego. Wybór zatwierdza się przyciskiem Wstaw.