Jak utworzyć kopię zapasową konta Google? [PORADNIK]

Jeśli chcesz zamknąć swoje konto Google lub po prostu zebrać wszystkie dotychczas zebrane na nim informacje, dobry pomysłem jest stworzenie kopii zapasowej. Oto co musisz zrobić, aby tego dokonać.

Źródło: Solen Feyissa / Unsplash

Niezależnie od tego, czy chcesz zamknąć swoje konto Google z powodu obaw o prywatność, czy próbujesz zmniejszyć liczbę posiadanych kont internetowych, proces ten wymaga trochę wysiłku i czasu, ale można go wykonać bez większego zamieszania. Kluczem jest poświęcenie czasu na pobranie kopii wszystkich swoich danych i dwukrotne sprawdzenie, czy żadne z Twoich kont internetowych nie korzysta z adresu Gmail, który zamierzasz zamknąć. Szkoda by było, gdybyś stracił dostęp do swojego konta bankowego, bo zapomniałeś wcześniej zmienić adres e-mail.

Poniżej poprowadzę Cię przez tworzenie kopii zapasowej danych konta Google, a następnie wskażę Ci właściwy kierunek, aby je zamknąć.

Zobacz również:

  • Aplikacje i Gry na Androida za darmo. Promocje, obniżki, przeceny [17.09.2021]
  • Jak zamknąć swoje konto Google? [PORADNIK]

Jak utworzyć kopię zapasową konta Google?

Usługa Google Takeout ułatwia pobranie wszystkich danych powiązanych z Twoim kontem Google za pomocą kilku kliknięć. Zacznij od przejścia do witryny Google Takeout i zalogowania się na konto, które chcesz zamknąć.

Przejdź przez listę różnych usług i aplikacji, które są powiązane z kontem Google i usuń zaznaczenie pola obok wszystkiego, z czego nie chcesz mieć kopii zapasowej. Sugeruję pozostawienie ich wszystkich zaznaczonych. Lepiej jest mieć dane i ich nie potrzebować, niż potrzebować danych i ich ostatecznie nie mieć. Poświęć trochę czasu na przejrzenie opcji dla sekcji takich jak Zdjęcia Google i upewnij się, że wszystkie Twoje albumy ze zdjęciami zostaną uwzględnione.

Jak utworzyć kopię zapasową konta Google? [PORADNIK]

Kliknij przycisk Następny krok na dole listy. W następnej sekcji zostaniesz zapytany, w jaki sposób chcesz otrzymać swoje dane. Możesz poprosić Google o automatyczne umieszczenie plików w innej usłudze pamięci masowej w chmurze (oprócz Google Drive są to obecnie Dropbox, OneDrive i Box) lub o wysłanie wiadomości e-mail z linkiem do pobrania danych, gdy będą gotowe.

Jak utworzyć kopię zapasową konta Google? [PORADNIK]

Następnie wybierz preferencje eksportu. Ponieważ zamykasz swoje konto, pozostań przy domyślnym wyborze lub Eksportuj raz. Wybierz typ i rozmiar plików, które chcesz otrzymać. Na koniec kliknij przycisk Utwórz eksport, a następnie poczekaj. Według Google może to potrwać kilka godzin, a nawet dni, zanim wszystkie informacje zostaną zebrane i będą gotowe do pobrania. Gdy Google skończy przygotowywać pliki, otrzymasz wiadomość e-mail.

Jak utworzyć kopię zapasową konta Google? [PORADNIK]