Jak założyć i prowadzić fan page na Facebooku?

Facebook to potężne narzędzie komunikacji, które może posłużyć zarówno osobom prywatnym, jak i celebrytom oraz firmom. Fan page to doskonały sposób na wypromowanie marki lub osoby. Jak założyć taką stronę? To proste, a w tym krótki poradniku wyjaśniamy krok po kroku, jak stworzyć stronę na FB.

Jak założyć fanpage - krok po kroku

Aby założenie fan page było możliwe, trzeba posiadać tam konto na osobę fizyczną - jest to niezbędny wymóg (a jak założyć facebooka tego chyba nie trzeba nikomu wyjaśniać?). Po zalogowaniu się na nie należy wejść w Ustawienia (znajdujące się po prawej stronie) i wybrać w nich opcję Utwórz stronę.

Opcja tworzenia strony

Opcja tworzenia strony

Kolejny krok to wybranie profilu strony. Jak założyć fanpage na Facebooku, który najbardziej będzie odpowiadać charakterowi firmy, zespołu, etc. ? Pomaga w tym możliwość umieszczenia go w jednej z sześciu dostępnych kategorii, widniejących na poniższym zrzucie ekranu. Każda z kategorii ma podkategorie, co pozwala na dokładniejsze przypisanie powstającego fanpage do konkretnego obszaru.

UWAGA

Oficjalna strona konkretnej marki czy strona firmowa powinna zostać założona tylko i wyłącznie przez osobę do tego celu upoważnioną, w przeciwnym przypadku może skończyć się to jej zablokowaniem na wniosek prawowitych właścicieli danej nazwy/marki. W przypadku stron fanowskich polecane jest, aby skontaktować się z nimi w celu uzyskania zgody. Gdy taka zostanie udzielona, wówczas tego typu strona na Facebooku może zostać założona bez problemów i obaw co do naruszania praw autorskich.

Kategoria strony na FB

Kategoria strony na FB

Teraz kolej na wybranie podkategorii. Każda z sześciu głównych kategorii posiada kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt rozwinięć. Należy dopasować najbardziej odpowiednią do tworzonego profilu oraz wpisać nazwę. W kategorii "Lokalna firma lub miejsce" powinien pojawić się także adres fizyczny. Dzięki temu fanpage Facebook będzie nie tylko źródłem informacji, ale pomoże i zlokalizować dane miejsce potencjalnym klientom (np. kawiarnię, sklep czy klub).

Wybieranie podkategorii

Wybieranie podkategorii

Aktualizacja: 25 września 2017 14:30

Zobacz również