Kopia zapasowa i odtworzenie danych w Outlook

Poniższe instrukcje dotyczą tylko Outlook 2007 i Outlook 2010. Programy te nie wykonują kopii zapasowej kont pocztowych i informacji ich dotyczących (jak hasła, serwery i tak dalej). Całe szczęście, tego typu dane są łatwe do odtworzenia.


Skupmy się zatem na tym, w jaki sposób wykonać kopię zapasową i przywrócić dane, które są dużo trudniejsze do odtworzenia, jak skrzynka odbiorcza, kalendarz, czy kontakty.

Kopia zapasowa Outlook

Kopia zapasowa Outlook - Ustawienia Konta

Kopia zapasowa Outlook - Ustawienia Konta

Wykonanie kopii zapasowej w programie Outlook jest w rzeczywistości dosyć prostą sprawą, polegającą w zasadzie na skopiowaniu odpowiedniego folderu. Cały problem polega na tym, aby ów folder znaleźć. W zasadzie nawet to nie jest zbyt trudne.

Jeżeli korzystasz z Outlook 2007, wybierz Narzędzia, potem Ustawienia konta. Dla wersji 2010, kliknij zakładkę Plik, potem opcję Info na panelu po prawej, następnie Ustawienia konta, i jeszcze raz Ustawienia konta (Tak jest, zdaje sobie sprawę, że to dość bezsensowne).

Kopia zapasowa Outlook - Otwórz lokację pliku

Kopia zapasowa Outlook - Otwórz lokację pliku

W obu wersjach pojawi się okno z opcjami konta, gdzie należy kliknąć zakładkę Pliki Danych (w oryginalnej wersji Data Files). Wybierz swój Plik Danych Outlook, po czym kliknij Otwórz Katalog (w wersji 2007), lub też Otwórz Lokalizację Pliku (w wersji 2010).

Katalog zawierający Twoje dane Outlook otworzy się w Windows Explorer. Wróć do Outlook, zamknij Opcje Konta, po czym zamknij cały program pocztowy Outlook.

Wróć do Windows Explorer i skopiuj całą zawartość katalogu z ustawieniami do bezpiecznej lokacji, takiej jak na przykład zewnętrzny dysk twardy.

To tyle. Kopia zapasowa Outlook wykonana. Teraz przenieśmy się na chwilę do dnia, w którym będziesz musiał ja odtworzyć.

Odtworzenie danych Outlook

Zaraz po instalacji Microsoft Office, otwórz Outlook i ustaw wszystko, jak należy.

Gdy już wszystko będzie działać, uruchom Import i Eksport. Aby tego dokonać w Outlook 2007 wybierz Plik, a potem Import i Eksport. W Outlook 2010, kliknij zakładkę Plik, opcję Otwórz na panelu po lewej, po czym opcję Import.

Kopia zapasowa Outlook - Wizard przeprowadzi Cię przez przywrócenie danych

Kopia zapasowa Outlook - Wizard przeprowadzi Cię przez przywrócenie danych

Gdy uruchomi się program przeprowadzający przez resztę procesu - tzw. Wizard - wybierz Import z innego programu lub pliku i naciśnij Dalej.

Wybierz typ pliku - będzie to .PST, czyli plik personalnych ustawień Outlook.

Po kliknięciu Dalej, kliknij Przeglądaj i odnajdź zachowany folder Outlook. Wybierz odpowiedni plik (prawdopodobnie będzie to Outlook.pst).

Podążaj dalej za Wizardem, zaznaczając Personal Folders, jednak upewnij się, że zaznaczyłeś również Załącz podkatalogi i kliknij Zakończ.

Twoje dane zostaną odtworzone.