Kupujemy kamerę internetową!

Coraz szybsze łącza internetowe oraz dosyć niskie już ceny pozwalają traktować kamerę internetową nie jako drogi gadżet dla ekscentrycznych bogaczy ale jako normalne wyposażenie komputera osobistego. Coraz większą popularnością cieszą się także wideorozmowy przeprowadzane przy pomocy komunikatorów internetowych. Zobaczcie jaki sprzęt w różnych kategoriach cenowych polecają sprzedawcy.

Przy zakupie kamery internetowej należy zwrócić uwagę przede wszystkim na matrycę (Tańsza CMOS lub droższa ale dająca dużo lepszą jakość obrazu CCD), rozdzielczość oraz liczbę klatek na sekundę, jaką zdolna jest przechwycić kamerka. Dla ludzkiego oka, płynny obraz to ten, wyświetlany z prędkością większą niż około 25 klatek na sekundę. Obecnie, standardowe kamery dostępne w sklepach osiągają taką prędkość przy rozdzielczości 320x240 pikseli. Oczywiście, większość kamer bez problemu poradzi sobie z rozdzielczością 640x480 lub nawet 1024x768 ale pamiętajmy, iż obraz może znacznie stracić na płynności. Oferowane w Polsce usługi dostępowe do Internetu także nie stoją na najwyższym światowym poziomie a co za tym idzie nadawanie zapisu wideo w wyższych rozdzielczościach rzadko kiedy ma więc sens.

Przyglądając się temu, jakie modele polecają sprzedawcy, zwróćmy uwagę na dodatkowe funkcje kamer - takie jak śledzenie sylwetki czy rozszerzone pole widzenia. Nie wszystkie kamery wyposażone są w takie możliwości a poza tym nie zawsze firmowe oprogramowanie pozwala w pełni je wykorzystać. Warto więc przed zakupem to sprawdzić aby uniknąć rozczarowania.

Zapraszamy do zapoznania się z wideorelacją na temat tego, jakie kamery polecają sprzedawcy sprzętu komputerowego.