"Nie można otworzyć folderu domyślnego" w Outlooku XP/2003

Zainstalowałeś Outlooka XP/2003 i wita Cię komunikat "Nie można otworzyć folderu domyślnego" ("Unable to open default e-mail folder"). Przeinstalowanie aplikacji nie pomaga. Co robić?

Błąd jest dość dziwny i właściwie nie wiadomo, skąd się bierze. Nie da się go rozwiązać przez ponowną instalację Outlooka XP/2003 ani Service Packa do pakietu Office.

Okazuje się jednak, że dość łatwo go rozwiązać. Wystarczy uruchomić Outlooka, następnie wybrać menu Pomoc | Wykryj i napraw.... W okienku dialogowym należy zaznaczyć obie opcje (Przywróć skróty oraz Usuń ustawienia spersonalizowane) i odczekać chwilę.

Okienko dialogowe naprawy Outlooka XP(2002) w wersji angielskiej

Okienko dialogowe naprawy Outlooka XP(2002) w wersji angielskiej

Po restarcie aplikacja będzie jak nowa.