Porady odnośnie Gmail: 5 pocztowych rzeczy, które zaoszczędzą nasz czas.

Jeżeli jesteś jednym ze 193 milionów użytkowników Gmail na świecie, prawdopodobnie korzystasz z tego serwisu - oraz jego dodatków - codziennie. Gmail stał się popularny, nie tylko dlatego, że jest darmowy i do tego posiada olbrzymią pojemność, stał się popularny również dlatego, że posiada niezwykłe możliwości personalizacji. Google cały czas dodaje nowe funkcje do istniejącego już arsenału funkcji znajdujących się w Laboratorium, jak również dodaje kolejne funkcje bezpośrednio do produktu, aby ułatwić korzystanie z serwisu, jak również zaoszczędzić czas użytkowników.


Oto pięć przydatnych porad służących wygodniejszemu korzystaniu z Gmail; włączając w to obsługę kilku kont z jednej przeglądarki, zmiany stref czasowych w wydarzeniach oraz jak zrezygnować z nieinteresującej konwersacji.

Jak oddać swoje konto Gmail komuś pod opiekę?

Porady odnośnie Gmail: 5 pocztowych rzeczy, które zaoszczędzą nasz czas.

Jeżeli posiadasz dwa konta Gmail, powiedzmy jedno do prywatnej korespondencji, drugie do pracy, logowanie się i wylogowywanie się wciąż i wciąż w pętli może stać się męczące. Nowa funkcja, zwana "delegowaniem adresu e-mail", była w fazie testów już od jakiegoś czasu, lecz dopiero niedawno stała się dostępna w ustawieniach skrzynek pocztowych wszystkich użytkowników.

Jest to funkcja, która daje dostęp komuś - na przykład sekretarce - do Twojej skrzynki pocztowej, aby ktoś mógł odpowiadać na e-maile w Twoim imieniu. Możesz oczywiście oddelegować skrzynkę samemu sobie, co jest niezwykle wygodne, poniżej wspomnę o jeszcze jednej - wygodniejszej - możliwości.

Najpierw zajmijmy się tym, w jaki sposób oddelegować naszą pocztę innemu użytkownikowi. Kliknij Ustawienia w prawym górnym rogu strony Gmail. W zakładce Konta i importowanie, mniej więcej w połowie pojawiła się nowa funkcja, dzięki której można oddać komuś pod opiekę swoje konto. Należy zaznaczyć, że konto można oddać tylko i wyłącznie innemu użytkownikowi Gmail.

Zaraz po kliknięciu linka i dodaniu adresu e-mail, Gmail wyśle e-mail z prośbą potwierdzenia do wyznaczonego użytkownika. Kiedy ów zaakceptuje swoje nowe obowiązki, będzie miał dostęp do Twojego konta, możliwość czytania i tworzenia nowych wiadomości w Twoim imieniu. Aby odebrać przywilej przeglądania swojej poczty.

Jak wyplątać się z nieinteresującej konwersacji

Pewnie byłeś już wplątany w konwersacje mailową z dziesięcioma innymi osobami, które wypełniały Ci skrzynkę odbiorczą mailami wciskając za każdym razem "Odpowiedz wszystkim". Łatwym sposobem na opuszczenie tego typu uciążliwego wątku konwersacji jest nowa funkcja Gmail, "Inteligentne ignorowanie".

Z włączoną funkcja Inteligentnego Ignorowania wszystkie nie kończące się konwersacje pojawią się w Twojej skrzynce odbiorczej tylko i wyłącznie, jeżeli wiadomość będzie zaadresowana tylko do Ciebie, bądź zostaniesz zaznaczony w polach "Kopia", bądź "Ukryta Kopia". W momencie uruchomienia funkcji, staje się ona dostępna na wszystkich platformach Gmail - Internetowej i mobilnej.

Aby włączyć Inteligentne Ignorowanie odwiedź Ustawienia w prawym górnym rogu. Kliknij zakładkę Laboratorium, przewiń do miejsca, w którym znajduje się wspomniana opcja, bądź wpisz "Inteligentne ignorowanie" w dostępnej wyszukiwarce. Nie zapomnij kliknąć "Zapisz zmiany" po włączeniu funkcji. Od tej pory jeżeli będziesz chciał zignorować wątek wystarczy wybrać "Więcej czynności" i zaznaczyć tam "Ignoruj". Jeżeli chciałbyś powrócić do dawnego stanu rzeczy i móc otrzymywać wiadomości z danego wątku musisz po prostu odwiedzić to samo miejsce i kliknąć "Anuluj ignorowanie".

Jak ustawić wydarzenia w kalendarzu w różnych strefach czasowych

Jeżeli dużo podróżujesz, to nadążenie ze zmianami czasu i umówionymi spotkaniami może okazać się problematyczne. Dzięki Google Kalendarz możesz ustawić wydarzenia dopasowane do konkretnej strefy czasowej, w której odbywać się ma spotkanie. Wydarzenia automatycznie będą pojawiać się w odpowiednich miejscach tak, żebyś nie musiał niczego przeliczać.

Będąc na stronie głównej Gmail, wybierz Kalendarz i kliknij Stwórz wydarzenie po lewej stronie witryny. Kliknij link oznaczony, jako "Strefa czasowa" i wybierz lokację wydarzenia - nie musisz dowiadywać się jaki jest tam czas; wszystko wypełni się automatycznie. Możesz również ustawić inną strefę czasową startu wydarzenia i jego końca, co jest niezwykle wygodne w trakcie przemieszczania się samolotem, możesz po prostu wyłączyć blok czasu potrzebny na podróż z jakichkolwiek planów.

Jak automatycznie przejść do następnej konwersacji

Tradycyjnie, kiedy otworzysz e-mail, po czym go zachowasz w archiwum, bądź skasujesz, Gmail odsyła Cię z powrotem do skrzynki odbiorczej, gdzie widać wszystkie wiadomości. Nowy dodatek, dostępny z wspomnianego wcześniej Laboratorium, zwany "Automatyczne przechodzenie", pozwoli na automatyczne otwarcie kolejnego wątku, eliminując potrzebę odwiedzenia strony ze skrzynką pocztową.

Aby włączyć Automatyczne przechodzenie, odwiedź Laboratorium w zakładce Ustawienia. Otrzymasz możliwość wyboru pomiędzy przejściem do kolejnej lub poprzedniej wiadomości, bądź powrotem do skrzynki odbiorczej. Kliknij Włącz, a następnie Zapisz zmiany.

Jak przełączać pomiędzy dwoma kontami Gmail w jednej przeglądarce

Porady odnośnie Gmail: 5 pocztowych rzeczy, które zaoszczędzą nasz czas.

Jeżeli posiadasz kilka kont Gmail, zazwyczaj musisz się przelogować, gdy z nich korzystasz, bądź korzystać z kilku przeglądarek, aby w tym samym momencie mieć otwartych kilka kont. Na szczęście pojawiła się nowa funkcja w Gmail, zwana "funkcją wielokrotnego logowania", która kończy przepychanie się kont o pierwszeństwo w naszej przeglądarce.

Wielokrotne logowanie pozwala na zalogowanie się na do dwóch dodatkowych kont, i przełączanie między nimi (bądź otwarcie osobnych zakładek przeglądarki internetowej dla każdego z nich, aby otworzyć je jednocześnie).

Aby uruchomić tę funkcję, odwiedź stronę funkcji wielokrotnego logowania. Tam zaznacz wszystkie wymagane opcje, które oznaczają, że wiesz jak korzystać z tej funkcji Gmail. Gdy skończysz, przejdź na stronę swojego konta, następnie kliknij na niewielką strzałeczkę, która wyświetla się obok nazwy użytkownika i wybierz Zaloguj się na inne konto. Po czym zaloguj się na konto, którego chcesz używać i już możesz przełączać między skrzynkami odbiorczymi dla wielu adresów poczty.