Problem z Pobieraczkiem - jak rozwiązać?

Wielu użytkowników komputera spotkało się z nieprzyjemną sytuacją - po skorzystaniu z serwisu pobieraczek.pl okazało się, że muszą za to zapłacić. Jeśli tego nie zrobią, otrzymują przedsądowe wezwanie do zapłaty. Co robić w takiej sytuacji?

Jeśli z pobieraczka korzystaliśmy niedawno, żaden problem – zgodnie z tym, co widnieje na stronie, do dziesięciu dni od rejestracji możemy zrezygnować z bycia klientem strony. Musimy wówczas wysłać (najlepiej listem poleconym, aby mieć potwierdzenie odbioru) pismo, w którym zawiadamiamy o rezygnacji z korzystania z usług firmy. Jeśli przekroczyliśmy ten termin, możemy zadzwonić pod bezpłatny numer 800 007 707. Nie musimy zwracać uwagi na przesyłane od firmy maile z żądaniami zapłaty - UOKiK zaskarżył firmę do sądu, który uznał, że “właściciele portalu pobieraczek.pl wprowadzali konsumentów w błąd". Wyrok zapadł 27 II 2012.

Pobieraczek

Pobieraczek

Na stronie serwisu widniało hasło reklamowe:10 dni pobierania za darmo; Tak, chcę testować przez 10 dni. W praktyce okazało się, że już pierwszy dzień "darmowego okresu" był liczony przez firmę Eller Service - właścicieli pobieraczka - już jako pierwszy dzień płatny. Firma za tą praktykę została ukarana kwotą 240 tys. złotych. Co ma robić jednak przeciętny użytkownik komputera? Jak podaje UOKiK:

Informujemy, że w przypadku kłopotów z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość pomocy należy szukać u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Ponadto porady udzielane są bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej  800 007 707 oraz adresem email info@federacja-konsumentow.org.pl

Dodatkowo na stronie http://www.pozywamy-zbiorowo.pl/ można dołączyć do osób, które zamierzają złożyć pozew zbiorowy przeciwko Eller Service.