SEO - jak to robić skutecznie?

Powodzenie strony WWW w głównej mierze zależy od tego, w jaki sposób jest ona postrzegana przez wyszukiwarki. A ponieważ głównym źródłem ruchu na typowej stronie są wyniki wyszukiwania, pozycja w takich wynikach jest elementem kluczowym.

SEO - jak to robić skutecznie?
Dlatego właśnie rynek SEO czyli optymalizacji wyników wyszukiwania, jest wart obecnie wiele milionów dolarów. Dokładna recepta na zoptymalizowanie wyników wyszukiwania nie została jeszcze poznana, istnieją jednak sposoby, aby w znacznym stopniu zwiększyć szansę na sukces witryny. Wystarczy stosować się do kilku zasad.

Słowa kluczowe to podstawa

W przypadku producenta cukierków czekoladowych słowami kluczowymi będą zapewne "cukierki", "czekolada", itp. Jednak jakie słowa kluczowe powinien wybrać sklep, który prowadzi sprzedaż wielu różnych produktów? Na które z nich powinien zwrócić szczególną uwagę? Jest to poważny problem, który dotyczy wielu stron poruszających tematy z wielu różnych dziedzin. Decydując się na wybór tych, a nie innych słów, warto wziąć pod uwagę te wyrazy, które są najczęściej wpisywane w oknie wyszukiwarki. Pomocne mogą okazać się w tym narzędzia Google Keyword Tool i SEO Book Keyword Suggestion. Programy te zaproponują również wykorzystanie innych wyrazów, których być może nawet nie brałeś wcześniej pod uwagę.

SEO - jak to robić skutecznie?

Odnośniki

Kiedyś sądzono, że ważniejsza od struktury adresu URL jest treść znajdująca się na stronie. Jednak w rzeczywistości to właśnie słowa kluczowe w adresach mają bardzo duży wpływ na wyniki wyszukiwania. Warto też pamiętać, że do każdego materiału na stronie powinien prowadzić tylko jeden odnośnik. Ich mnożenie wprowadza tylko chaos, z którym narzędzia indeksujące sobie nie radzą.

Patrz na to jak cię linkują

Indeksując odnośnik do danej strony wyszukiwarki patrzą nie tylko na jej adres, ale również na kontekst, w jakim został on podany. W związku z tym fraza w postaci "świetna strona" (adres strony) będzie miała znacznie większą siłę przebicia, niż "strona o" (tym-i-tamtym).

Nie rób literówek, chyba że masz powody

Tzw. "literówki" mogą doprowadzić do tego, że strona nigdy nie ukaże się w wynikach wyszukiwania. W końcu ile osób wpisuje w okienku wyszukiwarki "kszyszufka" zamiast "krzyżówka"? Z drugiej strony wpisanie słów kluczowych z często popełnianymi błędami może niekiedy zadziałać na korzyść.

Uwaga na kopiowanie i plagiaty

Jednym z największych problemów SEO jest kwestia powielonych treści i plagiatów. Żadna z wyszukiwarek nie radzi sobie z odróżnieniem oryginału od kopii wśród znalezionych treści. Może się zatem zdarzyć, że tekst zostanie potraktowany jako plagiat, a wtedy strona zostanie pokazana dopiero po kliknięciu w link "powtórz szukanie we wszystkich stronach" na stronie z wynikami. Problem jednak w tym, że z reguły nikt tego nie robi.

Jakość przede wszystkim

Może to się wydawać oczywistością, jednak jakość treści prezentowanych na twojej stronie ma kluczowe znaczenie. Na wyniki wyszukiwania wpływ mają linki kierujące do twojej strony, bez względu na to skąd one pochodzą. Aby zachęcić ludzi do linkowania do twojej strony, musisz dać im ku temu powód. Twórz ciekawe i kontrowersyjne wpisy. Zamieszczaj ciekawe zdjęcia i materiały wideo. Rób wszystko, aby twoja strona wyróżniła się spośród milionów podobnych stron znajdujących się w Internecie.

Nie pozwól, aby SEO stanęło ci na drodze

Zasada SEO jest prosta: to, co dobre dla użytkowników, jest również dobre dla wyszukiwarek. Twórz zatem jak najlepszą stron pod względem treści, wyglądu i obsługi. Dzięki temu będziesz bliższy osiągnięcia swojego celu, jakim jest wyświetlenie twojej strony na jak najlepszym miejscu w wynikach wyszukiwania. (mp)