Shockwave Flash w Chrome zawiesza się. Co robić?

Jeśli korzystasz z przeglądarki internetowej Google Chrome, zawieszanie się wtyczki Shockwave Flash nie powinno cię dziwić. Radzimy, jak zapobiegać problemom z tą wtyczką.

W odróżnieniu od pozostałych przeglądarek internetowych Google Chrome jest wyposażone we własną wersję Adobe Flash Playera. Gdy uruchomisz równolegle inną przeglądarkę internetową, która wymaga pobrania i zainstalowania wspomnianej wtyczki, obie wersje oprogramowania zdają się popadać w konflikt.

Zacznij od sprawdzenia konfiguracji wtyczek w Google Chrome. Wpisz w tym celu about:plugins w pasku adresu i potwierdź klawiszem [Enter]. W oknie pojawi się spis zainstalowanych obecnie wtyczek Chrome’a.

Przyczyną częstego zawieszania się wtyczki Flash jest najczęściej konflikt między zdublowanymi wersjami wtyczek przeznaczonymi do tego samego celu.

Przyczyną częstego zawieszania się wtyczki Flash jest najczęściej konflikt między zdublowanymi wersjami wtyczek przeznaczonymi do tego samego celu.

Poszukaj w zestawieniu wtyczek o takich nazwach jak Adobe Flash Player lub Shockwave Flash. Jeśli znajdziesz dwie lub więcej, przeglądarka jest wyposażona w więcej niż jedną wtyczkę do obsługi treści Flash.

W prawym górnym narożniku znajduje się polecenie Szczegóły. Kliknij je, aby uzyskać więcej informacji o poszczególnych wtyczkach.

Pod nazwą, opisem i wersją każdej wtyczki widnieje jej lokalizacja. Zauważ, że jedna z tych wtyczek jest zapisana w folderze <Folder_Twojego_Profilu>\AppData\Local\Google\Chrome. To jest wewnętrzna wtyczka Chrome’a. Wersja pobrana z internetu znajduje się zapewne w podfolderze C:\Windows\... Ścieżki folderów docelowych mogą różnić się zależnie od wersji systemu Windows. Jeśli korzystasz np. z Windows 8, ścieżka wewnętrznej wtyczki może mieć następującą postać:

C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\36.0.1985.125\PepperFlash\pepflashplayer.dll (zależnie od numeru wersji)

Jeśli przy obu wymienionych wtyczkach znajduje się polecenie Wyłącz, obie są obecnie włączone. Prawdopodobnie to jest przyczyną nieprawidłowego działania przeglądarki internetowej.

Teraz wystarczy wybrać wtyczkę, której chcesz się pozbyć, i kliknąć polecenie Wyłącz. Od tej pory przeglądarka będzie korzystała tylko z jednej wtyczki do obsługi treści Flash.

Jeżeli zdecydujesz się wyłączyć wbudowaną wtyczkę, a pozostawić instalowaną, upewnij się, że przeglądarka internetowa dysponuje najnowszą wersję. Możesz ją pobrać z witryny Adobe.

Jeśli przeglądarka będzie nadal zawieszała się, przywołaj ponownie adres about:plugins, lecz tyn razem wybierz tę drugą wersję wtyczki.

Aktualizacja: 13 lipca 2016 09:58

W nowych wersjach Chrome istnieje tylko jedna wtyczka Flash. Jak poinformowało Adobe, w poprzednich wersjach przeglądarki był bug, zakłócający prawidłowe działanie wtyczek Flash. Został on naprawiony i nie występuje w aktualnych edycjach Chrome.

Jeśli nadal masz problemy z Flash na Chrome, przede wszystkim zaktualizuj przeglądarkę do najnowszej wersji i uruchom ją ponownie.

Jeżeli pomimo tego problem nadal występuje, wówczas może być to spowodowane przestarzałymi sterownikami karty graficznej. Tu również należy dokonać aktualizacji - można do tego wykorzystać jeden z wielu programów do obsługi sterowników, jakie znajdują się na naszej stronie.

Inna przyczyna, z powodu której Flash może działać kiepsko, to sama jego zawartość. Źle wykonane aplikacje używające tej technologii mogą powodować wadliwe działanie. Wina leży wówczas po stronie twórców i w tym przypadku należy czekać, aż wyjdzie nowa wersja danej aplikacji.