Spotify vs. Deezer vs. Google Play Music. Porównanie serwisów streamingowych

Subskrypcja w najpopularniejszych serwisach streamingowych z muzyką to koszt 19,99 zł miesięcznie. W cenie: brak reklam, odtwarzanie dowolnego albumu lub piosenki na żądanie, wyższa jakość dźwięku oraz dostęp do swoich ulubionych kawałków także wtedy, gdy nie masz połączenia z internetem.


60 milionów aktywnych użytkowników w 58 krajach, z czego 15 milionów płacących abonament, a do tego ponad 30 milionów piosenek w katalogu i 20 tysięcy nowych nagrań dodawanych każdego dnia. Na rynku serwisów streamingowych szwedzki Spotify nie ma sobie równych, choć konkurencja w postaci Deezera i Rdio rośnie w siłę, a o lukratywny kawałek tego tortu walczą Google Play Music, Apple ze swoim Beats Music oraz Tidal.

Wszystkie serwisy streamingowe są do siebie podobne pod względem treści, formy oraz ceny. Katalog nagrań Deezera liczy 35 milionów nagrań. To największa kolekcja spośród wszystkich serwisów wymienionych w artykule, choć u konkurencji też jest ich wybitnie dużo. W Rdio masz do przesłuchania 32 miliony kawałków, w Spotify 30 milionów, w Tidal 25 milionów utworów audio i do tego 75 tysięcy klipów wideo. Życia nie starczy…

Zobacz również:

  • W końcu! iOS 14.5 pozwala na zmianę domyślnej aplikacji do muzyki.
Spotify vs. Deezer vs. Google Play Music. Porównanie serwisów streamingowych

Aplikacja webowa Deezer. Playlisty użytkowników.

Z uwagi na fakt, że o gustach się nie dyskutuje, a każdy z czytelników lubi co innego, nawet pobieżna próba zebrania tego co jest, a czego nie ma w każdym z tych serwisów, po prostu mija się z celem. Tym bardziej, że zdecydowana większość nagrań, które w ostatnich kilku dziesięcioleciach zaistniały w uszach słuchaczy, po prostu tam jest. Znaleźliśmy album True Blue Madonny z 1986 roku oraz najnowszy kawałek Dach autorstwa Tabb’a nagrany do spółki z chórem Sound’N’Grace. Jest Lady Pank i LemON, U2 oraz Avicii z młodszego pokolenia. Każdy użytkownik serwisu streamingowego może ułożyć własną playlistę, niezależnie od tego czy bliżej mu do muzyki puszczanej w Radio Zet, Trójce, czy RMF Classic.

Czy można przypisać tym serwisom jakieś łatki? Deezer jest mocny wśród polskich wykonawców, w Spotify szybko pojawiają się nowości, a Google Play Music ma potężny katalog starszych nagrań. W Rdio znajdziesz wiele remiksów i nagrań w wersji karaoke, natomiast Tidal zamierza zdobywać pozycję za pomocą ekskluzywnych treści przygotowywanych przez właściciela, rapera Jay-Z i jego przyjaciół z amerykańskiej branży muzycznej. Ostateczną ocenę zawartości tych serwisów pozostawiamy użytkownikom.

Większość serwisów streaminowych, w tym Deezer i Google Play Music, na początek próbuje zebrać jak najwięcej informacji o twoich muzycznych upodobaniach. Pytania o to, jaki gatunek muzyki i jakich wykonawców lubisz umożliwiają, przygotowanie indywidualnego profilu słuchacza, aby na tej podstawie zaproponować piosenki zgodne z twoim gustem.

Spotify vs. Deezer vs. Google Play Music. Porównanie serwisów streamingowych

Aplikacja mobilna Tidal. Widok okna Co nowego oraz wyniki wyszukiwania dla artysty Muchael Buble.

Radio to funkcja serwisów streamingowych, która zamiast wyboru artystów, płyt i pojedynczych piosenek, pozwala non-stop słuchać muzyki wybranej specjalnie dla ciebie na podstawie twoich preferencji, ocen oraz tego, czego słuchałeś wcześniej. Spotify pozwala utworzyć nawet własnych 20 stacji radiowych na podstawie gatunku muzyki, wykonawcy, albumu czy piosenki. Serwis „uczy się”, co lubisz, a czego nie chcesz słuchać. Aby zwiększyć trafność proponowanych przez Spotify piosenek, oceniaj je w trakcie odtwarzania piosenek, klikając odpowiednie symbole graficzne (kciuk w górę lub w dół).

Poza radiem, do dyspozycji masz jeszcze funkcję Odkrywaj, która pomoże ci znaleźć nowe gatunki i wykonawców. Google Play Music umożliwia przeglądanie list odtwarzania użytkowników o podobnym guście, śledzenie nowości w branży muzyki oraz słuchanie kawałków rekomendowanych przez innych. Podobne mechanizmy znajdziesz w aplikacjach pozostałych czterech serwisów streamingowych. Rdio pozwala śledzić to, czego słuchają nasi znajomi na Facebooku, Twitterze i w Last.fm, ale i samemu udostępniać swoje listy odtwarzanych utworów w tych sieciach społecznościowych.

Dla wielu użytkowników Facebook stał się pojedynczym punktem logowania, który pozwala wykorzystać te same poświadczenia (nazwa i hasło), aby uzyskiwać dostęp do portali i aplikacji sieciowych. Tak też jest w przypadku Deezera, Tidala, Spotify i Rdio, które umożliwiają zarejestrowanie i logowanie się do serwisów właśnie przez Facebooka. Z profilu w portalu społecznościowym pobierane są informacje o użytkowniku, w tym jego imię, nazwisko oraz zdjęcie. Co zrozumiałe, Google Play Music wymaga posiadania konta użytkownika w Google – z kontem tym można zintegrować też Deezera. Tidal pozwala wykorzystać w tym celu także konto na Twitterze. Dlaczego to takie ważne? Z jednej strony nie musisz pamiętać danych logowania. Po drugie, twoje konto w serwisie z muzyką zostanie od razu zintegrowane z profilem w portalu społecznościowym.

Spotify vs. Deezer vs. Google Play Music. Porównanie serwisów streamingowych