Twój e-mail nie dotarł - i na tym kończy się nasza pomoc
-
- Łukasz Bigo,
- 08.02.2006, godz. 16:23
Microsoft Outlook 2002 (należący do pakietu Office XP) oraz Outlook 2003 tracą czasem umiejętność wysyłania poczty. Zupełnie bez powodu dostajemy zwroty mówiące, że e-mail nie został dostarczony. Czy można zaradzić wystąpieniu tego błędu?
Problem pojawia się często po instalacji SP dla Microsoft Office, zarówno w przypadku Outlooka 2002, jak i 2003. Gigant z Redmond przyznaje się oficjalnie, że na razie nie jest w stanie go rozwiązać (patrz np. ten artykuł).

Widok na e-mail z informacją o błędzie (Outlook 2002, wersja angielska)
Jako rozwiązanie podaje się usunięcie i ponowne zainstalowanie MS Office oraz wystrzeganie się wszelkich aktualizacji pakietu. Istnieje jednak pewien sposób, który zwykle się sprawdza.
Należy uruchomić Outlooka, wybrać menu Narzędzia -> Konta e-mail... -> Wyświetl lub zmień istniejące konta e-mail, zaznaczyć konto, którego używamy, wybrać Zmień i na zakładce Serwer wychodzący zaznaczyć Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelniania. Jeśli to nie pomoże, warto spróbować jeszcze z opcją Zaloguj do serwera poczty przychodzącej przed wysłaniem poczty.
Warto sprawdzić, czy po zmianie opcji nasze wiadomości wychodzą z komputera. Może się bowiem okazać, że serwer SMTP nie obsługuje uwierzytelniania.