Wiedźmin 3: Dziki Gon - 13 porad na dobry start


Rozpoczynaj zadania w Wiedźminie 3

Wiedźmin 3: Dziki Gon to dziesiątki zadań, które gracz może wykonać

Wiedźmin 3: Dziki Gon to dziesiątki zadań, które gracz może wykonać

Gdy na mapie pojawi się niedaleko wskaźnik tablicy ogłoszeń, to warto do niej podejść i zebrać dostępne zlecenia. Warto też zainteresować się każdym żółtym wykrzyknikiem na mapie, bo to pozwoli rozpocząć nowe zadanie. Zwykle nie ma konieczności wykonywania go od razu i można wrócić do zapisanego zadania w późniejszym etapie gry. Nie warto też porywać się na zadania, przy których widnieje podświetlony na czerwono sugerowany poziom postaci, bo spotkani wrogowie mogą okazać się zbyt trudni do pokonania.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że wykonanie niektórych istotnych fabularnie zadań i podjęcie niektórych wyborów może uniemożliwić wykonanie innych zadań. Dla przykładu jeśli jedna z postaci zginie podczas rozwijania się historii z głównego wątku, to nie będzie można zagrać z nią w karty i wygrać unikalnej karty. Lista zadań w Wiedźminie 3: Dziki Gon zaproponuje wtedy włamanie się do pokoju zmarłej postaci, by ukraść należącą do niej unikalną kartę. Warto wykonać większość zadań z prologu gry w lokacji Biały Sad, bo po opuszczeniu tego miejsca do wielu z nich nie będzie można wrócić.

Graj w Gwinta, kiedy będziesz miał okazję

W dowolnym momencie gry można zmienić układ kart w talii do Gwinta

W dowolnym momencie gry można zmienić układ kart w talii do Gwinta

Jedno z zadań, które będzie towarzyszyć graczom przez znaczącą część gry, polega na skompletowaniu zestawu kart do gry w Gwinta. Oprócz zadań pobocznych, odsyłających gracza do wyposażonych w coraz lepsze karty zawodników, można prowadzić pojedynki z handlarzami. Warto grać z każdym z nich przy pierwszej nadarzającej się okazji, bo po zakończeniu głównego wątku odszukanie wszystkich przeoczonych zawodników będzie żmudne, albo wręcz niemożliwe. Pospolite karty do Gwinta można odkupić też od wybranych karczmarzy.

Sama gra w Gwinta zastąpiła rozgrywki w kości znane z poprzednich gier i opanowanie zasad nie jest trudne, ale z początku nawet najsłabsi karczmarze będą stanowili spore wyzwanie. Im więcej kart specjalnych zbierze gracz, tym rozgrywki w Gwinta staną się mniej przewidywalne i bardziej wciągające. Oprócz gry w karty Geralta może wykonywać też inne aktywności poboczne niezwiązane z głównym wątkiem. Tytułowy wiedźmin może zmierzyć się z mistrzami bokserskimi z różnych regionów świata gry oraz brać udział w coraz trudniejszych wyścigach konnych.

Zbieraj i kupuj książki oraz zwoje

Czytając książki można zdobyć kolejne wpisy do bestiariusza

Czytając książki można zdobyć kolejne wpisy do bestiariusza

Geralt na swojej drodze może spotkać mnóstwo lokalizacji z ukrytymi skarbami oraz handlarzy ze specjalnymi przedmiotami, których nie da się kupić nigdzie indziej. Warto zbierać i - co istotne - czytać z poziomu menu ekwipunku wszystkie książki i zwoje, jakie wpadną Geraltowi w ręce. Receptury alchemiczne i schematy rzemieślnicze aktywowane są od razu, ale dopiero przeczytanie mapy, księgi lub listu pozwoli na oznaczenie lokalizacji zadania na mapie.

Niektóre księgi dodają wpisy do bestiariusza. Warto do niego zaglądać, ponieważ znajdują się tam informacje na temat słabych stron potworów, z którymi prędzej czy później przyjdzie się zmierzyć wiedźminowi. Przeciwnicy bywają wyjątkowo podatni na określone znaki lub petardy. Takie wskazówki będą nieocenione dla graczy, którzy planują przejść Wiedźmina na najwyższym poziomie trudności, ale każdy może z nich skorzystać by mieć większe szanse w nadchodzącym starciu.