Faktury, podatki, JPK - jak się w tym wszystkim połapać? Jest na to sposób
-
- 14.12.2020, godz. 18:41
Prowadzenie działalności gospodarczej to nie tylko kontakty z klientami czy sprzedaż towarów i usług. To również zarządzanie dokumentacją oraz pilnowanie podatków. W panowaniu nad tym pomoże specjalistyczne oprogramowanie.
Dwa lata temu wprowadzony został polski odpowiednik SAF-T, czyli tak zwany Jednolity Plik Kontrolny, w skrócie JPK. W jakim celu? Przede wszystkim chodzi o zwalczanie oszustw, a także znaczne ułatwienie kontroli urzędom skarbowym. Krótko mówiąc, urzędnik może sprawdzić czy kwoty podatków z faktur (otrzymanych i wystawionych) się zgadzają. Chodzi o tak zwane kontrole krzyżowe. Dzięki nim urząd szybko dokona analizy, czy dane przedsiębiorstwo nie występuje o niesłuszny zwrot podatku VAT - niestety przez pewien czas było to sporym problemem.
W październiku bieżącego roku zostały wprowadzone zmodyfikowane deklaracje JPK. Dziś przedsiębiorcy składający deklarację VAT muszą wysłać do podlegających urzędów pliki JPK_V7M i JPKV7K. Co zawiera nowa struktura pliku kontrolnego? To dalsze uproszczenie procesu podatkowego. Poza tym aktualizacja JPK ma na celu wprowadzenie większej zdolności urzędników do analizowania przepływu pieniędzy na kontach podatników. Chodzi o zakres kontroli bez ingerencji przedsiębiorcy. Osoba kontrolująca ma wgląd w dokonywane transakcje, a także kwoty, jakimi operuje firma. Dotychczas przedsiębiorca składał deklarację VAT oraz plik JPK. Teraz dokumenty podatkowe będą miały jedną strukturę, czyli JPK_V7M oraz V7K. Dzięki takiej operacji zmniejszy się liczba dokumentów, które musimy przesłać. Za sprawą łatwego wglądu w dokumentację firmową, zmieni się również ilość kontroli podatkowych. Oczywiście, większa dostępność informacji dla urzędnika to… konieczność dokładnego oznaczania rodzajów transakcji. W tym przypadku mowa o kodach GTU, jednak do nich wrócimy za chwilę. Warto zadbać o systematyczność i skrupulatność, bowiem każdy błąd w JPK oznacza karę w wysokości 500 zł. Chyba, że w przeciągu dwóch tygodni właściciel firmy dokona korekty pliku.
JPK_V7M i JPKV7K - nowe deklaracje podatkowe dla przedsiębiorców
Pierwszy z plików, który firma musi wysłać do urzędu skarbowego dotyczy rozliczenia miesięcznego. Z kolei JPKV7K, jak można się domyślić, ma zawierać informacje kwartalne. Struktura pliku również została zmieniona. Od października przedsiębiorcy wysyłają tak naprawdę dwie części: ewidencyjną oraz deklaracyjną. Co zawiera plik? Wspomniane już informacje o zakupach i sprzedaży oraz takie dane, jak rodzaj transakcji. W jakim celu są one przesyłane? Przede wszystkim mają pomóc urzędnikowi w dokładnej analizie tego, czy przedsiębiorstwo rozlicza się poprawnie z US.
Przy okazji należy wiedzieć co zawierają oba pliki. Podzielmy je na dwie części. Pierwsza, deklaracyjna posiada trzy elementy.
- Pierwszy z nich to nagłówek, który informuje o okresie, za który składamy plik. Dodatkowo znajdziemy tam cel złożenia, a także urząd, do którego składamy dokumenty.
- Kolejna część to deklaracja, która musi zawierać wszystkie informacje potrzebne do wyliczenia podatków.
- W polu Podmiot1 znajdują się dane naszego przedsiębiorstwa.
Druga część, a więc ewidencyjna posiada cztery elementy.
- “SprzedazWiersz”, która ma posiadać dane do rozliczenia podatku.
- “SprzedazCtrl” ma informować urząd o wartości podatku oraz wskazanie okresu, którego dotyczy dane rozliczenie.
- “ZakupWiersz” ma również posiadać dane do rozliczeń podatkowych. “ZakupCtrl”, który jak nazwa mówi ma zawierać informacje podatku naliczonego.
Kogo dotyczą nowe Jednolite Pliki Kontrolne?
Na chwilę obecną praktycznie każda firma musi przesyłać JPK V7M oraz V7K. Oczywiście, mówimy o czynnych podatnikach podatku VAT. Jeśli więc dotychczas przedsiębiorstwo rozliczało się za pomocą deklaracji VAT 7 oraz VAT 7K, to na chwilę obecną będzie wysyłać jeden z nowych JPK w zależności od tego, czy rozlicza się kwartalnie czy miesięcznie. Warto jednak zauważyć, że w przypadku przesyłania informacji co trzy miesiące, firma i tak każdego miesiąca musi wysyłać część ewidencyjną.
Są jednak wyjątki. Mowa przede wszystkim o taksówkarzach, którzy są opodatkowani ryczałtem. Nowych JPK nie wyślą również przedsiębiorcy, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT, składający VAT-8 lub VAT-9M. Wyłączeni z zastosowania deklaracji są również podatnicy dokonujący nabycia paliw silnikowych, ponieważ składają VAT-14. Pozostają jeszcze firmy nabywające środki transportu, gdyż ich dotyczy VAT-10.
Kody GTU, czyli grupy towarów i usług
Wraz z wprowadzeniem nowej struktury JPK niektóre towary oraz usługi muszą być dokładnie opisane. Nie będziemy zajmować się szczegółowym opisem każdej z nich - każdy przedsiębiorca znajdzie je na odpowiednich witrynach. Aczkolwiek, jeśli np. zajmujemy się dostawą napojów alkoholowych musimy użyć GTU_01. Z kolei dostawca urządzeń elektronicznych, takich jak komputery, podzespoły, czy nawet konsole do gier, będzie wykorzystywał w JPK symbol GTU_06. Przedsiębiorcy oferujący usługi związane z marketingiem, reklamą czy szkoleniem muszą każdą fakturę opisywać kodem GTU_12. Ogólnie, jest trzynaście kodów i każdy z nich dotyczy innej grupy towarów oraz usług.
Jak się w tym wszystkim odnaleźć?
Nie trudno domyślić się, że wszystkie wymienione w tym artykule informacje mogą być skomplikowane nawet dla kogoś, kto przez wiele lat prowadzi działalność gospodarczą. JPK to z jednej strony ułatwienie pracy…, ale też dość skomplikowana procedura przekazywania dokumentów podatkowych. W takim przypadku powinniśmy skorzystać z usług księgowości. Oczywiście, wcale nie musimy wybierać stacjonarnego biura rachunkowego, gdyż w sieci mamy do dyspozycji wiele aplikacji opracowanych przez zespoły księgowych. Korzystając z takiego rozwiązania, w formie "chmury", mamy dostęp do wszystkich dokumentów naszego przedsiębiorstwa - możemy szybko i łatwo rozliczyć się z każdego okresu podatkowego, a w razie jakichkolwiek niejasności możemy zwrócić się do księgowego. Sprawdźmy, które oprogramowanie ułatwi przedsiębiorcy zarządzanie firmą.

Krzysztof Hibner
Właściciel firmy Mega-Tech
Dobry program do fakturowania musi być przede wszystkim prosty w obsłudze, funkcjonalny oraz przejrzysty. Bardzo ważna jest zgodność z obowiązującymi regulacjami prawnymi i przygotowanie oprogramowania na nowy rok 2021. Mega-Tech ma w swojej ofercie programy do faktur opracowane dla małych i średnich przedsiębiorstw. Faktura Small Business i Faktura Small Business Handel są na bieżąco aktualizowane, co czyni je w pełni użytecznymi dla przedsiębiorcy. Oprogramowania zostały dostosowane do wprowadzonych zmian prawnych takich jak np.: generowanie nowego pliku JPK_V7 z deklaracją, oznaczanie kodów GTU czy wystawienie faktury do paragonu z NIPem firmy.
Chcąc przyśpieszyć fakturowanie w roku 2021 warto pomyśleć o programie, który zautomatyzuje niektóre czynności. Opcją, która na to pozwoli może być chociażby pobieranie danych kontrahenta z CEIDG jedynie po wpisaniu numeru NIP firmy. Inną aktualizowanie kursu walut z NBP, jeżeli chcemy wystawić fakturę w obcej walucie. Przydatne mogą okazać się także opcje umożliwiające szybką wysyłkę dokumentów do klientów e-mailem, wystawianie faktur cyklicznych czy seryjne wydruki. Istotne jest również bezpieczeństwo gromadzonych danych. Niezbędna staje się więc usługa e-Archiwum, czyli tzw. zdalna kopia bezpieczeństwa, która zabezpieczy dane przed ich utratą np. w przypadku infekcji komputera.
Programy Mega-Tech są bardzo uniwersalne, gdyż zostały przygotowane dla firm rozliczających się z podatku VAT oraz korzystających ze zwolnienia. Możliwe jest dostosowanie oprogramowania do swoich potrzeb. Przygotowane opcje pozwalają szybko wystawić takie dokumenty jak faktura VAT, proforma, korekta i inne. Myśląc o fakturowaniu na wielu stanowiskach na pewno warto uruchomić wersję sieciową programu. Faktura Small Business Handel to program rozbudowany w stosunku do Faktura Small Business o moduł Magazyn i Kasa. Z jego pomocą przedsiębiorca szybko wystawi potrzebne dokumenty. Inwentaryzacja również nie będzie problemem.
Wybierając program do faktur ważne jest abyśmy dobrze przetestowali wszystkie zaproponowane w narzędziu funkcjonalności. Jest to istotne, gdy chcemy aby oprogramowanie było przydatne w firmie, a praca z jego pomocą była szybka i przyjemna. Fakturowanie 2021 warto rozpocząć ze sprawdzonym programem.
Comarch Comarch ERP XT .

Comarch ERP XT, czyli rozbudowane narzędzie do prowadzenia księgowości (także pełnych ksiąg handlowych) to idealne oprogramowanie dla przedsiębiorców sprzedających produkty w Internecie. Integracja ze sklepem, optymalizacja SEO, raporty sprzedażowe - wszystkie te funkcje oferuje produkt polskiej firmy.
Dwadzieścia lat doświadczenia w budowaniu systemów dla dużych firm pozwoliło przedsiębiorstwu Comarch na utworzenie zaawansowanego, aczkolwiek przystępnego cenowo oprogramowania do zarządzania dokumentacją. ERP XT oferuje przede wszystkim możliwość wystawiania faktur. Dużym atutem jest integracja z bazą GUS, dzięki czemu wystarczy wpisać NIP kontrahenta, a pozostałe dane zostaną automatycznie pobrane do dokumentu. Co ciekawe, funkcja OCR automatycznie odczytuje dane z faktur kosztowych, nawet tych, które są przesłanie w formie plików graficznych. Program przypisuje odpowiednie wartości z faktury i wprowadza je do systemu.
Comarch ERP XT umożliwia również prowadzenie księgi podatkowej, a także automatyczną wysyłkę deklaracji. Za pomocą intuicyjnego oprogramowania mamy możliwość wpisywania ewidencji pracowników, wynagrodzeń czy środków trwałych. Krótko mówiąc, możemy prowadzić pełną księgowość w oparciu o ustawę o rachunkowości.
Warto zauważyć, że aplikacja pozwala na zarządzanie naszym magazynem. Możemy przeprowadzać...Comarch Comarch ERP XT . - pełna recenzja »
Zalety:
- Zaawansowane funkcje
- Możliwość prowadzenia pełnej księgowości
- Integracja z autorskim sklepem online
- Opcja zarządzania magazynem
Wady:
- Brak widocznych wad
Mega-Tech Faktura Small Business .

Oprogramowanie Faktura Small Business, oferowane przez przedsiębiorstwo Mega-Tech, umożliwia łatwe i szybkie wystawianie faktur. Firmy mogą tworzyć dokumenty sprzedażowe, a także generować pliki takie jak JPK_V7, JPK_FA czy JPK_MAG.
Każdy, kto prowadzi działalność doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wystawianie faktur jest niezbędnym elementem prowadzenia działalności. To dzięki tym dokumentom możemy zażądać zapłaty za produkt lub usługę. Faktura Small Business to program do faktur, który możemy zainstalować na naszym komputerze. Istnieje kilka wersji oprogramowania dostępnych dla przedsiębiorstw.
Podstawowa opcja zapewnia ewidencję dokumentów sprzedaży oraz pobranie aktualnego kursu walut z NBP, co jest bardzo ważne podczas wystawiania faktur sprzedażowych na przykład w Euro. Oprócz tego możemy drukować dokumenty w różnych językach czy generować deklaracje do urzędu. Z kolei przedsiębiorstwa zajmujące się handlem mogą wybrać program w wariancie Faktura Small Business Handel, która dodatkowo oferuje m.in. ewidencję dokumentów zakupowych, obsługę stanów kasowych i magazynowych.
Dla wielu firm prowadzących sprzedaż online, interesujący może okazać się moduł zamówień. Mega-Tech Faktura Small Business pozwala na tworzenie indywidualnych szablonów wydruków faktur. Oczywiście, oprogramowanie pobiera automatycznie...Mega-Tech Faktura Small Business . - pełna recenzja »
Zalety:
- Intuicyjna obsługa
- Możliwość wystawiania wszystkich dostępnych rodzajów dokumentów sprzedażowych
- Integracja z CEiDG
Wady:
- Brak widocznych wad
FakturaXL.pl .

FakturaXL to rozbudowane oprogramowanie, które pozwala nam na przygotowanie faktur, dodawanie kosztów i generowanie raportów. Oprócz tego cechuje je wbudowany CRM. Aplikacja pozwala na korzystanie z jednego konta przez wielu użytkowników, a więc może mieć do niej dostęp na przykład właściciel firmy oraz pracownicy i zespół księgowych.
Oprogramowanie do zarządzania firmowymi dokumentami FakturaXL umożliwia wystawienie praktycznie każdego rodzaju dokumentu. Między innymi chodzi o faktury VAT, korekty, pro forma, VAT marża, WDT czy paragony. Oprócz tego, za pomocą aplikacji możemy wprowadzać noty księgowe, zamówienia czy oferty. W przypadku nieterminowych płatności przez naszych kontrahentów możemy wysłać im automatyczne powiadomienia przed i po terminie płatności w postaci e-maila lub sms-a, wezwania do zapłaty, a nawet zlecić windykację online bezpośrednio z programu. Oprogramowanie pozwala nam również na wprowadzanie dokumentów zakupowych, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad wydatkami oraz zobowiązaniami wobec dostawców. Oczywiście za sprawą faktur zakupowych i sprzedażowych możemy finalnie generować raporty, Księgę Przychodów i Rozchodów, utworzyć ewidencję sprzedaży i zakupów oraz przygotować Jednolite Pliki Kontrolne - także te, które są obecnie wymagane przez urzędy skarbowe, czyli JPK_V7M oraz JPK_V7M. Pliki JPK można łatwo wysyłać bezpośrednio z programu Faktura XL i pobrać w nim UPO.
Na tym nie kończy się...FakturaXL.pl . - pełna recenzja »
Zalety:
- Darmowa wersja do 10 faktur
- Intuicyjna obsługa
- Możliwość generowania JPK
- Integracja z CEiDG, sklepami PrestaShop, Woocommerce oraz płatnościami PayU i Przelewy24
- Obsługa drukarek fiskalnych
Wady:
- Brak widocznych wad
Bizin .

Oprogramowanie Bizin od dziesięciu lat wspiera przedsiębiorców w przygotowaniu poprawnych deklaracji oraz zapewnia tworzenie dokumentów sprzedażowych. Aplikacja umożliwia prowadzenie rejestrów, a także kontrolowanie zamówień i stanów magazynowych. Bizin działa online, dlatego mamy dostęp do plików w dowolnym czasie z każdego miejsca, z dostępem do Internetu.
Bizin pozwala nam na wystawianie rachunków w dziewięciu wersjach językowych oraz w dowolnej walucie świata. To duży atut, szczególnie wtedy, gdy często współpracujemy z zagranicznymi przedsiębiorstwami. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość sprawdzania na bieżąco zobowiązań, jakie pozostały naszej firmie. Dzięki temu nie będziemy musieli martwić się o to, że jakaś faktura nie została opłacona.
Kolejnym atutem Bizin jest możliwość wysyłki dokumentów naszym kontrahentom za pomocą aplikacji. Nie musimy logować się na pocztę, aby przekazać klientowi fakturę. Nie inaczej jest w przypadku biura księgowego, z którym współpracujemy. Wszystkie dokumenty możemy w prosty sposób przekazać do księgowania. Aplikacja zapewnia przedsiębiorcy możliwość dostosowania wyglądu faktury według potrzeb.
Istnieje również opcja udostępnienia konta pracownikom oraz księgowym, dzięki czemu mogą pobierać dokumenty wtedy, kiedy akurat będziemy zajęci. Bizin oferuje podłączenie drukarki fiskalnej, a także wskazanie pracowników, którzy będą uprawnieni do generowania wydruków. Oprogramowanie ułatwia pracę w...Zalety:
- Możliwość integracji z CMS, np. PrestaShop
- Możliwość udostępnienia konta pracownikom
- Sprawdzanie na bieżąco zobowiązań firmy
- Integracja z bankami
Wady:
- Brak widocznych wad
Taxon faktury online

Porządek w dokumentacji firmowej to podstawa. Jak usprawnić obieg faktur pomiędzy naszym przedsiębiorstwem a księgowością? W takim przypadku warto skorzystać z dedykowanego oprogramowania. Takiego jak na przykład prezentowany w tym artykule Taxon.
Przedsiębiorcy liczą nie tylko pieniądze, ale również czas, który muszą poświęcić na poszczególne zadania. Dlatego też żaden biznesmen nie lubi tracić kolejnej godziny na zbieranie dokumentów sprzedażowych i zakupowych. Przecież w tym czasie mógłby pozyskać nowy kontrakt, czyli po prostu - zarabiać. W takim przypadku warto skorzystać ze specjalnego oprogramowania, które stworzone jest dla nowoczesnych przedsiębiorców. Takich, którzy cenią swój czas. Taxon to rozbudowana aplikacja dostępna na komputery oraz urządzenia mobilne. Pozwala na szybkie wystawienie faktur, przedstawienie dokumentacji księgowości oraz zapewnia monitorowanie podatków i kosztów. Co ciekawe, przedsiębiorstwa generujące niewielką ilość dokumentów, a konkretnie do dziesięciu miesięcznie (faktur sprzedażowych i kosztowych), nie zapłacą za oprogramowanie ani złotówki.

Taxon to nie tylko aplikacja do faktur
Zacznijmy od tego, co oferuje przedsiębiorcy aplikacja. Przede wszystkim właściciel firmy otrzymuje porady księgowe online. Dzięki temu nie tylko wystawimy fakturę, ale również zyskamy pomoc w uporządkowaniu całej dokumentacji....Taxon faktury online - pełna recenzja »
Zalety:
- Intuicyjna obsługa
- Niewielki koszt w przypadku dużej ilości dokumentów
- Wsparcie ekspertów ds. księgowości
- Aplikacja web oraz na Android i iOS
Wady:
- Brak widocznych wad
iFirma.pl .
Jedna z najpopularniejszych usług oferujących księgowość internetową. Przede wszystkim pozwala na monitorowanie rozliczeń. Oprogramowanie zapewnia integrację z najpopularniejszymi rozwiązaniami e-commerce, posiada bardzo wygodny kalendarz przedsiębiorcy, który przypomina o płatnościach podatkowych. Z kolei baza danych - CRM - pomaga w zarządzaniu danymi związanymi z firmą.
Aplikacja to tak naprawdę rozbudowana platforma księgowa, która pozwala przedsiębiorcom na samodzielne tworzenie deklaracji JPK oraz prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów, bądź ewidencji ryczałtu. Oczywiście iFirma.pl umożliwia nam na wysyłanie deklaracji do urzędów bez konieczności wychodzenia z domu co jest znacznym ułatwieniem, szczególnie teraz w dobie panującej pandemii. W przypadku wątpliwości, co do poprawności księgowania danego dokumentu możemy skontaktować się telefonicznie, mailowo bądź za pomocą czatu z pracownikiem iFirma, aby uzyskać wszystkie niezbędne informacje.
Aplikacja oferuje monitoring rozliczeń, który w prosty sposób pokazuje w jakiej kondycji jest nasze przedsiębiorstwo. To znaczne ułatwienie planowania inwestycji, czy kontrolę kosztów, jakie generuje firma. Jeśli jednak chcielibyśmy mieć pewność, że dokumenty są rzeczywiście poprawnie księgowane możemy wybrać biuro rachunkowe. Dodajemy faktury zakupowe i sprzedażowe, a przydzielona nam księgowa przejmuje wszystkie obowiązki związane z prowadzeniem dokumentacji. Co miesiąc deklaracja zostaje wysłana w naszym imieniu, a nam pozostaje tylko opłacenie...iFirma.pl . - pełna recenzja »
Zalety:
- Intuicyjna obsługa
- Rozbudowane narzędzie do obsługi dokumentów firmowych
- Dedykowana aplikacja mobilna
- Możliwość skorzystania z biura rachunkowego
Wady:
- Brak widocznych wad
wFirma.pl .

Oprogramowanie, które oferuje firmom działającym jako jednoosobowe działalności gospodarcze samodzielne księgowanie dokumentacji. Możemy skorzystać z księgi przychodów i rozchodów, a także wyliczać zobowiązania podatkowe. Aplikacja zapewnia bezpośrednią wysyłkę dokumentów do ZUS i US.
wFirma.pl to tak naprawdę cztery funkcjonalności związane z księgowością, które połączone są w jedną całość. Przede wszystkim możemy korzystać z automatycznego księgowania faktur - również OCR, gdzie wystarczy zrobienie skanu lub zdjęcia, a oprogramowanie samodzielnie uzupełni wszystkie pola związane z danym dokumentem. W przypadku nowych kontrahentów wystarczy wpisać NIP, a pozostałe dane zostaną pobrane z CEiDG. Faktury możemy przygotować w ośmiu różnych językach i dowolnej walucie. Za sprawą systemu magazynowego z kodami GTU możemy zarządzać usługami oraz towarami. Z kolei za pomocą modułu CRM możemy zarządzać projektami.
System mailingowy i SMS przypomina kontrahentom o nadchodzących płatnościach. Oprogramowanie wFirma to także kadry i płace. Jeśli zatrudniamy pracowników możemy wyliczyć listę płac, a także wygenerować dokumenty, umowy i deklaracje. Program pomaga nam w prowadzeniu spraw związanych z pracownikami, w tym ewidencją umów i czasu pracy.
Warto wspomnieć również o możliwościach magazynu online. Aplikacja pozwala na tworzenie zestawień i remanentów, a także wyliczanie zysków. Możemy dokonywać...wFirma.pl . - pełna recenzja »
Zalety:
- Rozbudowane oprogramowanie do księgowości online
- Oferuje wsparcie OCR - samodzielnie uzupełnia dane
- Możliwość skorzystania z funkcji kadry i płace oraz magazyn
Wady:
- Brak widocznych wad
inFakt .

Jest to nie tylko program do faktur, ale także zaawansowana księgowość dla małych firm i spółek. Przedsiębiorstwo pozwala na sporządzanie dokumentacji, oraz pomaga w założeniu nowej działalności.
Pierwszą z dostępnych opcji oprogramowania jest możliwość wystawiania faktur. Wystarczy się zarejestrować, podać niezbędne dane i po chwili możemy dodać swój pierwszy dokument sprzedażowy (faktury sprzedażowe, proformy, marże). Oprogramowanie umożliwia dodanie każdego rachunku, również w zagranicznych walutach. Faktury możemy wystawiać zarówno za pośrednictwem strony internetowej, jak i aplikacji mobilnej. System wyposażony jest również w monitoring finansów.
Jeśli zależy nam nie tylko na wystawianiu dokumentów, ale również na zarządzaniu kosztami, możemy wybrać księgowość online. W prosty sposób dodajemy faktury zakupowe, a po zakończonym miesiącu generujemy deklaracje do urzędów. Co ważne, inFakt oferuje również potwierdzenie dotarcia dokumentów dzięki Urzędowemu Potwierdzeniu Odbioru.
Najbardziej zaawansowaną opcją jest biuro rachunkowe online, dzięki któremu nie musimy dostarczać dokumentów do księgowości w tradycyjny sposób. Kontakt z osobami zajmującymi się zarządzaniem naszymi fakturami odbywa się drogą mailową lub telefoniczną. Warto zauważyć, że możemy wybrać księgowego z naszych okolic, dzięki czemu...Zalety:
- Rozbudowane biuro księgowe on-line
- Wsparcie dla JDG i spółek
- Pomoc w założeniu działalności
- Aplikacja mobilna do wystawiania faktur
Wady:
- Brak widocznych wad
Streamsoft Firmino .

Nowoczesna do księgowości online, która zainteresuje przede wszystkim przedsiębiorców poszukujących przejrzystego i prostego w obsłudze oprogramowania. Firmino to nie tylko program do faktur, ale również księgowość online, magazyn, CRM i analizy niezbędne do poprawnego prowadzenia firmy.
Oprogramowanie pozwala na wystawianie wszystkich faktur, jakie są obecnie akceptowane przez urzędy. Warto zauważyć, że w przypadku opcji darmowej nie mamy limitu dokumentów sprzedażowych. Dużym atutem Firmino są również nowoczesne szablony do wydruków. W ramach bezpłatnego programu do faktur mamy dostęp do bazy kontrahentów, która jest zintegrowana z GUS. Możemy wystawiać dokumenty w obcych walutach i różnych językach. Wybierając księgowość online, którą możemy przetestować przez trzy miesiące, uzyskujemy opcję wprowadzania faktur zakupowych, a co za tym idzie comiesięcznego generowania deklaracji JPK wymaganych przez urzędy. Co ważne, tak naprawdę nie musimy znać się na przepisach, ponieważ Firmino zajmie się tym za nas. Wystarczy określić czego dotyczy dokument zakupowy, a kolumny KPIR zostaną uzupełnione automatycznie. Oprogramowanie pozwala również na zbudowanie stanów magazynowych. Firmino samodzielnie wpływa na stan ilości produktów, jakie oferujemy.
Każdy dokument sprzedażowy zmniejsza dostępność produktów. Co ciekawe, możemy również ustalać specjalne warunki sprzedaży przypisując ceny dla partnerów, hurtowe, i...Streamsoft Firmino . - pełna recenzja »
Zalety:
- Przejrzyste oprogramowanie
- Możliwość wygenerowania dowolnej liczby faktur w wersji darmowej
- Wsparcie w generowaniu deklaracji
- CRM i program magazynowy
Wady:
- Brak widocznych wad