Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022]
-
- 01.12.2022, godz. 10:06
System CRM to kompleksowe rozwiązanie dotyczące relacji firmy z klientami. Na czym polega jego działanie? Jak pomaga w praktyce i który z dostępnych na rynku wybrać? Przejrzeliśmy wszystkie oferty i wybraliśmy z nich dziesięć najlepszych. Zobacz nasz ranking - z pewnością pomoże Ci w wyborze najlepszego dla Twojej firmy!
Zadarma CRM
![Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022] Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022]](https://www.pcworld.pl/g1/news/thumbnails/3/8/389532_343677_Zadarma_jpg_80_resize_750x1302_webp_95_adaptiveresize_750x422.webp)
Fot. Zadarma
Zadarma to znany dostawca telefonii VoiP, a sygnowany jego nazwą system CRM - czyli ZCRM - ma za zadanie pomóc firmom w zautomatyzowaniu wszystkich głównych procesów sprzedaży bez dodatkowych kosztów. I jak na takie rozwiązanie przystało, posiada funkcje tworzenia i planowania zadań wraz z przydzielaniem do nich pracowników. W tym ostatnim przypadku możliwe jest ustalenie zadań na dzień, miesiąc, a nawet rok z góry. W swoich zasobach gromadzi bazę dotyczącą klientów i kontrahentów - każdy posiada kartę informacyjną, na której umieszczane są wszelkie interakcje i kontakty. Ponieważ CRM jest zintegrowany z telefonią VoIP i centralą PBX Zadarma, można w każdej chwili nawiązać połączenie telefoniczne z wybraną osobą lub firmą. Wykonanie połączenia to zaledwie jedno kliknięcie. Bieżące zadania można wyświetlać jako listę, kalendarz lub kanban. Dzięki zastosowaniu rozpoznawania i analityki mowy, można zautomatyzować kontrolę pracy. Wbudowane narzędzia umożliwiają tworzenie szczegółowych raportów, dotyczących wyników sprzedaży, pracy menedżerów czy ogólną analizę działalności.
Zadarma CRM umożliwia jednoczesną obsługę ponad 50-ciu pracowników, co przyda się w większych firmach. Wygodnym rozwiązaniem jest automatyczne przekierowanie połączeń na odpowiedzialnego za obsługę danego klienta/kontrahenta pracownika. System potrafi samoczynnie tworzyć leady, co pozwala odciążyć załogę od tego obowiązku. Dzięki VoIP możliwe jest planowanie i przeprowadzanie wideokonferencji, pozwalających na omawianie spraw biznesowych twarzą w twarz lub też planowanie kolejnych poczynań firmy. Jedną z rzeczy, które wyróżnia system na tle konkurencji, jest rozpoznawanie i analiza mowy. Dzięki temu rozwiązaniu można zmienić każde nagranie rozmowy telefonicznej na tekst, ten zaś natychmiast przeanalizować za pomocą specjalnych filtrów i predefiniowanych szablonów.
System Zadarma CRM możesz wypróbować na tej stronie.
Questy Synergius CRM
![Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022] Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022]](https://www.pcworld.pl/g1/news/thumbnails/3/8/389536_Questy_Synergius_CRM_webp_95_adaptiveresize_750x409.webp)
Fot. Questy Synergius CRM
Synergius CRM to zaawansowany system CRM, który może rozwijać się wraz z potrzebami firmy - włącznie z możliwością upgrade’u do rozwiązania dedykowanego (Aura Business). Jego twórcy, firma Questy, od początku stawiali na elastyczność i wygodę rozwiązania. Użytkownik ma łatwy i szybki dostęp do najważniejszych i aktualnych informacji m.in. o współpracy z kontrahentami, prowadzonych szansach sprzedaży czy realizowanych projektach. Właściciele lub kierownicy mają dostęp do raportów, które umożliwiają sprawne przeanalizowanie działań pracowników. Dodatkowo mamy wbudowany komunikator, dzięki któremu możemy być w stałym kontakcie. Na tym jednak nie koniec - system usprawnia planowanie spotkań z klientami. Na mapie wyświetla adresy kontrahentów oraz bieżącą lokalizację pracowników, korzystających z aplikacji mobilnej (używa do tego wbudowanego w telefon modułu GPS). Administratorzy systemu mogą korzystać z rozszerzonego zarządzania uprawnieniami, decydują kto co może widzieć i edytować.
Synergius CRM przede wszystkim porządkuje i usprawnia obsługę szans sprzedaży. System umożliwia tworzenie wielu kampanii z różnymi etapami. Zarządzanie projektami odbywa się przy zastosowaniu metody kanban lub gantt. Możliwość łatwej integracji z programami handlowo-magazynowymi innych producentów (ERP) to jedna z największych zalet systemu. Dzięki temu wdrożenie Synergiusa odbywa się sprawnie i szybko, a zarazem gwarantuje posiadanie pod ręką wszelkich ważnych informacji. Baza kontrahentów to miejsce przechowywania kompletnych informacji o współpracy z kontrahentami - od mail i ofert handlowych zaczynając, na zapisie ustaleń z klientem kończąc.
Synergius CRM możesz wypróbować na tej stronie.
Bitrix24
![Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022] Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022]](https://www.pcworld.pl/g1/news/thumbnails/3/8/389550_Bitrix_png_95_adaptiveresize_750x422.webp)
Fot. Bitrix24
Bitrix24 to system CRM w formie społecznościowego portalu intranetowego. Zawiera takie elementy, jak Aktualności, czaty, podgląd statystyk, polubienia, pozytywne oraz negatywne reakcje, a także ogłoszenia do odczytu. Dostępne są kalendarze osobiste, grupowe i firmowe, pozwalające na planowanie wydarzeń oraz działań. W pracy pomaga udostępniona, dwukierunkowa synchronizacja z programami Outlook i kalendarzami Google. Warto odnotować także obecność wbudowanego, biznesowego systemu telefonicznego VOiP - wraz z obsługą poczty głosowej oraz możliwością nagrywania rozmów, przekierowywania połączeń i kolejkowaniem. Umożliwia również zaawansowany telemarketing w CRM: automatyczne dialery i listy połączeń, automatyczne transkrypcje połączeń, nadawanie wiadomości SMS czy transmisję głosu.
Bitrix24 przeznaczony jest dla działu sprzedaży, wspierając każdy krok procesu - lejek sprzedaży, zarządzanie pipeline’em, raporty sprzedaży, pogląd karty klienta na 360 stopni, wsparcie dla powtarzającej się sprzedaży i automatyzacja sprzedaży. Umożliwia łatwe automatyzowanie ścieżek transakcji i tworzenie reguł oraz wyzwalaczy, które przenoszą obecnych i potencjalnych klientów między różnymi ścieżkami. Ponadto kontroluje koszty marketingu i automatycznie oblicza ROI. Bitrix24 posiada aplikację mobilną i desktopową na systemy Android, iOS, Mac i PC.
Bitrix24 możesz przetestować na tej stronie.
CRM Ready_
![Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022] Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022]](https://www.pcworld.pl/g1/news/thumbnails/3/8/389552_eDokumenty_sp_z_o_o_webp_95_adaptiveresize_750x422.webp)
Fot. eDokumenty sp. z o.o.
Ready_ jest biznesowym systemem operacyjnym, dlatego kompleksowo wspiera procesy CRM. Od konkurencji odróżnia go holistyczne podejście do procesów z uwzględnieniem najlepszych praktyk UX. Obejmuje zakresem pełne spektrum odbywających się w firmie procesów handlowych, administracyjnych, zarządczych, a także kontrolnych. Zwraca uwagę design systemu i związany z nim UX, a jego zalety objawiają się podczas implementacji (skraca czas szkoleń), użytkowania (zmniejsza liczbę zgłoszeń do działu IT) oraz w trakcie rozwoju aplikacji (użytkownicy szybciej adoptują ewentualne rozszerzenia). Dla przykładu - system Ready_™ posiada unikalny pulpit i środowisko okienkowe działające w przeglądarce, pozwalające na jednoczesne otwieranie wielu obiektów (dokumentów, e-maili, kartoteki klienta itp.) oraz umożliwiające operacje między nimi (drag&drop plików, linków).
Dla wsparcia procesów biznesowych o wysokiej specjalizacji i zestandaryzowanych wymaganiach, w CRM Ready_ dostępne są gotowe aplikacje utrzymywane w jednej wersji dla wszystkich klientów. Posiadają rozbudowaną konfigurację odzwierciedlającą wiedzę dziedzinową, a co za tym idzie, ułatwiają wdrożenie wybranego obszaru. W chwili obecnej dostarczane są aplikacje pozwalające na: obieg faktur, rozliczanie płatności, ustalanie i rozliczanie urlopów oraz delegacji, sporządzanie i archiwizowanie umów, zarządzanie projektami, a także korespondencją i wszystkimi sprawami firmowymi. W systemie Ready_™ zostały odzwierciedlone mechanizmy komunikacji stosowane m.in. w mediach społecznościowych, dzięki czemu użytkownicy łatwo się do niego przystosują. Mamy tu mechanizmy komentarzy i powiadomień, czaty, wbudowanego, zaawansowanego klienta poczty oraz współdzielony kalendarz i zadania powiązane z dokumentami oraz kartoteką kontrahenta.
Sprawdź możliwości Ready_ na tej stronie.
Jelly CRM
![Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022] Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022]](https://www.pcworld.pl/g1/news/thumbnails/3/8/389555_Jelly_CRM_webp_95_adaptiveresize_750x338.webp)
Fot.: Jelly CRM
Jelly CRM to system CRM dostępny na każdym urządzeniu. Cechuje go intuicyjna i prosta obsługa. Znalazły się tu wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia działalności - bazę kontaktów można stworzyć od podstaw lub załadować z dowolnego pliku .csv lub .xls. Nie trzeba w tym celu budować specjalnych plików - podczas importu wybiera się, które kolumny odpowiadają informacjom w systemie. Dla każdego klienta można dodać aktywności – na przykład określające, czy jest zainteresowany zaprezentowaną ofertą. Wspólny kalendarz umożliwia planowanie zadań indywidualnych oraz grupowych. Jelly CRM to również duża baza interesów, gdzie można określać etapy postępu w każdej sprawie, a następnie generować raporty, pokazujące w przejrzysty sposób określone działania i ich rezultaty.
Jelly CRM może być używany za darmo, jednak z pewnymi ograniczeniami - liczba kontaktów, firm i interesów ograniczona jest do 20, nie ma funkcji sporządzania raportów oraz telefonii. Druga opcja to Plan Nielimitowany w cenie 29 zł miesięcznie od użytkownika. W tej opcji wszystkie ograniczenia są usuwane, dochodzą także funkcje niedostępne w bezpłatnym.
Zobacz wszystkie możliwości i wypróbuj Jelly CRN na tej stronie.
InStreamCRM
![Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022] Najlepsze systemy CRM [RANKING 2022]](https://www.pcworld.pl/g1/news/thumbnails/3/8/389556_InStreamCRM_webp_95_adaptiveresize_582x422.webp)
Fot. InStream CRM
InStreamCRM to system CRM, który duży nacisk stawia na wszechstronność gromadzonych danych i łatwy dostęp do nich. Jego interfejs jest prosty i bardzo intuicyjny, a przy dodawaniu nowych kontaktów biznesowych automatycznie pobierze szczegółowe dane dotyczące firmy. Można połączyć go z dowolną skrzynka mailową, wysyłać i odbierać wiadomości bezpośrednio w InStream lub monitorować przebieg komunikacji, używając swojej skrzynki pocztowej. Pozwala to zgromadzić w jednym miejscu całą komunikację, prowadzoną za pomocą wielu kanałów. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość automatyzacji procesu komunikacji - można zaplanować działania z wyprzedzeniem i rozmawiać z odpowiednimi osobami we właściwym czasie, a także kontaktować z wieloma osobami naraz, dodawać komentarze i wydarzenia by doradzać, kontrolować i nadzorować pracę zespołu. Dostępna jest opcja budowania list, na których będzie się przechowywać komunikację z kontaktami biznesowymi i klientami. Opcja szybkiego wyszukiwania pozwala na szybkie dotarcie do poszukiwanych informacji w systemie.
InStreamCRM posiada funkcje automatyzacji sprzedaży. Pozwala na wyznaczenie każdego z pracowników odpowiedzialnym za inny jego działania i monitorowanie jego postępów w dedykowanym widoku, szacowanie przychodów bazujących na działaniach zespołu i oczywiście natychmiastowy dostęp do informacji z poszczególnych etapów procesu sprzedażowego. Raporty są wyposażone w automatycznie zbierane, kompleksowe informacje, dzięki czemu można wyciągać trafne wnioski, co powinno pomóc osiągać krótko- i długoterminowe cele. Każdy zgłoszony problem wraz z jego opisem można przypisać osobie odpowiedzialnej za jego rozwiązanie i informuj klienta bieżąco o postępach. Inteligentne narzędzia pozwalają monitorować wszystkie ważne aktywności, a także lepiej zarządzać swoim czasem, wykorzystując kalendarz, który możnazsynchronizować z kalendarzem Google.
Sprawdź InStreamCRM na tej stronie.
Najlepsze systemy CRM
"CRM" to skrót do angielskich słów "customer relationship management", czyli "zarządzanie relacjami z klientami". Ma on za zadanie usprawnić pracę firmy poprzez wspieranie czynności marketingowych, procesów sprzedaży, a także wszelkich działań związanych z obsługą klienta. Obejmuje działy sprzedażowe firmy, pozwalając na opracowywanie różnorakich strategii działań, tworzenie szerokiej bazy klientów oraz umacniania relacji z nimi. jaki CRM będzie najlepszy? Choć firmy są różne, większość z nich ma wspólne potrzeby - związane z obsługą klientów i sprzedażą. Dlatego rdzeniem każdego systemu są rozwiązania związane z tym aspektem, ale każdy producent CRM chce zaoferować coś więcej - dlatego w zależności od danej propozycji mamy od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu różnych funkcji.
System CRM to narzędzie, bez którego nie sposób wyobrazić sobie skutecznego funkcjonowania poważnej firmy, chcącej zwiększać sprzedaż oraz zdobywać nowych klientów. Dotyczy to każdego biznesu - zarówno małego, jak i średniego oraz dużego. Dlatego warto zapoznać się z naszymi propozycjami i wybrać z nich najlepszą. Podczas układania rankingu patrzyliśmy przede wszystkim na dwa aspekty: ilość dostępnych funkcji i modułów, pozwalających przystosować dany CRM pod potrzeby firmy, a także związane z tym koszty. Niemal wszystkie wymienione rozwiązania są niezwykle elastyczne i godne uwagi, jednak kilka wyróżnia się od reszty zdecydowanie na plus - i to właśnie im przypadły pierwsze miejsca. Każdy system CRM w rankingu ma swój indywidualny opis, z którym warto się zapoznać, ponieważ wymienione zostały w nim wszystkie funkcje decydujące o jego praktycznym zastosowaniu.