Acer GD245HQ
-
- Norbert Gajlewicz,
- 21.12.2010, godz. 17:56
Acer wprowadził na rynek jeden z pierwszych monitorów komputerowych przystosowanych do wyświetlania obrazu 3D. To, co odróżnia panel oznaczony jako GD245HQ od setek innych, to możliwość odświeżania w częstotliwości 120 Hz. Umożliwia to współpracę z aktywnymi okularami, które naprzemiennie odsłaniają lub zasłaniają obraz docierający raz do jednego oka, raz do drugiego. Monitor dysponuje panelem o przekątnej 24 cale i rozdzielczości 1920x1080. Możesz go podłączyć do źródła sygnału za pomocą analogowego złącza VGA lub cyfrowych DVI/HDMI. GD245HQ obsługuje protokół HDCP.
Acer wprowadził na rynek jeden z pierwszych monitorów komputerowych przystosowanych do wyświetlania obrazu 3D. To, co odróżnia panel oznaczony jako GD245HQ od setek innych, to możliwość odświeżania w częstotliwości 120 Hz. Umożliwia to współpracę z aktywnymi okularami, które naprzemiennie odsłaniają lub zasłaniają obraz docierający raz do jednego oka, raz do drugiego.
Monitor dysponuje panelem o przekątnej 24 cale i rozdzielczości 1920x1080. Możesz go podłączyć do źródła sygnału za pomocą analogowego złącza VGA lub cyfrowych DVI/HDMI. GD245HQ obsługuje protokół HDCP.
Testy jakości obrazu
Monitor poddany naszym standardowym testom uzyskał przyzwoity rezultat – w podsumowującej wszystkie próby ogólnej ocenie wydajności otrzymał 6,5 punktu, co stawia go gronie najlepiej ocenianych urządzeń z tanimi panelami TN.
W teście badającym wierność wyświetlanych kolorów monitor wypadł bardzo dobrze – parametr informujący o odchyleniu od ideału – Delta E wyniósł zaledwie 5 jednostek. To wynik porównywalny z uzyskiwanymi przez monitory wyższej klasy. Niestety wierne odwzorowanie kolorów jest możliwe dopiero po wykonaniu kalibracji za pomocą specjalnego urządzenia. Gdy sprawdziliśmy wierność barw przy fabrycznych ustawieniach monitora, okazało się że nie jest dobrze – parametr Delta E wyniósł aż 31 jednostek! To fatalny wynik.
Na średnim poziomie oceniamy równomierność podświetlenia – z badań pięciu punktów (naroża oraz centrum) wynika, że równomierność wynosi 84,4%. Inne panele podświetlane - jak GD245HQ – lampami CCFL potrafiły uzyskiwać pod tym względem nieco lepsze rezultaty.
Nie mamy zastrzeżeń do ostrości obrazu czy czasy reakcji.
3D – główna atrakcja
Jak pisaliśmy na wstępie monitor może wyświetlać obraz 3D. Konieczne są jednak do tego specjalne, aktywne okulary. W teście użyliśmy produktu oferowanego przez firmę NVIDIA – modelu GeForce 3D VISION. Po zainstalowaniu oprogramowania dostarczonego przez producenta okularów (wymagane jest posiadanie systemu Windows Vista lub 7) monitor bez problemu realizował naprzemienne wyświetlanie obrazów dla każdego oka oddzielnie (przy częstotliwości 60 Hz dla każdego oka). Udało się zatem uzyskać obraz 3D, a rezultaty w grach były naprawdę doskonałe.