Cruser Omega B70
-
- Michał Reinholz,
- 21.12.2010, godz. 16:00
Nawigacja Cruser Omega B70 należy do urządzeń wyposażonych w bardzo duży, 7-calowy ekran. Takie rozwiązanie ma sporo zalet, ale także i wady, które dla wielu użytkowników mogą być dyskwalifikujące. Poza tym Cruser to dobrze wykonane urządzenie z dodatkowymi funkcjami i popularną i znaną mapą Polski.
Siedmiocalowy ekran daje ogromny komfort używania urządzenia. Mapa jest doskonale widoczna w każdym szczególe, przyciski menu ekranowego i klawiatury ogromne niemal jak w małym komputerze. Rozdzielczość ekranu Crusera to 800x480 punktów, dzięki czemu wyświetlany obraz charakteryzuje się bardzo dobrą ostrością. Kontrast i kolory także spełniają oczekiwania. Trochę za mała jest jasność ekranu, ale wadę tą niweluje jego duża przekątna. Nic zarzucić nie da się za to jego czułości.
Cruser dysponuje kilkoma funkcjami dodatkowymi. Dzięki niemu można oglądać filmy i przeglądać zdjęcia i książki elektroniczne. W tym przypadku duży ekran jest ogromną zaletą. Odsłuchiwanie plików muzycznych także jest możliwe, ale tutaj już ekran nie ma znaczenia.
Wbudowane łącze Bluetooth i mikrofon pozwalają na połączenie z telefonem komórkowym i używanie nawigacji jak zestawu głośnomówiącego. Transmiter FM daje możliwość odtwarzania dźwięków poprzez samochodowy zestaw audio.
Cruser Omega B70 został wykonany z dobrej jakości materiałów, odpornych na uszkodzenia, choć mniejsze modele tej marki wypadały nieco lepiej w tej kategorii. U góry obudowy umieszczono przyciski do włączania\wybudzania i wywoływania menu podczas działania mapy. Z prawej strony znalazły się gniazda zasilania, USB, kart pamięci SD/SDHC (do 8 GB), słuchawkowe i AV-in. Podczas jazdy z urządzeniem zamonitowany na uchwycie dostęp do niech jest jednak bardzo trudny. Z lewej strony umieszczono tylko przycisk do resetowania.
Niestety wymiary urządzanie (190x120x22 mm), sprawiają, że przenieść je można wyłącznie w torbie, nie ma mowy o zmieszczeniu go do kieszeni.
Uchwyt do mocowania na szybie ma duży zakres regulacji i długość, jest wykonany solidnie i bardzo łatwy w montażu. Duża masa nawigacji (397 g) sprawia jednak, że podczas jazdy wpada ona w niewielkie drżenie, nawet na stosunkowo dobrych drogach.
Nawigacja działa pod kontrolą systemu operacyjnego Microsoft Windows CE 5.0. Wyposażono je w procesor Samsung o częstotliwości pracy 400 MHz. Wbudowano też 64 MB pamięci ROM i 128 MB pamięci RAM.
Cruser Omega B70 wyposażony był w mapę AutoMapa Polska – 6.1.0. Pojawił się w niej ulepszony sposób wprowadzania adresów (choć jest to kwestia przyzwyczajenia, niektórym użytkownikom może on wręcz przeszkadzać na początku) oraz system AutoMapa Traffic wyznaczający trasy na podstawie zebranych danych o ruchu drogowym. Mapa zawiera bardzo dużą liczbę adresów i punktów POI. Trasy wyznaczane są nieźle, dopasowanie do przepisów jest nawet bardzo dobre, ale warto wspomagać się systemem Traffic gdyż ich logiczne prowadzenie w naszym kraju często nie zdaje egzaminu. Menu wymaga chwili przyzwyczajenia, ale ogólnie jest łatwe w obsłudze, nawet jeśli nie zajrzy się do instrukcji. Pokrycie sieci drogowej kraju jest właściwie pełne.
Cruser B70 korzysta z 20-kanałowego odbiornika GPS SiRF STAR III. Sprawdza się on znakomicie szybko odnajdując sygnał i bardzo dobrze utrzymując go podczas jazdy.
Sama jazda z Cruserem może być bardzo przyjemna pod warunkiem jednak, że dysponujemy odpowiednim samochodem. Umieszczanie go w niewielkim kompakcie, czy też samochodzie z nisko umieszczonymi siedzeniami to nieporozumienie. Nawigacja jest ogromna i zasłoni bardzo dużą część szyby co może być niebezpieczne. Wielkość staje się za to zaletą jeśli jedziemy samochodem ciężarowym czy choćby dużym SUV-em lub vanem – wówczas dzięki dużemu ekranowi i długiemu uchwytowi Cruser zaczyna ujawniać swoje zalety.
Cruser Omega B70 z AutoMapą Polski to sprawnie działający GPS. Może on być bardzo dobrym pomocnikiem podróży pod warunkiem jednak, że umieścimy go w odpowiednio dużym samochodzie.