Cruser Sigma A50 + AutoMapa Polska
-
- Michał Reinholz,
- 21.12.2010, godz. 16:00
Choć nawigacja Cruser Sigma A50 jest tańsza od Alpha A50, wyposażono ją w bardziej zaawansowany procesor, nowszy system operacyjny i więcej funkcji. Test przeszła nie bez przygód, ale końcowy werdykt okazał się bardzo pozytywny.
Choć nawigacja Cruser Sigma A50 jest tańsza od Alpha A50, wyposażono ją w bardziej zaawansowany procesor, nowszy system operacyjny i więcej funkcji. Test przeszła nie bez przygód, ale końcowy werdykt okazał się bardzo pozytywny. Nawigacja działa, wykorzystując dwurdzeniowy procesor SiRF Atlas IV o częstotliwości pracy 500 MHz. Używa też systemu operacyjnego Microsoft Windows CE 6.0, co okazało się powodem problemów podczas testu. Wyposażono ją w 64 MB pamięci RAM i aż 2048 MB pamięci ROM.
Najważniejszym elementem z punktu widzenia użytkownika jest ekran. Ma on 5-calową przekątną i standardową rozdzielczość 480x272 punkty. Jego parametry są dobre, łącznie z jasnością, a dzięki sporej przekątnej korzystanie z nawigacji i klawiatury ekranowej są bardzo łatwe.
Crusera Sigma A50 wykonano z dobrych, odpornych na uszkodzenia materiałów. Uchwyt do mocowania na szybie trzyma pewnie, a zakresy regulacji i łatwość montażu są dobre. Ergonomia obudowy jest niezbyt wysoka. Umieszczony u góry przycisk do włączania urządzenia jest za mały i czasem trudno go odnaleźć. Jeszcze gorzej ulokowano gniazda (USB, słuchawek, kart pamięci) – nie dość, że z lewej strony, to jeszcze pod zaślepką utrudniającą dostęp do nich.
Urządzenie pozwala na przeglądanie filmów, zdjęć i odtwarzanie plików muzycznych oraz czytanie książek elektronicznych. Wyposażono je także w kilka gier, kalkulator i przelicznik jednostek. Oprócz tego ma transmiter FM, pozwalający na połączenie z samochodowym zestawem audio.
Sigma A50 ma też coś, czego brakuje Alfie A50 – łącze Bluetooth. Dzięki temu może połączyć się z telefonem i służyć jako zestaw głośnomówiący. W opcjach telefonu jest także historia połączeń i książka adresowa. Z roli zestawu głośnomówiącego urządzenie wywiązuje się bardzo sprawnie.
Początkowo dostarczono nam do testów Sigmę z AutoMapą niepotrafiącą w pełni sprawnie pracować z Windows CE 6.0. Jednakże był to tylko błąd dostawcy – urządzenia dostępne w sklepach będą wyposażone w odpowiednie oprogramowanie.
W końcu testy przeprowadziliśmy na odpowiedniej wersji mapy. AutoMapa Polska 5.5.3 dysponuje bardzo wieloma adresami i szczegółowymi mapami dróg. Trasy wytycza dobrze, z dostosowaniem do przepisów ruchu. Interfejs użytkownika jest bardzo łatwy w użyciu, a widok w dużym stopniu można dostosować do indywidualnych upodobań.
Nawigacja zawiera odbiornik GPS SiRF Atlas IV, który w testach wykazał się imponującymi możliwościami - sygnał był odnajdowany już po dwóch sekundach od uruchomienia mapy. W trasie mieliśmy wrażenie, że tylko wjechanie do kopalni może odciąć GPS od satelitarnego sygnału.
Po przeprowadzeniu testów można śmiało uznać Crusera za niezwykle udany model nawigacji GPS. Ma praktyczny ekran, nowoczesny procesor, rewelacyjnie odnajduje i utrzymuje sygnał GPS, a do tego wyposażony jest w masę dodatków, takich jak funkcje multimedialne czy łącze Bluetooth. Kupując nawigację, zwróć na niego uwagę.