Cruser Sigma B50 + AutoMapa PL

Zalety:

  • Dobre mapy dostarczane wraz z urządzeniem
  • Praktyczny 5-calowy ekran o wysokiej czułości i jakości obrazu
  • Bardzo dużo funkcji multimedialnych
  • Funkcja zestawu głośnomówiącego
  • Wydajny, dwurdzeniowy procesor

Wady:

  • Gubienie sygnału GPS w trudniejszych warunkach
  • Przeciętne materiały z jakich wykonano urządzenie
  • Niedopracowany uchwyt do mocowania na szybie
  • Gniazdo zasilania z lewej strony obudowy

Cruser Sigma B50 oferuje wiele nowoczesnych rozwiązań i dodatkowych funkcji a przy tym wyposażony jest w dobrą mapę Polski. W testach nawigacja wykazała się wieloma zaletami, ale niestety nie ustrzegała się także od wad.

Cruser B50 korzysta z wydajnego dwurdzeniowego procesora SiRF Atlas IV o częstotliwości pracy 533MHz. Zalety procesora pozwala wykorzystać system operacyjny Microsoft Windows CE 6.0. Standardowo system jest zablokowany, ale producent udostępnia instrukcję jego odblokowania. Cruser posiada mnóstwo dodatkowych funkcji. Może służyć jako odtwarzacz plików video, muzycznych, przeglądarka zdjęć, plików flash i tekstowych. Zainstalowano w nim kalendarza, kalkulator i sporo gier. Wybrać można nawet tapetę pulpitu. Urządzenie posiada wejście AV-in do podłączenia odtwarzacza lub kamery cofania. Transmiter FM daje możliwość połączenia i transmitowania dźwięków przez samochodowy zestaw audio. Dzięki łączu bluetooth możliwe jest połączenie z telefonem i używanie Crusera jako zestawu głośnomówiącego. Zapamiętywana jest nawet historia połączeń.

5-calowy ekran wyświetla ładny, jasny, kontrastowy obraz o bardzo dobrej ostrości. Jest także czuły przez co zapewnia wysoką precyzję sterowania. Niepokój budzi tylko jego silnie odblaskowa powierzchnia – może to przeszkadzać w słoneczne dni.

Jakość wykonania jest dobra choć użyte materiały nie budzą entuzjazmu: są podatne na uszkodzenia, zarysowania i nie wyglądają na szczególnie solidne. U góry urządzenia umieszczono przycisk do włączenia. Niestety gniazda znalazły się z lewej strony obudowy, co szczególnie w przypadku gniazda zasilania jest kłopotliwe. Umieszczono tam także: gniazdo USB, AV-in, słuchawkowe i micro-SD.

Uchwyt do mocowania na szybie zapewnia dobry zakres ustawień i jest dość długi, łatwo się go mocuje a podczas jazdy trzyma bardzo mocno. Niestety zastosowane niesymetryczne mocowanie sprawdza się słabo – powoduje, że na gorszych drogach nawigacja wpada w drżenia a poza tym podczas używania ekranu dotykowego z prawej strony, wyraźnie się ugina.

Kolejną cechą świadczącą o nienajlepszej jakości wykonania był trzeszczący przy wyższych ustawieniach głośnik. Lepiej polegać na transmiterze FM.

Zainstalowana mapa to AutoMapa Polsa w wersji 6.1.0. Łatwy w obsłudze interfejs, możliwość dostosowania wyglądu do gustów użytkownika, duża liczba adresów, punktów POI i niezłe wytyczanie tras to na pewno duże zalety. Funkcja AM Traffic pozwala na uniknięcie drogowych pułapek dzięki informacjom od innych uczestników ruchu.

Urządzenie wykorzystuje 32-kanałowy odbiornik GPS. Na ogół dobrze trzyma on sygnał i dość szybko odnajduje go po uruchomieniu, ale zdarzają się mu bardzo duże wpadki. Jeśli sygnał zostanie zgubiony, do czego nie potrzeba wcale skrajnie trudnych warunków, jego ponowne odnalezienie i poprawne naniesienie pozycji na mapę może zająć nawet kilka minut. Nie przeszkadza to w trasie, ale podczas jazdy w nieznanym mieście, niemal przekreśla sens korzystania z nawigacji. Pod tym względem Cruser B50 zawiódł nasze oczekiwania.

Cruser Sigma B50 z AutoMapą Polski to niezwykle rozbudowany GPS z mnóstwem dodatkowych funkcji. Może służyć nie tylko jako nawigacja, ale nawet za całkiem sprawne centrum rozrywki. Niestety wypadł źle w zadaniu utrzymania sygnały GPS w nieco trudniejszych warunkach, uchwyt do mocowania na szybie jest niedopracowany a użyte do wykonania materiały co najwyżej przeciętne. W tej sytuacji lepszym pomysłem może być sięgnięcie po któryś ze starszych modeli nawigacji tej firmy.


Zobacz również
Laptop dla czołgisty
GE63VR 7RE RAIDER - stworzony do gier