Mio Spirit 485

Zalety:

  • Poręczne rozmiary
  • Mapa
  • Jakość wykonania

Wady:

  • CZasami niewyraźny głos lektora

Mio Spirit 485 oferuje zaawansowane opcje planowania tras, takie jak SmartRoutes i LearnMe Pro. Przydaje się też asystent parkowania. Co istotne nie jest droga i pozwla na dwuletnią darmowa aktualizacje map.

Obudowa

Mocowanie Mio Spirit 485 wydaje się delikatne, ale trzyma urządzenie pewnie i stabilnie. Wyświetlacz nie wpada w żadne drgania nawet mimo jazdy po bezdrożach. Zakres regulacji jest wystarczający a dostęp do pokrętła zaciskającego zatrzask w miarę wygodny. Bardzo łatwo umieszcza się i zdejmuje nawigację z uchwytu. Dobrze sprawdza się wyłącznik. Nie trzeba długo trzymać żadnego przycisku i obserwować ekranu czy pojawia się obraz, wystarczy przesunąć suwak w odpowiednią pozycję.

Użytkowanie

Mio Spirit 485 błyskawicznie reaguje na zmianę trasy. Po zjechaniu z wytyczonego odcinka od razu proponuje nową drogę. Jest zdecydowanie szybsza od na przykład od niektórych modeli Garmina czy produktów Blow. Ma za to mniej dokładne i mało szczegółowe mapy niż Auto Mapa. Niektóre drogi nie pojawiły się na niej mimo że rywalka wyświetla je nawet z numeracją budynków. Algorytm wytyczający kierunek jazdy zbyt często korzysta z dróg najniższej kategorii, a nawet ze szlaków polnych. Mało dopracowany jest także lektor wygłaszający komunikaty. Są one często niegramatyczne i rwane.

W interfejsie programu wygodna jest opcja wyświetlania dodatkowych informacji. Duży przycisk pod którym zostały ukryte łatwo wcisnąć nawet w czasie jazdy. Ukryte, nie zasłaniają niepotrzebnie mapy. W testowanym modelu trudno uruchomić za to menu główne. Brak dedykowanego przycisku może zaskoczyć początkującego użytkownika. Lepsza mogłaby być kolorystyka interfejsu i map. Blade kolory utrudniają obserwację przy silnym oświetlaniu.

Należy także pochwalić Mio za płynne działanie. Nie trzeba długo czekać na przeliczanie trasy czy reakcję na wydawane polecenia. Ekran mógłby być jednak trochę bardziej precyzyjny, tak jak w modelu MIO Spirit 685.

Wnioski

Mio Spirit 485 wyposazona jest w moduł TMC, który pomaga omijać korki, choć w Polsce działa on dosyć kapryśnie i mieliśmy problemy z jego uruchomieniem. Pomaga za to funkcja SmartRoutes czyli wytyczanie trasy z wykorzystaniem danych statystycznych pobieranych od milionów użytkowników. Nam najbardziej spodobał się jednak asystent pasa ruchu, który pomoże nam przejechać przez skomplikowane ronda czy skrzyżowania. Ekran choć nie jest duży (4,3 cali) to w zupełności wystarcza do osobowego samochodu.

Zobacz inne testy GPS-ów


Zobacz również
Laptop dla czołgisty
GE63VR 7RE RAIDER - stworzony do gier