Modecom FREEWAY TAB 7.0
-
- 25.08.2012, godz. 17:35
Modecom FREEWAY TAB 7.0 to połączenie tabletu i nawigacji samochodowej. Wyposażony jest w 7 calowy ekran, nowego Androida, moduł GPS i 1 GHz procesor ARM. W pudełku znajdziemy też uchwyt do montażu tabletu na szybie samochodu.
Obudowa
Modecom FREEWAY TAB 7.0 nieróżni się zbytnio od większości tanich tabletów z 7-calowym ekranem, jak np. Pentagram Tab 7.0. Jest podobnej wielkości (192x 118x 11 mm) i ma zbliżą wagę (ok 360 gram). W przeciwieństwie do większości tabletów ma obudowę wykonaną z matowego a nie błyszczącego plastyku. To praktyczne rozwiązanie bo tablet jest bardziej odporny na porysowanie, nie są też na nim widoczne odciski palców.
Wyposażenie
Modecom FREEWAY TAB 7.0 korzysta z najnowszego systemu Android 4. To dobry wybór bo ten system okazuje się idealny na tablety i świetnie na nim się pracuje o ile mamy dostęp do dobrej jakości ekranu dotykowego. W przypadku tego tabletu zastosowano 7 calowy ekran z pojemnościową technologią pozycjonowania dotyku, która potrafi rejestrować do 5 punktów jednocześnie. Teoria pokrywa się z praktyką, bo bez problemów możemy wykonywać gesty, szkoda tylko że rozdzielczości ekranu nie jest duża.

Modecom FREEWAY TAB 7.0
W przypadku 7 calowych tabletów o panoramicznych proporcjach ekranu idealne są matryce IPS o rozdzielczości 1280x800 pikseli (Huawei MediaPad). Modecom FREEWAY TAB 7.0 wyposażony jest w dużo tańsza matrycę TN o węższych kątach widzenia i niższej rozdzielczości, która wynosi 800x480 pikseli. Jak na nawigację to ta rozdzielczość jest w zupełności wystarczająca, w przypadku tabletu zdecydowanie za niska, bo czcionki są kanciaste i mało czytelne. Kolejny mankament to wąskie kąty widzenia, które sprawiają, że lekkie odchylenie tabletu na bok powoduje że barwy są zakłamane.

Modecom FREEWAY TAB 7.0
Możliwości
Modecom FREEWAY TAB 7.0 według producenta ma łączyć w sobie funkcje tabletu i nawigacji samochodowej. Jak na nawigację 7-calowy ekran jest bardzo duży, i nie sprawdzi się w małym samochodzie, bo zajmie spory kawałek przedniej szyby. Uchwyt dostarczany przez producenta dobrze trzyma urządzenie, ale na wyboistych polskich drogach ma ono tendencję do wpadania w denerwujące drgania. Dołączana MapaMap jest bardzo fajna i bez problemów działa na Androidzie. Jest prosta w używaniu i ma całkiem dobre pokrycie Polski pod wieloma względami jest o wiele lepsza niż Mapy Google, ale te mają jedną przewagę, potrafią pokazywać utrudnienia na drogach gdy tablet podłączony jest do internetu. MapaMap tego nie potrafi. Niemniej, to całkiem fajny GPS- tyle że do większych samochodów.

Modecom FREEWAY TAB 7.0
Oceniając Modecom FREEWAY TAB 7.0 pod kątem pracy jako tablet jego możliwości w niczym nie odbiegają od tanich konstrukcji hipermarketowych. Ekran jest słabej jakości, kiepsko się na nim pracuje w słoneczny dzień na zewnątrz. Zainstalowany procesor to standardowa konstrukcja montowana w tanich tabletach (ARM bazujący na konstrukcji CorteX A8 o prędkości 1 GHz). Wspominany przez producenta akcelerator graficzny to układ Mail-400, który wspomaga procesor w zadaniach multimedialnych i grach (tu jest jednak o wiele słabiej, bo to podstawowy model).
Wnioski
Modecom FREEWAY TAB 7.0 wyposażony w akumulator o pojemności 3300 działa na baterii kilka godzin. Gdy jest intensywnie wykorzystywany to bateria pożerana jest w oczach i wystarcza na 2-3 godziny pracy. Jako tablet spisuje się słabo, od tania konstrukcja jakich wiele, w roli GPS-a już dużo lepiej a połączenie tych dwóch funkcji według nas jest całkiem dobrym pomysłem.
Zobacz inne testy tabletów.