Modecom FreeWay HD MAX2
-
- 11.11.2011, godz. 13:25
Modecom Freeway HD MX2 jest następcą popularnego modelu FreeWAY MX2. To pięciocalowa nawigacja z szybkim dwurdzeniowym procesorem Atlas V (taktowany zegarem 533 MHz) i popularną Automapą z mapą Polski. Sprawdzamy możliwości tego GPS-u i sprawdzamy jak się zachowuje na zakorkowanych drogach Warszawy.
Obudowa
Modecom Freeway HD MX2 oferuje praktyczną obudowę wyłożoną gumowanym materiałem. Dzięki niej GPS świetnie leży w dłoni i nie rysuje się jak większość błyszczących konstrukcji. Z lewej strony obudowy zamontowano wyjście słuchawkowe, czytnik kart pamięci SD HC, oraz port USB 2.0. Przycisk do uruchamiania nawigacji zamontowano na górze obudowy. Łatwo się z niego korzysta, bo jest dosyć duży. Dociśnięcie obudowy od tyłu powoduje wypaczenie ekranu, ale to wada większości GPS.
Jak kupić GPS? 6 porad dla każdego
Możliwości
Modecom Freeway HD MX2 ma możliwość jednoczesnego odtwarzania muzyki i wyświetlania mapy. Muzyka jest automatycznie wyciszana w momencie odtworzenia komunikaty z AutoMapy. Transmiter FM działa rewelacyjnie, bez szumów.
TEST: najlepsze mapy w GPS-ach
Ekran
Modecom Freeway HD MX2 wyposażony jest w średniej wielkości ekran o przekątnej 5 cali, który pracuje z naturalną rozdzielczością 800x480 pikseli. Obraz jest czytelny, jego jasność jest wystarczając, podobnie jak kąty widzenia.
Szybkość pracy
Modecom Freeway HD MX2 wyposażony jest w 128 MB pamięci RAM oraz szybki dwurdzeniowy procesor Atlas IV. Taka konfiguracja okazuje się w zupełności wystarczająca na potrzeby mapy jak i obsługi interfejsu urządzenia. Nawigacja szybko wyznacza trasy i szybko wyszukuje sygnał GPS. Łączenie z telefonami poprzez moduł Bluetooth również działa sprawnie i szybko.
Mapa
Modecom FreeWay HD MAX2 wykorzystuje popularną AutoMapę w testowym egzemplarzu obejmuje ona zasięgiem tylko Polskę. Odnalezienie sygnału i aktualnej pozycji na mapie trwa dosłownie kilka sekund. Zainstalowaną mapę AutoMapa PL w wersji 6.9 można polecić każdemu. Sprawdzi się gdy dojeżdżamy do pracy bo wyposażona jest w opcję Traffic do omijania korków jak i w podróży między większymi miastami. Interfejs mapy jest czytelny i łatwy w obsłudze, do wyboru mamy kilka sposobów wytyczania trasy z podziałem na trzy profile w zależności od tego jakim samochodem się poruszamy: ciężarowy, osobowy, terenowy. Trasy są wyznaczane precyzyjnie, a gdy mamy aktywny system Trafiic LiveDrive! (musimy nawigację podłączyć do telefonu komórkowego) to nawigacja sama potrafi ominąć też korki czy utrudnienia na drodze.
Dodatki
Modecom FreeWay HDMAX2 pozwala również na odtwarzanie filmów, zdjęć czy plików muzycznych. Wbudowany czytnik na karty SD HC pozwala na rozbudowę pamięci o pojemne 32 GB. Odblokowany pulpit Windows CE jest fajnym ukłonem w stronę bardziej awansowanych użytkowników.
Wbudowany w urządzenie czujnik światła świetnie sobie radzi w codziennym użytkowaniu odpowiednio dostrajając jasność ekranu do panujących warunków pogodowych. Urządzenie jest w standardzie wyposażone w transmiter FM oraz moduł Bluetooth służący do parowania urządzenia z telefonem komórkowym. Jako jeden z nielicznych poprawnie współpracuje z telefonem iPhone 3G. Dzięki modułowi Bluetooth GPS otrzymuje dodatkową funkcjonalność zestawu głośno mówiącego.
Nowoczesny GPS: w smartfonie, kasku, wstecznym lusterku...
Wnioski
Modecom FreeWay HDMAX2 funkcjonalnością jak i jakością działania w niczym nie ustępuje nawet znacznie droższym modelom. Oferuje przy tym praktyczną gumowaną obudowę i świetną mapę Polski. Dzięki odblokowanemu Windows CE, bardziej zaawansowani użytkownicy będą mogli zainstalować dodatkowe aplikacje a nawet mapy. To wszystko otrzymujemy za rozsądne pieniądze, dlatego według nas warto zainwestować w tego GPS-a.
Zobacz pozostałe testy GPS