Navigon 4350 Max Europe 40

Zalety:

  • Doskonale trzyma sygnał GPS
  • Bardzo dobre mapy
  • Krótki czas odnajdowania sygnału GPS
  • Niewielkie rozmiary
  • Doskonała jakość wykonania
  • Dobry uchwyt do mocowania na szybie
  • Intuicyjne sterowanie
  • Dwa lata aktualizacji map za 19 euro

Wady:

  • Szkoda, że nie ma ekranu 5 cali

Nawigacje GPS firmy Navigon posiadają wiele cech stawiających je w czołówce urządzeń tego typu. Model Navigon 4350 Max Europe Plus nie stanowi wyjątku: jest doskonale wykonany, wyposażony w bardzo dobre, obszerne mapy i co najważniejsze znakomicie sprawdza się podczas jazdy.

Navigon 4350 Max został wyposażony w ekran o przekątnej 4,3 cala, co nie jest obecnie imponującą wartością. Urządzenie to niemal wyłącznie nawigacja, brak w nim dodatkowych funkcji takich jak np. możliwość odtwarzania filmów, co sprawia, że przekątna ekranu jest wystarczająca. Jakość wyświetlanego obrazu i jasność można uznać za bardzo dobrą. Doskonale wypada sterowanie za pomocą menu ekranowego i wirtualnej klawiatury – ekran jest niezwykle czuły i precyzyjny.

U góry obudowy umieszczono przycisk do włączania urządzenie, u dołu gniazdu USB, a z prawej strony gniazdo kart microSD. Urządzenie jest znakomicie wykonane, użyte materiały są najwyższej jakości, podatność na uszkodzenia i zarysowania bardzo mała. To samo można napisać o uchwycie do mocowani na szybie: zakłada się go łatwo, zapewnie duży zakres regulacji i jest wystarczająco długi. Podczas jazdy trzyma bardzo pewnie i nie wpada w drżenie.

W Navigonie zastosowano wydajny procesor SiRF Atlas IV o częstotliwości pracy 500 MHz , który znakomicie radzi sobie z obsługą wszystkich funkcji. Zaopatrzono go także w 128 MB pamięci RAM i 2048 MB pamięci ROM.

Dzięki łączu Bluetooth i wbudowanemu mikrofonowi urządzenie doskonale sprawdza się jako zestaw głośnomówiący sprawnie współpracując z telefonem komórkowym.

Na pochwały zasługują także zastosowane mapy, oprogramowanie i przemyślane menu. Mapy obejmują zasiągiem 40 krajów Europy, choć przed podróżą warto sprawdzić na ile pokrywają terytorium danego kraju. Udoskonalany interfejs użytkownika jest niezwykle łatwy w obsłudze.

Planowanie tras i wyszukiwanie miejsc jest łatwe nawet bez instrukcji obsługi. Po wyznaczeniu celu zazwyczaj otrzymujemy do wyboru nie jedną, a trzy trasy, w tym i wytyczaną dzięki TMC Routing – informacją o ruchu drogowym. Przydatne są także funkcje Emergency Help, pozwalająca szybko odnaleźć najbliższy szpital czy posterunek policji czy MyReport pozwalająca na wprowadzenie poprawek do map.

Nikogo kto jeździ po mieście nie trzeba przekonywać o zaletach Asystenta Pasa Ruchu. Dzięki odbiornikowi TMC, można też korzystać z głosowych informacji o sytuacji na drodze i otrzymać precyzyjne dane o miejscach gdzie ruch jest utrudniony (o ile tylko ktoś je podaje). Wytyczane trasy są na ogół precyzyjne, dobrze dostosowane do warunków ruchu i przepisów drogowych. Podany w tabeli czas wytyczonych tras dotyczy pełnego zamknięcia funkcji, czyli podania wszystkich możliwych przejazdów.

Dużą zaletą opisywanej wersji Navigona są też aktualizacje map. Wprawdzie darmowej można dokonać tylko przez pierwsze 30 dni od daty rejestracji, ale za zaledwie 19 euro można wykupić aktualizacje na dwa lata, co jest bardzo korzystną ofertą.

Odnalezienie sygnału GPS zajmuje Navigonowi 33sekundy, a jego utrzymanie podczas jazdy jest doskonałe, nawet w bardzo trudnych warunkach. Sygnał gubiony jest tylko tam gdzie naprawdę nie może go być, np. w tunelach.

Navigon 4350 Max Europe 40 bardzo dobrze wypadł podczas naszych testów. To znakomity GPS z funkcją zestawu głośnomówiącego. Wyposażono go w dobre mapy, rewelacyjnie wykonano i zaopatrzono w bardzo dobry uchwyt do mocowania na szybie. W tej sytuacji cena 799 zł wydaje się być skalkulowana rozsądnie.


Zobacz również
Laptop dla czołgisty
GE63VR 7RE RAIDER - stworzony do gier