Navigon 8410 Europe 40
-
- Michał Reinholz,
- 21.12.2010, godz. 16:00
Navigon 8410 z pewnością nie jest tani. Wręcz przeciwnie, jego cenę można uznać, za bardzo wysoką. Jednak w miarę postępu testów i kolejnych kilometrów przebytych z tą nawigacją, zyskuje się przekonanie, że czasem warto zapłacić dużo by w zamian dostać produkt najwyższej jakości.
Opis zacznijmy od jakości wykonania i użytych materiałów, które należą do najlepszych z jakimi mieliśmy okazję się zetknąć. Urządzenie wygląda niezwykle solidnie i estetycznie, a długotrwale używanie potwierdza, że odporność na uszkodzenia i zarysowania jest bardzo wysoka. Znakomity jest także uchwyt do mocowania na szybie – bardzo łatwy w montażu, doskonale trzymający, nie wpadający w drżenie podczas jazdy po gorszych drogach, zapewniający odpowiednią długość i zakresy ustawień. Brakuje tylko podłączenia do niego zasilania.
Pięciocalowy ekran także zasługuje na pochwały: wyświetla świetny, jasny obraz i jest bardzo czuły, dzięki czemu sterowanie odbywa się niezwykle łatwo. Mimo odblaskowej powierzchni, nawet przy jasnym słońcu nie ma problemów z czytelnością.
Wymiary obudowy sprawiają, że Navigona dość łatwo jest przenosić, choć nie jest tak cienki jak część nawigacji konkurencji. Także masa – 225 g może wydać się spora, jednak usprawiedliwiają ją użyte materiały i jakość wykonania.
Wbudowany litowo-polimerowy akumulator o pojemności 1410 mAh pozwala na korzystanie z urządzenia po odłączeniu od zewnętrznego zasilania.
U góry obudowy umieszczono przycisk do włączanie i wybudzania urządzenia, u dołu gniazda: kart microSD, USB i słuchawkowe. Z lewej strony jest jeszcze miejsce na opcjonalny tuner TV.
Urządzenie wykorzystuje procesor SiRF Prima o częstotliwości pracy 600 MHz. Wbudowano w nie 256 MB pamięci RAM i 4096 MB pamięci wewnętrznej do przechowywania danych. Więcej danym można dostarczyć na kartach microSD.
Navigon 8410 wyposażony został w odtwarzacz multimedialny pozwalający na przeglądania filmów, muzyki i zdjęć. Nadajnik FM daje możliwość transmitowania dźwięków przez samochodowy zestaw audio.
Wbudowany czuły mikrofon i łącze Bluetooth wraz z oprogramowaniem tworzą z Navigona bardzo dobry zestaw głośnomówiący. Nie było problemów z połączeniem z telefonom i komfortową rozmową w czasie jazdy. Dużym ułatwieniem jest pobieranie książki numerów z telefonu i możliwość głosowego sterowania funkcjami.
Ta ostatnia istnieje także podczas używania map. Testowany Navigon wyposażony był w mapy 40 państw Europejskich, w wersji Q1 2010. Interfejs map jest łatwy w obsłudze choć odnalezienie części funkcji wymaga czasu bądź lektury instrukcji. Same mapy są naprawdę świetne: zawierają mnóstwo adresów i punktów POI, dobrze wytyczają trasy, znakomicie prezentują ich widok na ekranie. Doskonale sprawdza się widok tras z dokładnymi tablicami informacyjnymi i asystent pasa ruchu. Dla wielu europejskich map można dołączyć realistyczny widok 3D. Brak takowego dla Warszawy to chyba jednak tylko zaleta – uwzględniając dostępne informacje, jego tworzenie byłoby tylko stratą czasu. W innych krajach na pewno doskonale sprawdzi się odbiornik TMC i dostosowywanie tras przejazdów w zależności od uzyskanych z niego informacji.
Wbudowany odbiornik GPS SiRF GRF3i+ sprawuje się rewelacyjnie. Nie było miejsca w którym nawigacja straciłaby orientację. Drzewa przy drodze czy wąskie uliczki nie są w stanie zerwać sygnału. Po wjeździe do tuneli czeka nas kolejne zaskoczenie – nawigacja wprawdzie traci sygnał, ale na ekranie wyświetlany jest obraz tunelu, a widoczne na mapie oznaczenie samochodu nadal przesuwa się zgodnie z wcześniejszymi danymi. Po wyjeździ z tunelu sygnał jest natychmiast odzyskiwany, a pozycja na mapie ustalana zgodnie z jego danymi.
Navigon 8410 za dużą kwotę oferuje doskonałe działanie i jakość wykonania. Wszystkie funkcje urządzenia sprawują się wyśmienicie a dołączone mapy należą do najlepszych. Jeśli wymagamy najwyższej jakości i precyzji działania, to z pewnością nigdy nie będziemy żałować wydanej na niego kwoty.