Prestigio Geovision 5151

Zalety:

  • Niska cena
  • Prosty ale mocny uchwyt

Wady:

  • Niezbyt popularna mapa
  • Słabej jakości ekran

Prestigio Geovision 5151 współpracuje z systemem operacyjnym Win CE.Net 6.0 OS i oprogramowaniem Navitel 5.0. Nawigacja wyposażonai procesor ARM 11 o prędkości 533 MHz. Sprawdzimy jak radzi sobie na polskich drogach.

Obudowa

Prestigio Geovision 5151 ma prosta i praktyczną obudowę wykonaną z plastyku, który wyłożony jest gumą. Wygodnie się ją trzyma w dłoni, nic w niej nie trzeszczy nie ugina się. Mocowaniu do szyby również nie można nic zarzucić. Jest ono stabilne i wytrzymałe choć sprawia wrażenie delikatnego. Trudno za to zdejmuje się nawigację z zatrzasku. Do GPS-a dołączany jest pokrowiec, rysik, ładowarka samochodowa i kabel USB. Gniazda umieszczone z lewej strony obudowy pozwalają na podłączenie słuchawek i kart pamięci microSD.

Użytkowanie

Mapy Prestigio nie należą do najdokładniejszych. Nie ma na nich nowych dróg, a aktualizacje obejmują głównie duże węzły komunikacyjne. W nowych wersjach pomijane są drogi mniej ważnych kategorii. Co ciekawe, niektóre obiekty drogowe jak na przykład ronda oznaczone są wybiórczo. Dla przykładu na tym samym, nowo dodanym do użytku odcinku trasy jedno rondo jest naniesione na mapę drugie już nie. Zarzuty można mieć także do algorytmu tyczenia przejazdu. Niektóre rozwiązanie proponowane przez program są zaskakujące. Wybrane drogi nie są ani najkrótsze, ani najszybsze, ani najczęściej używane. Przy czym różnice w stosunku do trasy optymalnej są znaczące. Algorytm preferuje także szlaki ważniejszych kategorii.

Prestigio Geovision 5151 źle znosi nieoczekiwany zjazd z trasy. Uparcie sugeruje powrót, podając odległość aktualnej w danej chwili pozycji ,do ostatniego manewru. W rezultacie kierowca słyszy że do manewru pozostało na przykład 100 metrów, za chwilę 200 metrów i tak dalej. W ten sposób można przejechać nawet odcinek dwukilometrowy.

Dodatkowych informacji na mapach Prestigio nie ma zbyt wiele. Ikony interesujących punktów są niewielkie i mało czytelne. W ich odczycie przeszkadza źle dobrana skala. Jeżeli do najbliższego manewru pozostała spora odległość, widok zostaje automatycznie oddalony. Utrudnia to również pokonywanie trudniejszych odcinków występujących czasami na teoretycznie prostej drodze. Nieodpracowane są także komunikaty. Nagminne są błędy gramatyczne, niewyraźne wypowiedzi i pominięte końcówki zdań (często zawierające zasadnicze informacje).

Widoczność przy trudnych warunkach oświetleniowych poprawia wbudowany czujnik i automatyczna regulacja jasności.

Ekran jest wygodny w obsłudze, prawidłowo i szybko rozpoznaje wydawane polecenia mimo że niewielkie elementy sterujące interfejsu wykluczają obsługę w czasie jazdy i utrudniają ją gdy urządzenie zamocowane jest na uchwycie.

Wnioski

Prestigio Geovision 5151 oferuje dodatkowe opcje multimedialne - możliwość odtwarzania muzyki, zdjęć oraz filmów, co umili czas spędzany w podróży zarówno kierowcom, jak i pasażerom. Nawigacja działa szybko (korzysta z procesora Centrality Atlas IV 533 MHz oraz 128 MB pamięć RAM). Jednak niezbyt dopracowana mapa może okazać się sporym utrudnieniem. Na szczęście nawigacja pozwala na zainstalo3wanie alternatywnych map co w połączeniu z przystępną ceną okazuje się całkiem dobrym rozwiązaniem.


Zobacz również
Laptop dla czołgisty
GE63VR 7RE RAIDER - stworzony do gier